مرتفع ترین هتل دبی با نمایی به شکل آیپاد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، هتلی لوکسی در دبی در حال ساخته شدن است که ضمن شکستن رکورد قبلی، شامل فناوری هوشمندی است که زندگی ساکنان آن را تسهیل می نماید.

مرتفع ترین هتل دبی با نمایی به شکل آیپاد

علاوه بر شکوه و عظمتی که دبی را معروف نموده است، این شهر به خاطر ساختمان های رکوردشکن و هتل های لوکسش شهری محبوب است. حالا، یک بار دیگر، دبی مرزهای معماری را جابه جا نموده و در حال ساختن آسمان خراش 26 طبقه شگفت انگیزی است که ظاهری مانند یک آیپاد دارد.

این ساختمان مسکونی که نام پاد کاملا برازنده آن است، در منطقه خلیج تجاری (Business Bay) در مرکز دبی واقع شده است. شرکت معماری هنگ کنگی سایبرتکچر (James Law Cybertecture) این ساختمان را، با الهام از آیپادها و آیپدهای اپل، به شکلی جالب و منحصربه فرد طراحی نموده است. در توسعه این ساختمان که طبق برنامه ریزی های اعلام شده در انتها سال جاری افتتاح می گردد، از ویژگی های فنی آینده گرایانه ای استفاده شده است که به این طریق، ساکنان ساختمان می توانند برنامه ریزی سیستم روشنایی، کنترل صدا، قفل بیومتریک و آینه هایی که می توانند سلامت فرد را کنترل نمایند، خودشان به عهده بگیرند.

عملیات ساختمانی این آسمان خراش از سال 2007 شروع شد، اما در سال 2009 به حالت تعلیق عایدی و در سال 2013 دوباره از سر گرفته شد. برج پاد بعد از تکمیل، شامل چند استودیو و 256 آپارتمان یک و سه خوابه دوبلکس با نمایی از کانال دبی خواهد بود. سازه این آسمان خراش دارای شیب 6.5 درجه است؛ این کار برای آن اجرا شده است که این برج خمیده به آیپاد اصلی شباهت داشته باشد که در قسمت شارژر خود دچار خمیدگی است. این پروژه اولین نمونه از ساختمان هایی است که در ساخت آن از فناوری های گسترده ای استفاده شده است.

جیمز لاو، معمار این ساختمان، گفت:

به طور سنتی، معماری یک قطعه سازه بتنی است که شامل فضاهای مرسوم برای زندگی یا کار است.

برج پاد، شروعگر نسل جدیدی از معماری است که از نظر برنامه ریزی نرم افزاری برای برآورده سازی نیازهای فردی ساکنان آن، بیشتر به گوشی های هوشمند شباهت دارد تا یک ساختمان. این مفهوم برآمده از طراحی ساختمان ها برای تقلید از یک آیپاد غول پیکر است.

رکورد بلندترین هتل دنیا، با افتتاح هتل مرتفع 365 متری جورا (Gevora Hotel) در جاده شیخ زاید دبی در ماه فوریه گذشته شکسته شد. رکورد قبلی متعلق به خود دبی و هتل جی دبلیو ماریوت مارکوئیس بود که فقط یک متر از هتل جورا کم آورده است.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 11469

به "مرتفع ترین هتل دبی با نمایی به شکل آیپاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرتفع ترین هتل دبی با نمایی به شکل آیپاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید