هشدار نابودی اصفهان تا سال 1410

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، نماینده مردم اصفهان نسبت به شرایط نگران کننده فرونشست در نصف دنیا هشدار داد.

هشدار نابودی اصفهان تا سال 1410

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از اصفهان، مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که فرونشست وحشتناک زمین در دشت اصفهان و برخوار در پی خشکسالی ها و خشک شدن زاینده رود به شرایط نگران کننده رسیده است، گفت: با وجود این که در نقاط دیگر کشور هم فرونشست داریم اما اتفاق مهمی که در اصفهان افتاده درگیر شدن بافت شهری به مسأله فرونشست است.

وی با اشاره به این که فرونشست میراث تاریخی چند هزار ساله را به خطر نابودی انداخته است، اضافه کرد: از سال 1360 تا به امروز از آبخوانی که 7.5 میلیارد متر مکعب ذخیره آبی داشته است، سه میلیارد متر مکعب آب برداشت شده است و با شرایط فعلی که سالیانه 500 میلیون متر مکعب آب از این آبخوان برداشت می گردد کل ذخیره این آبخوان ظرف مدت 8.8 سال آینده تمام شده و اصفهان بر سر مردمش خراب خواهد شد.

وی با انتقاد از بی توجهی مسئولان به هشدار های نمایندگان استان اصفهان در این زمینه، خواهان هوشیار شدن مجلس و دولت در این رابطه و چاره اندیشی برای این خطر شد.

طغیانی زاینده رود را رگ حیاتی فلات مرکزی ایران خواند که زندگی پنج میلیون نفر با آن گره خورده است و توضیح داد: در صورت بی توجهی به حق آبه تالاب گاوخونی که تا به امروز سبب خشک شدن 98 درصد این تالاب شده است، تالاب گاوخونی به یکی از بزرگترین کانون های گرد و غبار کشور تبدیل خواهد شد که پنج استان تهران، یزد، اصفهان، سمنان و قم را درگیر نموده و به خطر خواهد انداخت.

این نماینده مجلس بعلاوه اضافه کرد: در اثر خشک شدن زاینده رود زندگی جمعیت کثیری از کشاورزان این استان به خطر افتاده و در حال نابودی است و خواهان احیای این رودخانه شد.

ص

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 9945

به "هشدار نابودی اصفهان تا سال 1410" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نابودی اصفهان تا سال 1410"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید