نظامیان روس راهی ونزوئلا شدند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، ایرنا نوشت: رئیس جمهوری ونزوئلا در بازگشت از روسیه اظهار داشت که دو هواپیما حامل مستشاران نظامی روسیه به کاراکاس پرواز کرده اند.

نظامیان روس راهی ونزوئلا شدند

نیکلاس مادورو در سخنانی که از طریق توئیتر به صورت زنده پخش می شد، گفت: ولادیمیر پوتین بر حمایت سیاسی، دیپلماتیک و نظامی خود از ونزوئلا تاکید کرده است و به همین دلیل شاهد هستیم که کمک های روسیه به ونزوئلا رسیده است.

وی ادامه داد: مستشاران نظامی که اوایل سال میلادی از روسیه به ونزوئلا آمده بودند با آمدن تیم جدید، کاراکاس را ترک کرده اند.

گفتنی است، دیدار سران روسیه و ونزوئلا چند روز پیش در مسکو برگزار گشت و پوتین در آن دیدار از روند توسعه همکاری های فنی-نظامی روسیه و ونزوئلا ابراز خرسندی و بر گسترش این همکاری ها تاکید کرد.

وی افزود: همکاری های روسیه و ونزوئلا در حوزه فنی-نظامی درخصوص تحول قطعات یدکی تسلیحات و ایجاد مراکز سرویس و نگهداری ادوات جنگی مطابق برنامه زمانی پیش می رود.

رئیس جمهوری روسیه گفت: همکاری های فنی-نظامی روسیه و ونزوئلا در وهله نخست با تعهدات طرف روسی برای خدمات و نگهداری تسلیحات تحویل داده شده به ونزوئلا ارتباط دارد.

پوتین ادامه داد: مواد غذایی و محصولات کشاورزی که به ونزوئلا ارسال می شود می تواند در شرایط کنونی فشارهای خارجی که این کشور در آن قرار گرفته است، به عنوان کمک های بشردوستانه تلقی شود.

وی با بیان اینکه روابط دو کشور بتدریج گسترش می یابد، اظهار کرد: حجم مبادلات بازرگانی روسیه و ونزوئلا در ماه های اخیر 10 درصد رشد داشته که تا حدود زیادی این رشد بر اثر ارسال کالاهای مورد نیاز ونزوئلا ازجمله محصولات کشاورزی از روسیه حاصل شده است.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنانش در دیدار با مادورو گفت: دولت روسیه از همه نهادهای قانونی دولت ونزوئلا ازجمله رئیس جمهوری این کشور حمایت می کند.

وی افزود: ما همچنین از مذاکرات نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا با نیروهای مخالف دولت این کشور حمایت می کنیم.

پوتین اظهار داشت: هرگونه خودداری از گفت وگو بین دولت ونزوئلا و مخالفان را غیرمنطقی و زیان بار برای کشور می دانیم که فقط رفاه مردم ونزوئلا را تهدید می کند.

خوان گواید رهبر مخالفان دولت ونزوئلا در ماه فوریه خود را رئیس جمهوری ونزوئلا خواند و آمریکا و متحدان غربی این کشور در اقدامی مداخله جویانه مغایر با معیارهای بین المللی گوایدو را به عنوان رئیس جمهور این کشور به رسمیت شناختند.

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا نیز در دیدار با پوتین گفت که مسکو و کاراکاس ثابت کرده اند که با همکاری یکدیگر می توان هر مسئله ای را برطرف کرد.

وی افزود: ما از همکاری دو کشور در عرصه های مختلف حمایت می کنیم. در ماه می گذشته نشست کمیسیون همکاری دو کشور در سطح عالی برگزار گشت و همه مسائلی که در نشست این کمیسیون مطرح شد با موفقیت حل شده است.

مادورو گفت: موضوع همکاری در عرصه های مختلف از مواد غذایی و بهداشت و درمان گرفته تا انرژی و سایر عرصه ها مطرح است.

رئیس جمهوری ونزوئلا شرح داد: دیدار کنونی امکان جمع بندی کارهای انجام گرفته در یک سال اخیر و ارزیابی مسائل موجود را می دهد و اینکه دو طرف با چه واقعیت هایی روبرو هستند و چگونه می توانند به پیشرفت در حوزه های مختلف دست یابند و برای آینده برنامه ریزی کنند.

رسانه های روسیه نیز فیلمی از حاشیه این دیدار منتشر کرده اند که مادورو را در حال اهدا یک شمشیر تاریخی با ارزش نشان می دهد اقدامی که پیشتر کیم جونگ اون در دیدار با پوتین انجام داده بود و در مقابل آن یک سکه روسی دریافت کرده بود.

در فیلم به نظر می رسد که پوتین در مقابل شمشیر مادورو به او هم یک سکه روسی هدیه می دهد.

رسانه های روسی در خصوص شمشیر اهدایی به پوتین نوشتند که متعلق به سیمون بولیوار است و 198 سال عمر دارد.

بنظر می رسد این شمشیر در جنگ مربوط به جنگ کارابادو متعلق به سال 1821 مورد استفاده قرار گرفته و نماد استقلال ونزوئلا به حساب می آید چرا که در جنگ استقلال این کشور به کار رفته است.

مادورو در زمان اهدا شمشیر گفته بود که به دلیل حمایت پوتین از ونزوئلا و احترام به حق حاکمیت مردم ونزوئلا این شمشیر هدیه داده شده است.

310 310

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 954

به "نظامیان روس راهی ونزوئلا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظامیان روس راهی ونزوئلا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید