نتایج یک نظرسنجی: 93 درصد کارکنان حوزه فناوری مایل به دورکاری هستند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، هرساله پلتفرم استخدام Hired آماری از حقوق کارکنان حوزه فناوری با توجه به صدها هزار درخواست مصاحبه و پیشنهادات شغلی منتشر می نماید. در آمار سال جاری نیز حقوق مهندسان نرم افزار، مدیران محصول، مهندسان DevOps، علم داده و طراحان آنالیز شده است.

نتایج یک نظرسنجی: 93 درصد کارکنان حوزه فناوری مایل به دورکاری هستند

امسال با سال های پیش یک فرق عظیم دارد و آن، دورکاری بیشتر کارکنان به علت شیوع ویروس کرونا در سطح دنیا است. با توجه به این موضوع، Hired آمار خود را به دو بخش پیش از کووید-19 و پس از آن تقسیم نموده. در این آمار به حقوق سال 2019 و احتمال تغییر این حقوق در امسال میلادی اشاره شده است.

بر اساس این آمار، حقوق تمام کارکنان حوزه فناوری در سال 2019 با رشد همراه بوده. حقوق ها در سانفرانسیسکو با رشد 7 درصدی نسبت به سال 2018 به میانگین 155 هزار دلار در سال رسیده. حقوق ها در نیویوک نیز رشد 8 درصدی داشته و میانگین حقوق در سال گذشته برابر 143 هزار دلار بوده است. حقوق در سیاتل نیز با افزایش 3 درصدی به 142 هزار دلار افزایش یافته. میانگین حقوق سالانه در لس آنجلس و آستین به ترتیب با رشد 8 و 10 درصدی به 137 هزار دلار رسیده بود.

در ایالات متحده آمریکا مدیران پروژه بیشترین درآمد را داشته اند. میانگین حقوق این افراد در سال گذشته برابر با 154 هزار دلار بود و در مقام های بعدی به ترتیب مهندسان نرم افزار با میانگین حقوق 146 هزار دلار، مهندسان علم داده با حقوق 139 هزار دلار و طراحان با حقوق 134 هزار دلار قرار گرفته اند.

با توجه به دورکاری بیشتر کارکنان حوزه فناوری در امسال میلادی، انتظار می رود حقوق ها تغییراتی را تجربه نمایند. در صورتی که با حقوق های سال گذشته کارکنان از منطقه خلیج سانفرانسیسکو (Bay Area) به شهرهای دیگر نقل مکان نمایند، شرایط بهتری خواهند داشت. برای مثال حقوق 155 هزار دلاری در Bay Area، به علت هزینه های پایین تر زندگی در آستین معادل 224 هزار دلار در این شهر است.

با وجود موارد بالا، محاسبه تغییرات حقوق چندان راحت نخواهد بود. بر اساس نظرسنجی که از 2300 کارمند فناوری انجام شده، نزدیک به یک سوم آن ها اعلام نموده اند که در صورت دورکاری دائم حاضر به دریافت حقوق کمتر هستند، البته بیش از 50 درصد با چنین ایده ای مخالفت نموده اند. در این نظرسنجی 53 درصد مشارکت نمایندگان از احتمال زندگی در شهرهای ارزان تر در صورت دورکاری خبر داده اند و نیمی از آن ها گفته اند که پس از سرانجام کرونا خواهان حضور حداقل هفته ای یکبار در دفتر کار هستند. تنها 7 درصد افراد می خواهند هر روز به دفتر بروند.

در نظرسنجی انجام شده، 42 درصد کارکنان نسبت به اخراج خود در 6 ماه آینده ابراز نگرانی نموده اند و 39 درصد آن ها بدنبال تغییر شغل کنونی خود هستند، اما از عدم پیدا کردن شغل جدید هراس دارند. در حالت کلی بیشتر کارکنان حوزه فناوری نگرانی بابت اخراج شدن یا پیدا کردن شغل جدید با توجه به توانایی های خود ندارند.

در نهایت مدیرعامل Hired اعلام نموده که این پلتفرم با دقت شرایط بازار کار را آنالیز می نماید تا متوجه گردد افزایش دورکاری، چگونه درخواست ها و پیشنهادات حقوق را تغییر می دهد.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 3928

به "نتایج یک نظرسنجی: 93 درصد کارکنان حوزه فناوری مایل به دورکاری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج یک نظرسنجی: 93 درصد کارکنان حوزه فناوری مایل به دورکاری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید