پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی کفش ورزشی میخی دبل دنسینی را طراحی کردند خبرنگاران

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی پیروز به طراحی و ساخت اولین کفش ورزشی میخی دبل دنسینی در جهان شدند که می تواند از آسیب های ورزشی در دو و میدانی جلوگیری کند.

پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی کفش ورزشی میخی دبل دنسینی را طراحی کردند خبرنگاران

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت آنلاین چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی پیروز به طراحی و ساخت اولین کفش ورزشی میخی دبل دنسینی در دنیا شدند که می تواند از آسیب های ورزشی در دو و میدانی جلوگیری کند.

این پروژه را امیرعلی جعفرنژاد، عضو هیات علمی و احسان فخری، دانشجوی کارشناسی ارشد بیومکانیک در دانشگاه محقق اردبیلی با همکاری پارک علم و فناوری اردبیل به اجرا رسانده اند.

جعفرنژاد درباره اهمیت این پروژه گفت: با توجه به اهمیت انتخاب کفش ورزشی مناسب توسط ورزشکاران برای جلوگیری از وارد شدن آسیب های حین ورزش به بدن ورزشکار به ویژه به قسمت کمر و اندام تحتانی از جمله زانو و مفاصل پا، با حمایت پارک علم و فناوری استان اردبیل پیروز به طراحی و ساخت اولین کفش ورزشی میخی دبل دنسیتی در سطح کشور و دنیا با قابلیت پیشگیری از آسیب های ورزشی در ورزشکاران رشته دو و میدانی شد.

وی با بیان اینکه این کفش کفشی است که ضربه های وارده به پای ورزشکاران را با کاهش پرونیشن بیش از حد پا به حداقل می رساند، اضافه نمود: در نتیجه می تواند احتمال ایجاد پای پرونیت و چرخش داخلی ساق که منجر به ایجاد آسیب های جبران ناپذیر مانند شین اسپلینت و استرس فرکچر، زانو دوندگان و حتی کمردرد مزمن می گردد، را به حداقل برساند.

جعفرنژاد با بیان اینکه بعضی از اثرات علمی این کفش در قالب مقالات پژوهشی مورد پذیرش مجلات علمی معتبر قرار گرفته است، توضیح داد: این کفش ورزشی مورد تایید فدارسیون دو و میدانی جمهوری اسلامی ایران بوده و برای اخذ مجوز از فدارسیون دنیای دو و میدانی نیز کوشش می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 7416

به "پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی کفش ورزشی میخی دبل دنسینی را طراحی کردند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی کفش ورزشی میخی دبل دنسینی را طراحی کردند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید