ویدیو: ورایزون از خودروی راه اندازی سریع ارتباطات 4G و 5G در منطقه ها حادثه دیده رونمایی کرد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، هنگامی که اوایل امسال میلادی، استان تگزاس امریکا دچار یک سرمای شدید شد؛ شبکه برق قطع شده و بسیاری از مردم نمی توانستند از تلفن های همراه خود برای ارتباطات و اینترنت استفاده نمایند.

ویدیو: ورایزون از خودروی راه اندازی سریع ارتباطات 4G و 5G در منطقه ها حادثه دیده رونمایی کرد

تغییرات آب و هوایی، حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و طوفان و سایر اتفاقات پیش بینی نشده می توانند زیرساخت ارتباطی و شبکه موبایل را مختل نموده و مردم توانایی پیگیری اخبار یا کسب اطلاع درباره شرایط تازه را نداشته باشند. این یک مسئله و چالش عظیم و مهم در همه کشورها است.

حالا، عظیم ترین شرکت مخابراتی ایالات متحده روز سه شنبه از یک وسیله نقلیه تاکتیکی به نام THOR رونمایی کرد که می تواند سریعا یک شبکه ارتباطی موبایل در منطقه ها حادثه دیده راه اندازی و تثبیت کند.

خودروی THOR که در واقع همان کامیون اصلاح شده فورد F650 است؛ در بخش جلویی دارای جایگاه هایی برای راننده و پنج سرنشین است. در بخش عقبی هم یک مرکز فرماندهی دارد که گنجایش سه نفر را خواهد داشت.

خودروی THOR سریعا به وسیله آنتن هایی که از درون کامیون سر برافراشته، سعی می نماید به ماهواره ای مستقر در مدار زمین (مانند ماهواره های اینترنتی استارلینک و دیگر شرکت های اینترنتی) وصل شده و شبکه های 4G LTE و 5G برای استفاده مردم راه اندازی کند.

این سیستم برای منطقه های که حادثه دیده و شبکه ارتباطی موبایل آن ها قطع شده است. این خودرو می تواند سریعا و در چند دقیقه، ارتباطات موبایل و اینترنت موقتی در محل حادثه برقرار کند.

دسترسی به اینترنت 5G در منطقه ها حادثه دیده

ورایزون پیش بینی می نماید که دستگاه THOR به اسم آغاز در آتش سوزی های کالیفرنیا یا طوفان های فلوریدا مورد تست قرار گرفته و در هر شرایطی به ارتش و نیروهای داوطلب، ارتباطات و پاسخ های لازم را بدهد.

خودروی مفهومی و نمونه اولیه THOR با همکاری شرکت های Pentagons NavalX و SoCal TechBridge ساخته شده است. این خودرو با یک هواپیمان بدون سرنشین درون هم همراه است تا بتواند در عملیات های جست وجو و نجات، اطلاعات لازم را جمع آوری کند.

این اولین بار نیست که اپراتورها سعی می نمایند کامیون ها و خودروهای عظیم را به تجهیزات مخابراتی سیار مجهز نمایند. در سال 2019، دیگر اپراتور مخابراتی امریکا به نام AT&T خودروی FirstNet One را معرفی کرد؛ یک کامیون 55 فوت برای راه اندازی ارتباطات بی سیم در منطقه ها حادثه دیده و شرایط اضطراری!

اما برای اولین بار است که شاهد دسترسی به شبکه های 5G سیار در یک منطقه حادثه دیده هستیم که نشان می دهد چقدر ارتباطات 5G اهمیت دارند و در مواقع بحرانی می توانند راه گشا باشند.

در زیر می توانید ویدئویی از نحوه کار خودروی THOR ورایزون را دیدن کنید:

https://shabakehchi.com/wp-content/uploads/2021/07/wm-60e5bc620cf96-67941.mp4

منبع: شبکه چی
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 8894

به "ویدیو: ورایزون از خودروی راه اندازی سریع ارتباطات 4G و 5G در منطقه ها حادثه دیده رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدیو: ورایزون از خودروی راه اندازی سریع ارتباطات 4G و 5G در منطقه ها حادثه دیده رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید