مرمت خانه تاریخی شهابی بشرویه با مشارکت مالک

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، سرپرست پایگاه بافت تاریخی بشرویه از مرمت خانه تاریخی شهابی بشرویه با مشارکت مالک اطلاع داد.

مرمت خانه تاریخی شهابی بشرویه با مشارکت مالک

جهت دریافت خدمات بازسازی منازل مسکونی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، کاظم شبنم زاده در مورد اقدامات مرمتی منزل تاریخی شهابی گفت: عملیات مرمتی این بنای تاریخی شامل آواربرداری، تراش اندود فرسوده و استحکام بخشی، از تابستان سال 1398 با مشارکت مالک آغاز شده است.

او اضافه کرد: خانه تاریخی شهابی در محله سرپل از محلات چهارگانه بافت تاریخی بشرویه واقع است که ویژگی های نهفته در کالبد بنا آن را در زمره یکی از منازل تاریخی ارزشمند شهر بشرویه قرار داده که با مصالح خشت گل در دوره های مختلف ساخته و بازسازی شده است.

سرپرست پایگاه بافت تاریخی بشرویه در مورد دوره های معماری خانه تاریخی شهابی گفت: هرچند مشخصات ظاهری پیکر بنا ویژگی های معماری دوره صفوی و قاجار را در نگاه اول نشان می دهد اما بعضی از مشخصات بندرها جبهه شرقی ازجمله نوع پوشش ها و طاق ها از معماری رایج قرون میانی اسلام حکایت می نماید بدین معنا که شالوده بنا متأثر از معماری قرون میانی اسلام در دوران ماقبل تیموری ساخته و در دوره صفوی و قاجار با ایجاد تغییراتی در بنا به حالت کنونی درآمده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2054

به "مرمت خانه تاریخی شهابی بشرویه با مشارکت مالک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت خانه تاریخی شهابی بشرویه با مشارکت مالک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید