پاتایا در یک نگاه

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، پاتایا یکی از شهرهای مهم گردشگری تایلند است که با ورزش های آبی، هتل های لوکس، جاذبه های متعدد، موزه ها و... پذیرای گردشگران است.

پاتایا در یک نگاه

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

پاتایا شهر ساحلی کوچکی در ساحل شرقی خلیج تایلند در استان چونبوری است که در 29 ژوئن 1959 به عنوان یک منطقه تفریحی شکل گرفت و یکی از پربازدیدترین نقاط این کشور آسیایی محسوب می گردد. این شهر در 160 کیلومتری جنوب شرق بانکوک قرار گرفته است که نزدیک ترین تفرجگاه ساحلی در نزدیکی بانکوک به حساب می آید و همین موضوع، دسترسی به آن را برای اغلب مردم بسیار آسان نموده است. زبان رسمی مردم، تایلندی است و جمعیت این شهر طبق آمار سال 2010 معادل 320,262 بوده که در مساحت 22.2 کیلومتر مربعی آن ساکن هستند. پاتایا مرکز منطقه کلان شهر پاتایا-چونبوری است و در منطقه صنعتی سیبورد شرقی قرار گرفته است.

پاتایا بی وقفه در حال رشد و توسعه است که این امر به افزایش ورود گردشگران خارجی و زندگی آن ها در پاتایا به عنوان خانه دوم نسبت داده شده است. این شهر تحت یک سیستم خودمختار خاص اداره می گردد و شهردار وظیفه سیاست گذاری، خدمات حمل و نقل و نظارت بر نیروی کار شهر را بر عهده دارد.

پاتایا دارای آب و هوای خشک و مرطوب گرمسیری است، اما به دلیل ساحلی بودنش، هوای نسبتا خنک تری دارد. زمستان های این شهر خشک و دارای آب و هوای بسیار مطلوبی است، اما در ماه آوریل، هوا بسیار گرم می گردد. فصل های بارانی اساسا از ماه مه تا نوامبر طول می کشند، ولی در طول ماه های سپتامبر و اکتبر بارش شدیدتری را شاهد خواهید بود.

پاتایا دارای سیستم حمل و نقل عمومی نسبتا خوبی است که دسترسی به تمام نقاط شهر را ساده نموده است. انواع وسایل نقلیه در پاتایا شامل مینی بوس ها (Songtaew)، اتوبوس های محلی، تاکسی های موتوری و تاکسی است.

با این حال بهترین راه برای تماشای اغلب نقاط شهر، شرکت در تورهای دوچرخه سواری است. شما می توانید با قطار یا هواپیما به پاتایا سفر کنید. این شهر 2 ایستگاه قطار و یک فرودگاه بین المللی دارد. هر روز یک قطار به مقصد بانکوک و برعکس در پاتایا وجود دارد.

این شهر که یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای ورزش های آبی مانند قایق رانی، موج سواری، چتربازی به یاری قایق موتوری، جت اسکی و غواصی محسوب می گردد، سالانه میزبان 5.5 میلیون گردشگر خارجی است.

جاهای دیدنی پاتایا که در تور پاتایا می توانید ببینید، عبارتند از کوه بودا، سیلورلیک (دریاچه نقره ای)، روستای فیل ها، مجسمه بودای بزرگ، پناهگاه مذهبی حقیقت (Prasat Sut Ja-Tum)، پارک سنگی میلیون سال و مزرعه تمساح پاتایا، بازار شناور پاتایا، تئاتر آلانگ کارن (ALANGKARN)، ساحل جامتین، باغ استوایی نانگ نوچ پاتایا، دنیای زیر آب پاتایا، گالری هنر در بهشت، مینی سیام، جزیره مرجانی، موزه بطری های شیشه ای، بازار شبانه پاتایا، مرکز خرید سنترال فستیوال، معبد مدرن وانسانگ وارارام و.... تفرجگاه جشنواره (فستیوال) پاتایا یکی از بزرگترین تفرجگاه های آسیا است. در این مرکز یک سینمای بزرگ، رستوران های متعدد و 10 سالن تئاتر هم وجود دارد.

در خاتمه به یاد داشته باشید که همیشه می توانید برای پیدا کردن بهترین و ارزان ترین تورها به مقصد دلخواه تان از خبرنگاران یاری بگیرید. ما فهرستی متنوه از تورهای ده ها آژانس معتبر را تهیه نموده ایم تا بتوانید به راحتی، تور پاتایا پیدا و خریداری کنید.

منبع: کجارو / کجارو / en.wikipedia.org
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1380

به "پاتایا در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاتایا در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید