نگاهی به چشم انداز تیره فرایند وحدت آلمان در سال 2020

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، یک نشریه آلمانی در گزارشی نوشت که فرایند شکاف های روز افزون اجتماعی در شرق و غرب آلمان در سال 2020 که این کشور سی امین سالگرد وحدت دوباره خود را جشن می گیرد، همچنان ادامه خواهد داشت.

نگاهی به چشم انداز تیره فرایند وحدت آلمان در سال 2020

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشریه فوکوس آلمان در گزارشی نوشت: کشور آلمان همچنان در سال 2020 که سی امین سالگرد فروپاشی دیوار برلین را جشن می گیرد، کشوری از هم شکافته باقی می ماند.

دولت آلمان در سه دهه گذشته نه تنها نتوانسته است به وعده های هلموت کهل، صدراعظم وقت آلمان برای شکوفایی بیش از پیش شرق این کشور یاری کند، بلکه در ایجاد مناسبات زندگی برابر در شرق و غرب آلمان هم شکست خورده است.

یک دلیل مهم برای این مسئله، نحوه محقق کردن وحدت در کشور آلمان است.

نویسنده در ادامه به بسیاری از مسائل فاجعه باری که در فرایند اتحاد دوباره آلمان ایجاد شده است اشاره نمود که تا امروز بسیاری از آلمانی ها را به خود مشغول نموده است.

آلمانی ها در شرق این کشور امروزه همچنان خود را شهفرایند درجه دو می دانند.

ضرر واقعی این فرایند همچنین به نسل هایی منتقل شد که برای آن ها تحولاتی مانند ریزش دیوار برلین در کتاب های تاریخ نوشته شده بود، با این حال آن ها و خانواده هایشان این حس را تجربه می نمایند که شهفرایند درجه بودن چگونه است. این شرایط تنها در صورتی فرایند کاهشی پیدا می نماید که دیگر این حس حقارت در بین شهفرایندان شرق آلمان وجود نداشته باشد.

این واقعیت که قراردادهای کاری امروز با دستمزد های پایین تر در شرق آلمان منعقد شده وشرایط بازنشستگی یکسانی وجود ندارد، بسیار مضر است. کسی که این طور استدلال می نماید که به هر حال بعضی خدمات در شرق آلمان ارزان تر است، وحدت این کشور را درک ننموده است.

حدود 80 تا 95 درصد مدیران بخش های اداری در قوه قضاییه، اقتصاد و اتحادیه ها در شرق آلمان از غرب می آیند. از هر 10 نفر قاضی درشرق کشور آلمان شاید حتی یکی هم در این منطقه متولد نشده است.

البته بدون اینکه شهفرایندان شرق آلمان این جسارت را پیدا نمایند که ساختار های قدرت را زیر سوال ببرند، وحدتی در آلمان شکل نخواهد گرفت.

اگر آلمان بخواهد دوباره به انسجام و وحدت واقعی برسد به ویژه باید جوابگوی این مسئله باشد که چگونه می توان بر این شکاف اجتماعی عمیق در این کشور غلبه کرد.

وقتی که ما می بینیم در سال 2017، 45 نفراز ثروتمندترین شهفرایندان آلمانی، ثروت نیمی از مردم این کشور یعنی 41 میلیون نفر را در اختیار دارند، این شرایط حاد بیشتر آشکار می گردد و این شکاف ها همچنان ادامه دارد. بیش از 2.5 میلیون کودک در آلمان درفقر زندگی می نمایند.

نویسنده در ادامه با اشاره به کمبودهایی که در قوانین آلمان از جمله در زمینه بازنشستگی در مبارزه با فقر وجود دارد نوشت:این شکاف های عمیق اجتماعی روز افزون درآلمان، اروپا و دنیا می تواند جوامع و دموکراسی را نابود نموده و بالاخره به انفجاری منجر گردد. چنین شرایطی ساختار های دموکراتیک و حقوق اساسی را زیر سوال می برد.

این نشریه آلمانی در ادامه این گزارش نوشت: اگر این کشور متحد نگردد و شهفرایندان در امنیت اجتماعی و عمومی چشم انداز یک زندگی تا حدودی قابل پیش بینی را پیدا ننمایند و والدین امید بهبود زندگی فرزندانشان در آینده را نداشته باشند، باید انتظار دورانی مخرب و نابودگر را داشته باشیم.

تا زمانی که این موفقیت به دست نیاید، آن هایی که راهکار های ساده ای را برای این شرایط ارائه می دهند ومی خواهند بار دیگر خودخواهی های ملی گرایانه را نمایان نمایند (جنبش های افراطی) همچنان در آلمان محبوبیت روز افزونی پیدا می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1776

به "نگاهی به چشم انداز تیره فرایند وحدت آلمان در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به چشم انداز تیره فرایند وحدت آلمان در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید