پیشرفت 80درصدی مرمت و سامان دهی جداره تاریخی گراندهتل تبریز

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از پیشرفت 80درصدی مرمت و سامان دهی جداره تاریخی گراندهتل تبریز اطلاع داد.

پیشرفت 80درصدی مرمت و سامان دهی جداره تاریخی گراندهتل تبریز

جهت دریافت خدمات شرکت بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده بابیان اینکه بافت تاریخی، میراثی ماندگار از معماری گذشته هر منطقه محسوب می گردد، ادامه داد: حفظ و نگهداری از بافت تاریخی ازجمله وظایف اجتناب ناپذیر نسل معاصر در راستای حراست از تاریخ و ماندگاری آن برای نسل آیندگان است.

او ادامه داد: در این راستا اداره کل آذربایجان شرقی به عنوان یکی از اصلی ترین مراجع احیا و حفظ آثار تاریخی ارزشمند استان، طی سال های اخیر مرمت و ساماندهی جداره های تاریخی تبریز را در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به مرمت و ساماندهی جداره تاریخی گراند هتل تبریز، گفت: گراند هتل اولین هتل مدرن تبریز محسوب می گردد که در دوره پهلوی در خروجی کوچه پاساژ به سمت چهارراه شریعتی واقع شده و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، لذا مرمت جداره تاریخی این هتل از سال 97 زیر نظر متخصصان معاونت میراث فرهنگی استان شروع شد.

او اضافه کرد: این پروژه بااعتباری بالغ بر یک میلیارد و 130 میلیون ریال شروع و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 80 درصدی همراه است.

حمزه زاده به اقدامات انجام شده در این مرحله از مرمت و ساماندهی جداره تاریخی گراند هتل اشاره نمود و گفت: در این مرحله از پروژه مرمتی اقداماتی نظیر مرمت و برچیدن قسمت های فرسوده نما، مرمت پنجره ها و رنگ آمیزی قسمت های چوبی، اصلاح راه پله روشنایی و ازاره های سنگی انجام گرفته و باقی مراحل نیز طی امسال در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مرمت و ساماندهی جداره های تاریخی تبریز ازجمله هتل دنیا نما با 20 درصد، هتل ژاله با 70 درصد و جداره اکرامی با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار معاونت میراث فرهنگی استان واقع شده است و طی امسال تداوم خواهد داشت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2353

به "پیشرفت 80درصدی مرمت و سامان دهی جداره تاریخی گراندهتل تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 80درصدی مرمت و سامان دهی جداره تاریخی گراندهتل تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید