موزه های تاریخ و فرهنگ آمریکا و آفریقا

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، تاریخ و فرهنگ آمریکا و آفریقا در هم ادغام شده و وابستگی تنگاتنگی به هم دارند. برای آشنایی بیشتر با این دو فرهنگ، بهتر است سری به موزه های آمریکایی آفریقایی بزنیم.

موزه های تاریخ و فرهنگ آمریکا و آفریقا

تا به حال این فرصت پیش نیامده بود که در چنین مقیاس بزرگی بتوان به موضوع تاریخ و فرهنگ آمریکایی آفریقایی پرداخت تا این که در سال 1929، بعد از جنگ به دستور رئیس جمهور وقت، آقای کالوین کولدیگ، (Calvin Coolidge) برای یادبود جان باختگان جنگ، هیئتی مسئول برنامه ریزی برای ساخت این موزه شدند؛ ولی این پروژه بسیار به تاخیر افتاد. تا این که کلنگ این پروژه بعد از امضای موافقت بوش در سال 2003 زده شد. بوش در این سال مجوز لازم برای ساخت این موزه را صادر کرد.

موزه ی ملی تاریخ و فرهنگ آفریقا-آمریکا در واشنگتن یکی از زیباترین موزه های آمریکا است. این موزه به عنوان یکی از موزه های برجسته جهان است که در زمینه نمایش ادغام این دو فرهنگ می درخشد.

موسس این موزه لونی بانچ، (Lonnie G. Bunch III) می گوید:

تجربه این فرهنگ آمریکایی آفریقایی باعث می شود تا بفهمیم آمریکا از کجا آمده است.

مهم نیست که تحقق این پروژه چه قدر به طول کشید، استقبال بی نظیر از افتتاح این موزه حاکی از آن است که نیاز به چنین موزه فرهنگی ای به شدت گذشته باقی است. در حال حاضر بازدیدکنندگان قادر هستند از بیش از 400 مورد صنایع دستی و آثار تاریخی که مربوط به فرهنگ آمریکایی-آفریقایی است، دیدن کنند.

این بازگشایی در زمانی بهتر از این نمی توانست رخ دهد. فشارهای نژادی در حال حاضر در آمریکا بالا است. مردم سیاه پوست در مقابل خشونت پلیس اسلحه می کشند، ورزشکاران در زمان پخش سرود ملی اعتراض می کنند و بازیگران در زمان دریافت جایزه از تریبون استفاده می کنند تا آکاهی عمومی را بالا ببرند.

بدون شک این موزه ارزش دیدن را دارند. قبل از افتتاح این موزه، داستان های مربوط به تاریخ آمریکایی-آفریقایی در موزه های کوچک تر گفته می شد. این مقاصد به بازدیدکنندگان کمک خواهد کرد که با این دسته از موزه ها بیشتر آشنا شوند.

ویتنی پلانتاتیون، (Whitney Plantation) در والاس

کابین مخصوص برده داری از کارولینای جنوبی بین آثار نمایش داده شده است. بازدیدکنندگان می توانند از این اثر دیدن کنند و اطلاعاتی در مورد تاریخ بی رحم برده داری کسب کنند. اساتید مطلعی، برای یادبود برده ها و با تمرکز بر روی موضوع برده داری در گذشته، تورهایی برگزار می کنند.

موزه ملی تاریخی توسکجی ایرمن، (Tuskegee Airmen) در میشیگان

جنگجوهای ارتش ایرمن در مقابل قانون برابر با ارتشی های دیگر نبودند، ولی این موضوع مانع از دفاع آن ها از کشورشان نشد. در این موضوع آثاری از نحوه آموزش وتمرینات این ارتش و نقش مهم آن ها در ارتش کل کشور وجود دارد. همین طور آثاری از مردی که به دم قرمز معروفیت داشت و زندگی شخصی او وجود دارد. برای قدردانی از این مرد پارکی در آلاباما به نام او ساخته شده است.

موزه صخره و روح ممفیس در تنسی

همه آمریکایی ها به این محل ادای احترام می کنند، ولی این آثار برای ممفیس بسیار مهم است. این آثار نشان دهنده شکل گیری قانون این استان در سال 1930 میلادی است. بازدید از آثار باستانی این موزه با موسیقی، داستان خوانی و دیدنی فیلم های قدیمی که با کمک های مردمی راه اندازی شده، همراهی می شود. موزه ملی موسیقی آمریکایی آفریقایی در نشویل در سال 2018 میلادی افتتاح خواهد شد.

موزه پولمن پورتر، (Pullman Porter) در شیکاگو

نام مردان آمریکایی آفریقایی که به عنوان کارگران کارخانه اتومبیل سازی کار می کردند، به خاطر خدمات خوب و از خودگذشتگی شان در تاریخ ثبت شده است. آن ها مردانی بودند که ساعت های متمادی به خاطر 60 دلار پول که بیش از نیمی از این پول را برای رفت و آمد به کارخانه خرج می کردند، کار می کردند. شرایط زندگی و کار آنان در این کارخانه در موزه به زیبایی به نمایش گذاشته شده است. فرایند بهتر شدن شرایط از نظر قانون کار برای این کارگران هم جز آثار نمایش داده شده در موزه است.

موزه سربازان بوفالو در تگزاس

سربازان بوفالو عده ای از برده های سیاه پوست در زمان جنگ بودند که بعد از اتمام جنگ هم، به ارائه خدمات به آمریکایی ها پرداختند به همین علت از طرف آمریکایی های بومی به این نام معروف شدند. در موزه از زحمات این گروه برای حفاظت از کشور قدردانی شده است. قابل ذکر است امنیت این مردم به خاطر رنگ پوست شان همیشه در خطر بوده است.

موزه ملی راه آهن زیرزمینی در اوهایو

تعداد موزه هایی که به تاریخ ارتشی اختصاص یافته اند، در آمریکا زیاد است. موزه ملی حقوق ارتش در ممفیس یکی از این موزه ها است که در هتل لوراین واقع شده است، جایی که مارتین لوتر در سال 1968 در حالی که در بالکن اتاقش ایستاده بود، ترور شد. بازدیدکنندگان می تواند از داستان های تاریخی که به صورت صوتی در این محل پخش می شود هم استفاده کنند.

موزه لیگ بیسبال سیاه پوستان در شهر کانزاس

قبل از این که جکی رابینسون، (Jackie Robinson) مشهور شود، بازیکنان آمریکایی-آفریقایی سخت در تلاش بودند تا نام خود را به گوش همه برسانند. لیگ سیاه پوستان محلی برای این افراد فراهم آورده بود تا بتوانند در جامعه پر از تبعیض نژادی آن زمان بیس بال بازی کند. این موزه موقعیتی را فراهم آورده تا با چالش ها و مبارزه های بازیکنان معروف و غیرمعروف و پراستعداد آن زمان و شیوه زندگی آن ها بیشتر آشنا شویم. در این موزه، قسمتی مربوط به موسیقی جاز آمریکایی هم وجود دارد که واقعا ارزش دیدن را دارد.

موزه آمریکایی های سیاه پوست در کلرادو

این موزه مربوط به تاریخ گاوچران های سیاه پوست است که به دلایل مختلفی به آمریکا آمده بودند و روش خود را برای زندگی در این قاره داشتند. این موزه در خانه سابق اولین بانوی سیاه پوست فیزیکدان، خانم جاستینا فورد، (Justina Ford) درست شده است. صنایع دستی و عکس های مربوط به آن زمان در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

موزه آمریکایی آفریقایی در لس آنجلس، کالیفرنیا

این موزه 4000 متر مربعی، سهم بزرگی از نمایش تاریخ آمریکایی-آفریقایی را بر عهده دارد. قسمت مربوط به موسیقی هیپ هاپ مثال خوبی از جذابیت این موزه برای مخاطبان جوان تر است.

منبع: کجارو / nationalgeographic.com
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 11215

به "موزه های تاریخ و فرهنگ آمریکا و آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه های تاریخ و فرهنگ آمریکا و آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید