متکی بودن به اعتبارات دولتی مشکل اشتغال استان را حل نمی کند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید پای بخش خصوصی به استان باز گردد، متکی بودن تنها با اعتبارات دولتی مشکل اشتغال استان را حل نمی کند تلاشها بایستی به جذب سرمایه گذار معطوف و سرمایه های سرگردان بومی و غیربومی جذب گردد.

متکی بودن به اعتبارات دولتی مشکل اشتغال استان را حل نمی کند

به گزارش خبرنگاران- حسین مدرس خیابانی روز آدینه در نشست شورای اداری استان اضافه کرد: باید مردم را تشویق به سرمایه گذاری در استان کنیم چرا که ما ظرفیت های خوبی در حوزه صنعت، انرژی های تجدیدپذیر و صنایع دستی داریم، باید از صنایع کوچک و حداقلی که سرمایه اندکی احتیاج دارند حمایت کنیم.

استاندار در ادامه گفت: باید پروژه های نیمه تمام تکمیل و راه اندازی شوند و این مهم احتیاج به پیگیری دارد که امیدوارم با هماهنگی و جذب سرمایه گذار این پروژه ها معین تکلیف گردد.

وی بر استفاده از تولیدات واحدهای تولیدی درون استانی تاکید نمود و گفت: ما کارخانجات متعددی در استان داریم اما بعضی دستگاههای اجرایی و نهادها احتیاجهای خود را از خارج استان تامین می نمایند در حالی که باید تمام دستگاه های اجرایی از ظرفیت و تولیدات داخلی استان استفاده نمایند و در واقع اولویت مان تامین مایحتاج از واحدهای تولیدی داخل استان باشد و در این زمینه از همه مسوولان انتظار است که برای تقویت واحدهای تولیدی استان خریدهای خود را از همین واحدها انجام دهند.

وی توضیح داد: موضوع آب در صدر اولویت های استان واقع شده است و این محدود به آب آشامیدنی نیست و باید آب مورد احتیاج کشاورزی را نیز فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: همانطور که می دانید مساله اول سیستان و بلوچستان موضوع آب بوده چرا که در چند سال اخیر مشکل خشکسالی مردم استان را رنجانده است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان نمود: با توجه به موقعیت و ظرفیت استان برای بهره مندی از دریا و مرز حتماً باید زیرساخت راه در اولویت نخست می بود اما امروز در نقطه ای ایستاده ایم که آب اولویت و تامین نماینده معیشت و سرمایه گذاری در این حوزه دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان یک مطالبه جدی مردم است و من خواهش می کنم تا همه و مسوولان، اصحاب رسانه و تمام کسانی که دلسوز استان هستند به این امر بپردازد.

رییس شورای اداری سیستان و بلوچستان گفت: پیگیری حق آبه ایران از هیرمند و استفاده از آبهای استحصالی از چاههای ژرف نیز باید با توان بیشتری ادامه یابد و در این زمینه همانگونه که مدیر شرکت آبفا استان بیان کرد خرید و تامین آب از چاههای ژرف در برنامه باشد و ورود بخش خصوصی به این حوزه ضروریست.

مدرس خیابانی انرژی برق را از دیگر مسایل مهم استان دانست و توضیح داد: ارتباطات و مخابرات یکی دیگر از بزرگترین مشکلاتی است که استان را رنج می دهد چرا که حتی در راههای اصلی با مشکل برقراری ارتباط تلفن همراه و دیتا وجود دارد لذا از تمام مسوولان ذیربط می خواهم تا موضوع خطوط ارتباطی را در عصر ارتباطات جدی بگیرند.

وی تاکید نمود: من اعتقاد زیادی به مدیر میدانی دارم لذا من از شما می خواهم تا همه رده ها و همه مدیران از نزدیک پروژه ها را بازدید نموده و نظارت مستقیم داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: موضوع پیگیری ها، نشست ها و تعامل بین دستگاه های اجرایی استان از اهمیت خاصی برخوردار است، در بعضی مسائل آسیب شناسی لازم اجرا شده اما به علت عدم پیگیری موضوع حل نشده است لذا پیگیری امری مهم است که باید تا رسیدن به نتیجه تداوم داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 10233

به "متکی بودن به اعتبارات دولتی مشکل اشتغال استان را حل نمی کند" امتیاز دهید

1 کاربر به "متکی بودن به اعتبارات دولتی مشکل اشتغال استان را حل نمی کند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متکی بودن به اعتبارات دولتی مشکل اشتغال استان را حل نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید