موزه های ایران شب ها بیدار می مانند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مدیر کل موزه های کشور از برنامه ای برای افزایش ساعات فعالیت موزه های کشور اطلاع داد و اضافه کرد: در گام نخست بصورت آزمایشی موزه نیاوران تا ساعت 22 از ابتدای تیرماه 98 فعال می گردد و در صورت استقبال مردم، درمورد ساعات فعالیت دیگر موزه ها تصمیم گیری خواهد شد.

موزه های ایران شب ها بیدار می مانند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمد رضا کارگر در پاسخ به این پرسش که آیا قرار هست جمهوری اسلامی ایران به رویدادی همچون شب موزه ها بپیوندد؟، گفت: علاقمند افزایش ساعت کار موزه ها هستیم از این رو به طور آزمایشی از ابتدای تیرماه به عنوان مثال ساعت اتمام کار فعالیت موزه نیاوران که پیش ازاین ساعت 19 بود تا ساعت 22 افزایش پیدا می نماید و درصورت موفقیت و استقبال مردم، دیگر موزه ها نیز چنین روندی را طی خواهند کرد.

(18می (28 اردیبهشت) روز جهانی موزه نامگذاری شده است. این مناسب در بسیاری از کشورهای اروپایی با شب موزه ها همزمان است. به عنوان نمونه سال جاری در فرانسه بیش از 1800 موزه در این مناسبت مشارکت خواهند داشت و پیش بینی شده 2 میلیون نفر در آن شرکت نمایند.

در شب موزه ها درهای تمامی موزه ها به طور رایگان بیش از ساعات معمول باز خواهند ماند و ویژه برنامه هایی نظیر اجرای پرفورمنس، خلق اثر هنری، افتتاح نمایشگاه هنری، برپایی نشست ها و میزگردهای پژوهشی برای مخاطبان عمومی تا متخصص در حاشیه این مناسبت برگزار می گردد.

هم اکنون ساعت کاری موزه های زیرنظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ماه مبارک رمضان یک ساعت کاهش یافته و از 19 به 18 کاهش یافته است.

در حالی که همزمانی روز جهانی موزه با ماه مبارک رمضان، فرصت مناسبی برای تجربه رویداد شب موزه ها و بومی کردن آن فراهم آورده است.)

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 450

به "موزه های ایران شب ها بیدار می مانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه های ایران شب ها بیدار می مانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید