وزیر راه و شهرسازی: 40 هزار واحد برای فرهنگیان کلنگ زنی می گردد، ساخت تعدادی واحد برای مسکن کارگران را آغاز خواهیم کرد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، وزیر راه و شهرسازی گفت: سهم حوزه مسکن 40 درصد از فراوری خالص ملی و 20 درصد از فراوری ناخالص ملی را در بر می گیرد، همچنین اشتغال ناشی از ساخت مسکن نزدیک به 13 درصد است.

وزیر راه و شهرسازی: 40 هزار واحد برای فرهنگیان کلنگ زنی می گردد، ساخت تعدادی واحد برای مسکن کارگران را آغاز خواهیم کرد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مراسم آغاز بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح های اقدام ملی مسکن و همچنین افتتاح واحدهای مسکن مهر صبح امروز مورخ اول آبان ماه امسال در شهر جدید پردیس برگزار گردید.

در این مراسم، محمد اسلامی، وزیر راه وشهر سازی ضمن اشاره به این نکته که امروز از جریان فراوری پیوسته و پایدار مسکن بهره برداری می گردد، گفت: تمامی مراحل ساخت و عرضه مسکن از تهیه زمین و نقشه تا ساخت، تحویل و واگذاری، جزو جریان پایدار فراوری مسکن است که وزارت راه و شهرسازی با همکاری بخش خصوصی آن را انجام می دهد.

* 20 درصد از فراوری ناخالص ملی به مسکن اختصاص دارد

وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به سهم مسکن از فراوری خالص ملی، بیان نمود: سهم حوزه مسکن 40 درصد از فراوری خالص ملی و 20 درصد از فراوری ناخالص ملی را در بر می گیرد، همچنین اشتغال ناشی از ساخت مسکن نزدیک به 13 درصد است.

وی، اضافه نمود: بخش مسکن از معدود بخش هایی است که عوامل کافی برای فراوری وجود دارد و همه نهاده های آن داخلی است و از هیچ عامل خارجی تأثیرپذیر نخواهد بود، بنابراین اگر اعتمادآفرینی انجام گردد، بخش مسکن می تواند سهم خود در فراوری را به دست بیاورد.

*11 هزار 600 واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی به مردم تحویل داده می گردد

این مقام مسئول، ضمن تأکید بر اینکه مسکن به قوام و منزلت خانواده هم مرتبط است، گفت: فعالان این عرصه با اعتمادآفرینی، سرمایه خود را در این بخش به کار گرفته اند بنابراین از سال 97 که با حضور رئیس جمهور از طرح اقدام ملی مسکن رونمایی شد تا به امروز در این مدت وزارت راه و شهرسازی توانست ثبت نام ها را تکمیل نموده و پس از شناسایی واجدان شرایط واقعی و همچنین تهیه اراضی مورد احتیاج، ساخت بعضی از این واحدها را به خاتمه برسد. همچنین 11 هزار و 600 واحد از طرح ملی مسکن به مردم تحویل می گردد.

اسلامی، با اشاره به موضوع نوسازی و بهسازی بافت فرسوده بیان نمود: متاسفانه ناکامی ویژه ای در بافت فرسوده داریم علت آن هم این است که در بافت فرسوده باید همراه و هم سطح با مردم حرکت کنیم بنابراین دفاتر تسهیلگری راه اندازی نموده ایم، شهرداری ها هم باید یاری نمایند تا قوانین ساخت و ساز در بافت فرسوده را تسهیل نمایند.

*نوسازی 14.5 درصد از واحدهای بافت فرسوده آغاز شده است

وزیر راه و شهرسازی، در تشریح آمار مرتبط با بافت فرسوده گفت: تا به امروز 14 هزار و 500 واحد از سهم 100 هزار واحد بافت فرسوده که به بانک عامل بخش مسکن، معرفی شده و ساخت آنها آغاز شده بود، وجود دارد و امروز 6000 واحد آن به بهره برداری می رسد.

وی در ارتباط با نحوه واگذاری اراضی به منظور ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن، گفت: اراضی بخش زیادی از پروژه های افتتاح شده به صورت 99 ساله به متقاضیان واگذار خواهد شد. همچنین بخش دیگر که قیمت بالاتری دارد، به صورت مشارکت با بخش خصوصی یا ساخت توسط خود مردم است ضمن اینکه فروش اقساطی این زمین ها نیز از 5 به 10 سال افزایش یافته است که در قالب 253 هزار واحد به مردم واگذار خواهند شد.

*همه واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی در زمان مقرر تحویل می گردد

اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود به تعهد وزارت راه و شهرسازی در طرح اقدام ملی اشاره نموده و گفت: امروز همه 400 هزار تعهد وزارت راه و شهرسازی در مورد ساخت و واگذاری مسکن به این صورت اجرا می گردد که هر فرد بداند کدام واحد را دریافت خواهد نمود و پروژه را در زمانبندی تعیین تحویل می گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه از همه ظرفیت ها و اقشار مختلف استفاده نموده ایم، گفت: 40 هزار واحد نیز امروز برای فرهنگیان کلنگ زنی می گردد. همچنین 69 هزار واحد نیز برای نیروهای مسلح کلنگ زنی خواهد شد و تعدادی واحد را برای مسکن کارگران آغاز به کار خواهیم کرد؛ همه این واحدها غیر از آن 400 هزار واحدی است که تعهد داده ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 5540

به "وزیر راه و شهرسازی: 40 هزار واحد برای فرهنگیان کلنگ زنی می گردد، ساخت تعدادی واحد برای مسکن کارگران را آغاز خواهیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر راه و شهرسازی: 40 هزار واحد برای فرهنگیان کلنگ زنی می گردد، ساخت تعدادی واحد برای مسکن کارگران را آغاز خواهیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید