مقاله: دریاچه تار و هویر؛ حس آرامش در طبیعت

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، شب مانی در کنار دریاچه یکی از لذت های این سفر است. می توانید چادرتان را در زمین های اطراف برپا کنید و از اقامت در طبیعت لذت ببرید. به علت حضور یگان حفاظت از محیط زیست و گشت شبانه روزی آنها کنار دریاچه امنیت برقرار است.کنار ایستگاه محیط بانی سرویس بهداشتی هم وجود دارد.

مقاله: دریاچه تار و هویر؛ حس آرامش در طبیعت

از مسیر دوم که به مسیر دَلی چای معروف است -به علت گذر از مسیر این رودخانه- حدود 150 کیلومتر تا دریاچه فاصله دارید. این مسیر 10 کیلومتر آخرش خاکی ست. 5 کیلومتر ابتدایی جاده خیلی مناسب نیست و باید با دقت و حوصله رانندگی کنید. حتما قبل از رسیدن به جاده خاکی؛ مسیر دریاچه را از اهالی سوال کنید در غیر این صورت ممکن است دریاچه را گم کنید.

طبق آمار؛ سالانه 120 هزار نفر از این منطقه گردشگری بازدید می نمایند. در دهه 80 قرار بود این مکان توسط بخش خصوصی سازماندهی گردد و مکان مناسبی برای گردشگری فراهم گردد. اما چند سال بعد قرارداد شرکت خصوصی با سازمان حفاظت از محیط زیست به هم می خورد و تا الان به همین روال سرپرست خصوصی ندارد. به همین علت امکانات دریاچه تار و هویر برای اقامت و تفریح ناچیز است. حفاظت از محیط بکر این دریاچه ها به عهده هر فرد بازدیدنماینده است؛ البته با یاری محیط بانان حاضر در منطقه.

منبع مقاله: دریاچه تار و هویر؛ حس آرامش در طبیعت

انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 10553

به "مقاله: دریاچه تار و هویر؛ حس آرامش در طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: دریاچه تار و هویر؛ حس آرامش در طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید