9 مورد از دیدنی های ترکیه که فوق العاده شگفت آور است (تور ترکیه ارزان)

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، اگر می خواهید به کشوری با دو فرهنگ سفر کنید حتما می توانید کشور ترکیه را در راس فهرست خود قرار دهید. این کشور نیز تلفیقی از فرهنگ مدرن و باستانی است که این موضوع را به وضوح می توانید در آثار باستانی و جاذبه های گردشگری ترکیه مشاهده کنید. حتی می توان گفت این کشور ، کشور عجایب است زیرا با داشتن دو بخش آسیایی و اروپایی در هر قسمت آن می توانید نکته ای و یا چشم انداز ای عجیب و تازه را کشف کنید و از نظاره کردن آن لذت ببرید . از آثار بسیار زیبا و زبان زد می توان به دریای فیروزه ای رنگ که بسیار مبهوت کننده است، کوه های سر به فلک کشیده و در نهایت سواحل شنی رویایی اشاره نمود که همه و همه دست به دست هم داده اند تا برای شما خاطراتی منحصر به فرد را بسازند. از قلم نیاندازید ترکیه با تقسیم شدنش به دو بخش اروپایی و آسیایی پل ارتباطی دو قاره هم محسوب می گردد. دیدنی های ترکیه و جاذبه های طبیعی ترکیه فراوان است.

9 مورد از دیدنی های ترکیه که فوق العاده شگفت آور است (تور ترکیه ارزان)

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

9- اولودنیز (Oludeniz)

اغلب توریستان علل خصوص توریستان اروپایی برای استفاده از سواحل شنی ترکیه و آفتاب آن می آیند که از جاذبه های طبیعی ترکیه است. از این رو در جایی که دریای اژه و مدیترانه بهم می رسند یکی از محبوب ترین سواحل ترکیه و از دیدنی های ترکیه است که دارای ساحل هلالی می باشد شکل گرفته و به علت اهمیت این ساحل دولت آن را مورد حفاظت قرار داده و در نهایت در حال حاضر یک پدیده طبیعی را به وجود آورده است. این ساحل که از دیدنی های ترکیه است، بسیار زیبا آبی ، فیروزه ای رنگ دارد به همین علت غواصی در این دریا که دارای آب بسیار زلال و شفاف است. بسیار برای عاشقان به این ورزش می تواند هیجان انگیز باشد بعلاوه ورزش های دیگری همچون پاراگلایدر که پر از هیجان و ماجراجویی هستند در کوه نزدیک ساحل انجام می شوند. این ساحل بسیار مورد توجه توریستان است البته گرفتن آفتاب و دیدن چشم انداز پر از آرامش آن بسیار برای توریستان جالب است. ساحل در شهر اولودنیز واقع شده که در جنوب فتحیه (Fethiye) قرار گرفته است. کوه باباداغ (Babadag) که در جنوب شرقی شهر و از دیدنی های ترکیه است، واقع شده بسیار مناسب ورزش پاراگلایدر ، چتر بازی است که در واقع برترین مکان مناسب برای چتر بازی در اروپا محسوب می گردد و همه و همه در این ساحل باعث می گردد تا توریستان یک خاطره خوب را از این مکان برای خود ببرند و این بخش جز جاذبه های توریستی ترکیه است.

8- مرکز پادشاهی کاپادوکیه (Cappadocia)

اگر می خواهید به دیدن مکانی باستانی بروید باید به اطراف شهر گورمه (Gorme) که از دیدنی های ترکیه است، در ترکیه بروید که در این شهر یک منطقه بسیار زیبا و تفریحی وجود دارد و دارای سابقه تاریخی بالایی است ، این منطقه با نام کاپادوکیه(مرکز پادشاهی در دوران باستان) مشهور است . این منطقه پادشاهی بعد از گذران زمان های بسیار در حال حاضر منطقه توریستی تاریخی بسیار غنی محسوب می گردد که در یک پارک ملی با همان نام قرار گرفته است . جالب است بدانید کاپادوکیه در اثر فعالیت های آتش فشانی و فرسایشی در دوران باستان به وجود آمده و دارای بسیار منظره ها عجیب است . این فعالیت های آتش فشانی که در این منطقه انجام گرفته مجسمه های تراشیده شده ای به وسیله طبیعت و یا دودکش های جن(نامی که مردم محلی روی آن گذاشته اند) به وجود آورده است که مردم آن منطقه داخل آن ها را مانند غار تراشیده اند و در آن ها زندگی می کردند. البته در بین این دودکش ها کلیسایی هم وجود دارد یک کلیسا مسیحیت که دیدن آن خالی از لطف نیست . بازدید نمایندگان می توانند از این منظره ها زیبا دیدن نمایند. یکی از امکانات این منطقه استفاده از بعضی از این صخره ها به عنوان هتل است که توریستان در آن اقامت دارند و صبح قبل از طلوع آفتاب می توانند برای دیدن منظره ها زیبا سوار بالون های موجود شوند که از دیدنی های ترکیه است.

7- مسیر دوچرخه Lycian

مسیری برای دیدن مشتاقان فضای سبز و دوچرخه سواری وجود دارد به نام Lycian لیکیه که نامش را از امپراتوری موجود در منطقه ای که در آن واقع شده و در زمان خود یعنی قرن 15 میلادی گرفته است. این مسیر دوچرخه سواری در جنوب شرقی ترکیه واقع شده است که به طول 482 کیلومتر می باشد یعنی برای طی کردن این مسافت بین 20 الی 30 روز زمان ضروری است که در سال 2000 به عنوان بلند ترین مسیر (پیاده روی - دوچرخه سواری) شناخته شد و همینطور یکی از 10 مسیر برتر برای پیاده روی به وسیله Sunday times معرفی گردید . بدین سبب بسیاری از توریستان علاقه زیادی دارند تا به این مسیر فوق العاده آمده و همانطور که ورزش دوچرخه سواری را انجام می دهند از منظره ها هم لذت کافی را ببرند البته بعد از پیمودن این مسیر به جنوب شرقی ترکیه رسیده و شاهد سواحل زیبا و خیره نماینده مدیترانه هستند . این مسیر از شهر هایی می گذرد که توریستان می توانند برای استراحت و یا بازدید از این شهر ها (دمیر (Demir) ، کاش (Kas) و کمیر (Kemer)) دیدن نمایند. مسیر به جز بخش هایی اش که به صورت عادی است اما در بقیه طول مسیر می توان سواحل زیبا و منظره ها را دید که این زیبایی ها در بالای کوه ها بسیار بیشتر به چشم می آید و از جاذبه های توریستی ترکیه است.

6- استانبول شهری تاریخی

همانطور که در توضیحات کلی کشور ترکیه گفته شد این کشور پلی میان اروپا و آسیا است اما شهری که می توان گفت دقیقا واسط این موضوع بوده و کاملا دوگانگی فرهنگی ، جاذبه های دیدنی و حتی ساتار شهر در آن دیده می گردد استانبول نیز می باشد . این شهر که نقشه شهری اش در هر دو طرف تنگه بسفر (Bosphorus) کشیده شده است دارای قدمتی بسیار و در چندین دوره مرکز ترکیه بوده است. در واقع رابط بودن این شهر یعنی ویژگی هایش آن را به یکی از معروف ترین شهر های ترکیه تبدیل نموده که دارای منظره ها، فرهنگ غنی، جاذبه های توریستی و بناهای تاریخی زیبا و زیادی بوده همی نطور دارای معماری اصیل بی نظیری است همچون (گنبد ها و مناره های مسجد ایاصوفیه (Hagia sophoa) و مسجد آبی که یکی از نماد های ترکیه است. شاید شب زنده داری را شنیده باشید این شهر همان مصدان شب زنده داری است و زندگی شبانه دارد پس در هر زمانی می توانید در استانبول قدم بزنید و از شهر لذت ببرید. همینطور غذاهای این شهر هم بسیار لذیذ و دوست داشتنی هستند. البته در آخر می توان به یکی از برترین ویژگی هایش یعنی برترین منطقه کره زمین برای دیدن غروب آفتاب اشاره نمود و به همین سبب سالانه پذیرا بسیاری توریست است و از جاذبه های طبیعی ترکیه به شمار میرود.

5- قلعه پنبه ای (Pamukkale)

ترکیه پر از شگفتی ها است یکی از این شگفتی ها قلعه ای منحصر به فرد و عجیب با ساختار متفاوت می باشد که در طول هزاران سال تشکیل شده است و کوهی سفید را ساخته است . این قلعه بعلاوه دارای چشمه آب گرم و چندین استخر فرق دارد که همگی در استان دنیزلی (Denizli) ترکیه واقع شده است و به همین علت هم توریستان زیادی به این منطقه می آیند زیرا در بالای این چشمه شهر دنیزلی واقع شده است و باعث شده که بازدید توریستان از قلعه پنبه ای بسیار راحت تر باشد مطمئن باشید بعد از آمدن به این منطقه و شهر از دیدن این چشم انداز زیبا به هیچ عنوان پشیمون نخواهید شد. تمامی این استخر ها مملو از تراورتن (Travertine) سفید رنگ هستند و از جاذبه های توریستی ترکیه است.

4- دریاچه وان

چندین دریاچه در دنیا معروف هستند و حتما باید نام دریاچه وان حتی اگر یک بار هم که شده به گوشتان رسیده باشد. این دریاچه یکی از بزرگترین دریاچه های دنیا در ترکیه در جنوب این کشور است که هیچ راهی به اقیانوس ندارد و دارای درصد بالایی از نمک است . این دریاچه زیبا دارای 4 جزیره بوده که به زیبایی این دریاچه افزوده اند که بسیار هم مناسب توریستان نیز می باشند اما اگر بخواهیم در خصوص خصوصیات این دریاچه ها صحبت کنیم باید بگوییم از این 4 جزیره ای که ذکر شد 3 جزیره دارای خرابه هایی از باستان و راهبان دارند اما در یکی از این جزیره ها یک آثار باستانی زیبا و پابرجا که مربوط به قرن دهم است وجود دارد. این بنا کلیسا بوده و نام این جزیره آکدانار (Akdanar) است پس حتما ملاقات از این جزایر را از دست ندهید. به طور کلی مشخصات دریاچه وان برابر با عمقی معادل 426 متر و مساحت 1450 مایل مربع است. به علت بسته بودن دریاچه و جاری نبودن آن به سوی اقیانوس در صد بالایی نمک دارد به همین علت جانوران کمتری در آن زندگی می نمایند و از دیدنی های ترکیه است.

3 ساحل کاپوتاش (Kaputas)

بسیاری از توریستان به علت ساحل های بی نظیری که ترکیه دارد به این کشور می آیند. پس به طور کلی باید گفت از آنجایی که اطراف ترکیه را دریاها و اقیانوس هایی گرفته اند یعنی چیزی در حدود 1609 کیلومتر خط ساحلی از دریای مدیترانه دارد پس به راحتی یک توریست می تواند سواحلی زیبا را در این کشور پیدا کرد. اما در اینجا قصد داریم تا به یکی از این سواحل زیبا یعنی ساحل کاپوتاش اشاره کنیم که اطرافش را صخره هایی با شیب زیاد احاطه نموده اند و دارای 16 کیلومتر خط ساحلی است . این ساحل در قسمت غربی کاش واقع شده است. ساحل شنی بی نظیر کاپوتاش با آب زلال فیروزه ای اش همگان را به خود جذب می نماید که بسیار هم آرام بخش است اما با وجود زیبایی که دارد به علت منطقه ای که در آن قرار گرفته امکان توسعه نداشته و هتلی در آن ساخته نشده تنها زمانی که به دیدن این هتل آمده اید می توانید از فروشگاه های این ساحل غذا و یا نوشیدنی دلخواهتان را بخرید و از جاذبه های طبیعی ترکیه محسوب می گردد.

2- کوه آرارات

زمانیکه برای دیدن دریاچه وان در شرق ترکیه می روید می توانید به دیدن کوه بسیار زیبا آرارات هم نیز رفته و از منظره ها آن لذت ببرید . یکی از صحبت های جالب درمورد این کوه این است که می گویند همان مکانی بوده که کشتی نوح در آن به زمین نشسته است. این کوه که دارای دو قله بزرگ است و ارتفاع بلند ترین قله آن که بلند ترین نقطه ترکیه هم محسوب می گردد برابر با 5137 متر می باشد. از نظر پوشش آب و هوایی به علت ارتفاعی که دارد در تمام طول سال پوشیده از برف است اما در سال های اخیر این برف های روی آن در حال کاهش است. کوه آرارات اطرافش دست نخورده و بکر مانده که به راحتی می توان تا کیلومتر ها آن طرف تر را دید پس به هیچ عنوان استفاده و ساختن خاطره ای خوش در این کوه را از دست ندهید و از جاذبه های طبیعی ترکیه است.

1-کوه های آناتولی (Anatolian)

بعد از صحبت کردن در خصوص بخش های مرکزی ، شرقی و غربی ترکیه نوبت به بخش شمالی آن و زیبایی هایش می رسد. در این بخش از کشور رشته کوه هایی که نام دیگرشان پونتیک (Pontic) است وجود دارد که مردمانی که در هر بخش از این رشته کوه ها زندگی می نمایند دارای فرهنگ های مختلفی می باشند. وجود این فرهنگ های مختلف به علت زندگی انسان های بسیاری با فرهنگ های مختلف در منطقه است. رشته کوه آناتولی 965 کیلومتر طول دارد که در سرتا سر آن شرایط آب و هوایی مختلفی است و در بخش شمالی ترکیه واقع شده اند . صومعه ای در این منطقه در استان ترابزون به نام Smela وجود دارد که بسیار در ترکیه نقطه جالبی است و یکی از جاذبه های توریستی این کشور است. پس از بین تمام فرهنگ هایی که در این منطقه وجود دارد می توان گفت این صومعه بسیار به چشم می خورد صومعه ای که تاریخ احداثش برای قرن چهارم بعد از میلاد است. محل قرار گیری این صومعه در شیب تند یک صخره در دره Altindere می باشد و از جاذبه های توریستی ترکیه است.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 14862

به "9 مورد از دیدنی های ترکیه که فوق العاده شگفت آور است (تور ترکیه ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 مورد از دیدنی های ترکیه که فوق العاده شگفت آور است (تور ترکیه ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید