معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری وارد چین شد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران، در راس هیاتی علمی، فناوری و دانش بنیانی به چین رفت تا همکاری های علمی و فناورانه میان دو کشور رونق ببخشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری وارد چین شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، سورنا ستاری به دعوت رسمی وزیر علوم چین به این کشور سفر نموده است و 70 شرکت دانش بنیان، فناور و خلاق او را همراهی می نمایند. سفری علمی و فناورانه که گسترش تعاملات میان دو کشور ارمغان آن است. ستاری در این سفر دیدار هایی با وزیر علوم چین و سونگ تائو وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین خواهد داشت.

سونگ تائو مرداد ماه امسال به ایران سفر کرد و با سورنا ستاری دیدار داشت. او در این سفر ابراز نموده بود که متوجه شدم ایران نه تنها صادر نماینده نفت و گاز است، بلکه در حوزه علم و فناوری نیز پیشرفته است. با وجود تحولات بین المللی و چالش ها، اما اراده چین برای توسعه روابط با ایران تغییر ننموده است و در شرایط فعلی از توسعه بیشتر روابط با ایران استقبال می کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری کشورمان در بخش دیگر سفر خود به شهر شنزن می رود. شهری که قطب فناوری اطلاعات چین است. ستاری در نشست تجاری و فناوری میان شرکت های فناور ایرانی و چینی حاضر می گردد و سخنرانی می نماید. او همچنین فردا 22 آبان ماه همزمان با افتتاح نمایشگاه فناوری های پیشرفته چین در این رویداد نیز حاضر می گردد و با سخنرانی توضیحاتی درباره پیشرفت های علمی و فناوری کشورمان و ایجاد زیست بوم فناوری و نوآوری ارائه می دهد.

این رویداد بیست و یکمین دوره خود را تجربه می نماید و 500 شرکت چینی به همراه شرکت هایی از 30 کشور جهان دستاورد های خود را در حوزه های مختلف همچون خانه هوشمند، رباتیک و لیزر، انرژی، هوا و فضا، سلامت هوشمند و فناوری اطلاعات و ارتباطات به نمایش می گذارند.

دیدار با دانشجویان ایرانی که در چین مشغول به تحصیل هستند بخش دیگر برنامه های سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری است.

اقدامات علمی وفناورانه میان دو کشور در این سال ها رو به گسترش است. ایجاد صندوق علمی راه ابریشم بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و آموزشگاه علوم چین در سفر رئیس جمهور چین در ژانویه 2016 به ایران به امضا رسید و فرآیند اجرای آن نیز بلافاصله شروع شد.

همچنین در آوریل 2017 در سفر معاون نخست وزیر چین به تهران، تفاهم همکاری در مورد تبادل محققان میان معاونت علمی و فناوری و وزارت علوم و فناوری چین به امضا رسید و به دنبال آن تعدادی از محققان جوان ایران به مرکز تعاملات علم و فناوری وزارت علوم و فناوری چین معرفی شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1244

به "معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری وارد چین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری وارد چین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید