مردم ایران کره ای ها را نمی بخشند ، معاون وزیر خارجه: این رفتار غیرحرفه ای است

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، غلامرضا انصاری معاون وزیر خارجه گفت: رفتار کره جنوبی در بلوکه کردن اموال ایران غیرحرفه ای است و ما از مسیرهای قانونی در پی بدست آوردن منابع اقتصادی خودمان هستیم.

مردم ایران کره ای ها را نمی بخشند ، معاون وزیر خارجه: این رفتار غیرحرفه ای است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، غلامرضا انصاری در گفت وگو با صدا و سیما با بیان این که کره ای ها تا به امروز از بازگرداندن منابع مالی به ایران امتناع نموده اند و ما رفتار کره جنوبی را نمی پسندیم، گفت: رفتار دولت کره جنوبی در موضوع منابع مالی کشورمان، رفتار بسیار غیر محبت آمیز و غیر حرفه ای است.

معاون دیپلماسی مالی وزیر امور خارجه گفت: منابع مالی ایران در کره جنوبی، مرتبط به فروش میعانات گازی و بهترین محصولات نفتی ایران است که کره ای ها آن را دریافت نموده اند.

وی اضافه کرد: این که دولت کره جنوبی اجازه نمی دهد، از منابع خودمان حتی برای خرید نیازهای مان در شرایط سخت کرونا از جمله محصولات کشاورزی و دارویی استفاده کنیم، رفتاری ناپسند است. متأسفانه دولت کره جنوبی در این زمینه همکاری لازم را با ایران نداشته است، قطعاً مردم ایران این خاطره را از یاد نخواهند برد.

وی با بیان این که به شکل مستمر با کره جنوبی در تماس هستیم، گفت: کره ای ها می دانند، به وسیله مسیرهای قانونی برای دریافت منابع مالی خودمان اقدام خواهیم کرد و امیدواریم کره جنوبی با آینده نگری به این مسئله توجه داشته باشد و بدانند ملت ایران آن ها را در این شرایط نخواهند بخشید. امیدواریم کره جنوبی راه حلی برای استفاده ایران از منابع مالی خودش پیدا کند.

معاون مالی وزیر خارجه در پاسخ به انتشار اخباری مبنی بر ادعای دولت کره جنوبی که ایران باید به ازای نگهداری منابعش پولی به آن ها پرداخت کند، گفت: از کانال رسمی این موضوع را نشنیده ام و این موضوع صحت ندارد، آنچه برای ایران اهمیت دارد استفاده از این منابع است.

وی به موضوع تحریم ها در بخش صنعت حمل و نقل نیز اشاره نمود و اضافه کرد: حمل و نقل ایران سال هاست که تحت تحریم ها قرار گرفته است که این تحریم ها شامل هم ناوگان کشتیرانی ایران و هم شامل کشتی هایی می گردد که با ایران مراوده دارند.

انصاری، ادامه داد: ایران به روش های مختلف حمل و نقل دریایی خود را ادامه می دهد و آنچه در جلسه ستاد روابط مالی خارجی میان دستگاه های اجرایی نیز مطرح شد، توجه به حمل و نقل صنعت زمینی و ریلی بود که با توجه به موقعیت جمهوری اسلامی ایران به این موضوع توجه لازم صورت بگیرد.

معاون دیپلماسی مالی وزیر امور خارجه، با تاکید بر اینکه با تنوع بخشی به صنعت حمل و نقل باید فشارها بر حمل و نقل دریایی برداشته گردد، گفت: حمل و نقل دریایی به منظور جابجایی کالاها در کشور ما ادامه خواهد یافت و برای ادامه آن راه های دیگری را نیز مورد مطالعه و آنالیز قرار خواهیم داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 3495

به "مردم ایران کره ای ها را نمی بخشند ، معاون وزیر خارجه: این رفتار غیرحرفه ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم ایران کره ای ها را نمی بخشند ، معاون وزیر خارجه: این رفتار غیرحرفه ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید