وزیر سابق سودان از بن سلمان پول گرفته بود

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، وزیر دفاع پیشین سودان اعتراف کرد، رئیس جمهوری برکنار شده این کشور شخصا مبالغی پول از ولیعهد عربستان دریافت کرده است.

وزیر سابق سودان از بن سلمان پول گرفته بود

به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبدالرحیم محمد حسین، وزیر دفاع پیشین سودان که تا سال 2015 به مدت 9 سال پست وزیر دفاع سودان را بر عهده داشت، در جلسه استماع دادگاه به عنوان شاهد دفاع از عمر البشیر، رئیس جمهوری برکنار شده سودان گفت، می داند که وی پول هایی را از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دریافت کرده است اما نمی داند این پول ها را کجا و چگونه هزینه کرده است.

طبق اعلام خبرگزاری رسمی سودان، روز شنبه هشتمین جلسه محاکمه البشیر در مجتمع دادگاه های خارطوم برگزار گشت.

محمد حسین در ادامه گفت: دلایلی که آنها را وادار کرده، پول هایی خارج از کانال های رسمی دریافت کنند، به محاصره تحمیلی آمریکا بر بانک های سودان برمی گردد.

وی گفت، به عنوان وزیر دفاع می داند هنگامی که مساله به امنیت ملی مربوط می شد، البشیر مجبور بود اصول مالی و محاسباتی را دور بزند.

محمد حسین در ادامه اضافه کرد: رئیس جمهوری مسؤول مستقیم امنیت ملی، دفاع، روابط بین المللی و ناظر بر همه وزرا و ماموریت های دولت است و رئیس جمهوری اقدامات زیادی را در این باره انجام داده است.

وی که پیش از این سِمت وزیر کشور را برعهده داشت و از نزدیکان البشیر بود، گفت، افشای این اطلاعات به امنیت ملی سودان آسیب می زند و به همین دلیل از دادگاه خواست، سالن را از حضار خالی کرده و جلسه را غیرعلنی برگزار کند تا اطلاعات و جزئیات بیشتری را فاش کند اما دادگاه نپذیرفت.

14 سپتامبر دادگستری درخواست هیئت دفاع البشیر را برای بازپرسی مجدد وی و نادیده دریافت اعترافات سابق او درباره دریافت شخصی پول از کشوری بیگانه یعنی عربستان را رد کرد.

همچنین اواخر ماه اوت البشیر در جریان بازپرسی خود اعتراف کرد که مبلغ 25 میلیون دلار از ولیعهد سعودی شخصا دریافت کرده است و برای آن که نام بن سلمان فاش نگردد، این مبلغ را به حساب بانک مرکزی سودان واریز نکرده است.

هنوز عربستان نسبت به اظهارات محمد حسین واکنشی نشان نداده است.

نخستین جلسه محاکمه رئیس جمهوری برکنار شده سودان که با اتهام فساد روبروست، 19 اوت آغاز شد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1231

به "وزیر سابق سودان از بن سلمان پول گرفته بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر سابق سودان از بن سلمان پول گرفته بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید