ناسا هم لندر هندی را پیدا نکرد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مدارگرد ناسا نتوانسته از مکان فرود لندر هندی ویکرام در قطب جنوب ماه عکاسی کند. زیرا هنگام گذر مدارگرد مصادف با شروع روز در ماه بوده و سایه های بلندی منطقه را پوشانده بوده است.

ناسا هم لندر هندی را پیدا نکرد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش، مدارگرد Lunar Reconnaissance متعلق به ناسا نتوانسته مکان لندر هندی ویکرام را در ماه ردیابی کند.

این لندر که بخشی از ماموریت چاندرایان2 است هنگام فرود در ماه در6 سپتامبر ارتباط آن با مرکز کنترل در زمین قطع شد. اما مرکز کنتر ل ماموریت چاندرایان2 اظهار داشت همچنان کوشش می نماید با ویکرام ارتباط برقرار کند. از سوی دیگر ناسا نیز اظهار داشت مدارگرد Lunar Reconnaissance از مکان فرود آن روی ماه عکاسی خواهد نمود. اما به نظر می رسد مدارگرد ناسا نیز در انجام این عملیات پیروز نبوده است.

هرچند دوربین مدارگردناسا از مکان تعیین شده برای فرود لندر ویکرام در قطب جنوب ماه را عکاسی کرد. اما به گفته کارشناسان احتمالا سایه های بلند موجود در این منطقه سبب شده ویکرام در تصاویر تعیین نباشد.

در بیانیه ناسا آمده است: زمان گذر مدارگرد از مکان فرود لندر هندی و عکاسی از آن مصادف با طلوع خورشید و شروع روز در مریخ بود؛ بنابراین سایه های بلندی تمام منطقه مورد آنالیز را پوشانده بودند به همین دلیل ویکرام در چشم انداز دوربین مدارگرد ناسا دیده نمی گردد.

اکنون با گذشت زمان و عدم برقراری ارتباط میان مرکز کنترل زمینی و ویکرام، امید ها برای یافتن آن کمتر می گردد.

منبع: مهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 818

به "ناسا هم لندر هندی را پیدا نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا هم لندر هندی را پیدا نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید