موفقیت خود را تضمین کنید!

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، کارآفرینان پیروز پیروزی های خود را بیشتر به شکست هایشان نسبت می دهند

در واقع می توان گفت، پیروزیت های اولیه کسب و کار(البته که تشویقی نیز هستند) می توانند چشم ما را به روی واقعیت ها ببندند و در حساب و کتاب ذهنی مان تاثیر شانس حقیقی و زمان بندی کارها ما را به اشتباه بیندازند. حال چطور باید متوجه این امر شویم؟ بعضی افراد این درس باررزش را فقط بعد از یک ناکامی یاد می گیرند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

موفقیت خود را تضمین کنید!

من هر ساله دستورالعمل های کسب وکارم را مورد آنالیز قرار می دهم و بر روی آن ها با توجه به نیازهای فعلی و آینده مشتریان طرح می ریزم. یکی از این سال ها، بعد از انجام آنالیز از غریزه طبیعی خود تبعیت نموده؛ یعنی ایده ای را اجرایی کردم که درمورد یکی از مشتریان بزرگ شرکت با پیروزیت همراه بود. این ایده شامل تبدیل یک کلاس برنامه آموزشی برای ورودی های نو به یک پایگاه اینترنتی بود. این کار به صورت نظری کامل و بدون ایراند به نظر می آمد، چون برنامه آموزشی در مراحل اولیه با پیروزیت روبرو شده بود.

به هر حال، بعد از یک سال زمانی که بر روی آن گذراندیم و چهار پرسنلی که برای این کار قرار دادیم و 100 هزار دلار پولی که خرج شد. این پروژه با شکست روبرو شد و با استقبال مشتریان بالقوه ای روبرو نشد.

وقتی به پشت سر نگاه می کنم، معتقدم علت این شکست آن بوده که هنوز 4 درس مهم زیر را یاد نگرفته بودم:

  • گام های کوچک بردارید

وقتی پولی را که مشکل به دست آمده روی یک محصول نو سرمایه گذاری می کنید، برداشتن قدم های کوچک نسبت به یک قدم جهشی بزرگ خطرکمتری دارد. چه محصولی نو را در حوزه تخصصی خودتان فراوری کنید و چه در یک حوزه نو گام بردارید، برداشتن قدم های کوتاه و حساب شده، پیروزیت و مشتریان بیشتری را در پی دارد.

  • محصول خود را سریع وارد بازار کنید

ویژگی خاص پروژه ما نیازمند یک نمونه اولیه کاربردی بود که باید وارد بازار می کردیم و ظرف چهار هفته آن را تست می کردیم و به نتیجه می رسیدیم.

یک سال منتظر ماندن برای ایجاد مدلی کاملا کاربردی، با تحولات بازار و نیازهای متغیر مشتری روبرو شد که محصول ما دیگر با آن سازگاری نداشت.

  • فرضیه سازی ممنوع!

فقط به این علت که این پروژه برای یک مشتری موثر بوده، به این معنی نیست که می توان آن را به کل مشتریان تعمیم داد. درمورد کسب وکار ما باید بگویم بزرگ ترین مشتری مان چالش های خاصی داشت و نمی توانست نماینده خوبی از تمایل بازار باشد.

  • بازخورد بخواهید

اینکه پایگاه مشتری ما تقاضا داشت در ایجاد مدل های آموزشی شرکت کند ، به این معنا نیست که آنها تمایل به خریداری محصول نو دارند. وقتی به عقب برمی گردیم، به این نتیجه می رسیم که باید ظرف چند هفته نمونه اولیه ای ایجاد می کردیم و آن را به مشتریان موجود با قیمتی کمتر می دادیم تا بازخورد صادقانه و آزاد آنها را دریافت کنیم.

در نتیجه این اشتباهات، اکنون می دانیم که در مرحله ایده و قبل از جهش به سوی آغاز یک پروژه، باید زمان را در نظر بگیریم و سوالات درستی مطرح کنیم.

این قدم در فاز ایده این امکان را برای ما به همراه می آورد با کمترین ریسک اقتصادی از مشتریان بازخورد آنی دریافت کنیم.

درنهایت، توصیه اصلی من به صاحبان کسب و کار این است؛ همه ایده های خوب حتما به فراوری محصولات عالی یا کسب و کارهای پیروز نمی انجامد.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 11660

به "موفقیت خود را تضمین کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت خود را تضمین کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید