مشخصات نسل 13 پردازنده های اینتل لو رفت

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، اینتل به زودی از پردازنده های دسکتاپ نسل 13 خود موسوم به Raptor Lake رونمایی می نماید و حالا به لطف انتشار یک سند، می توانیم به مشخصات احتمالی تمام این پردازنده ها بپردازیم. بر اساس این سند منتشر شده، به نظر می رسد برترین مدل این خانواده از 24 هسته و 36 مگابایت حافظه کش بهره می برد.

مشخصات نسل 13 پردازنده های اینتل لو رفت

همانطور که در تصویر زیر می توانید ببینید، این پردازنده ها از توان حرارتی 65 یا 125 وات بهره می برند. مطابق معمول Core i9 برترین مدل محسوب می گردد که از 8 هسته قدرتمند و 16 هسته کم مصرف استفاده می نماید. ضمناًً برخلاف Core i9 نسل قبلی که مبتنی بر کش 30 مگابابتی بود، در مدل نو اینتل کش 36 مگابایتی را برای i9 در نظر گرفته است.

مطابق انتظار دیگر مدل های این خانواده هم نسبت به نسل قبلی با ارتقاهای قابل توجهی روبرو شده اند. به عنوان مثال پردازنده های Core i7 نسل 13 از 8 هسته قدرتمند و 8 هسته کم مصرف استفاده می نمایند که برای مقایسه باید بگوییم نسل قبلی آن ها دارای 12 هسته هستند. به طور کلی فقط Core i3 از نظر مشخصات سخت افزاری تفاوتی با نسل قبلی ندارد و از نظر تعداد هسته و ظرفیت کش با ارتقایی روبرو نشده است. متاسفانه در این جدول به حداکثر سرعت این پردازنده ها اشاره ای نشده.

باید خاطرنشان کنیم این جدول فقط بخشی از داستان نسل نو پردازنده های نسل 13 اینتل را بیان می نماید. با توجه به اینکه این مدل ها از نظر معماری با ارتقا روبرو شده اند، به احتمال زیاد در کنار بهبود عملکرد، انرژی کمتری را مصرف می نمایند. اینتل در این زمینه صرفا اعلام نموده که باید انتظار بهبود عملکرد دو رقمی داشته باشیم. سال گذشته پردازنده های نسل 12 اینتل اوایل پاییز معرفی گشتند اما مشخصات مربوط به معماری استفاده شده در آن ها زودتر معرفی گشت. احتمالا سال جاری هم اینتل همین رویکرد را تکرار خواهد نمود.

منبع: xda-developers

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 مرداد 1401 بروزرسانی: 29 مرداد 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 13466

به "مشخصات نسل 13 پردازنده های اینتل لو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات نسل 13 پردازنده های اینتل لو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید