چرا باید سفر به ونکوور کانادا را تجربه کرد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، سفر به کانادا به خودی خود بسیار لذتبخش است و چه بهتر که از بهترین شهر ان یعنی ونکوور دیدن نموده باشیم.

چرا باید سفر به ونکوور کانادا را تجربه کرد

کانادا و آمریکا کشورهای جذابی هستند و ونکوور از بهترین شهرهای تور کانادا و شهری است که با سیاتل، یکی از جذاب ترین شهرهای آمریکا، همسایه است.

شهرهایی در دنیا هستند که کوچک و بزرگ دل شان برای سفر به آن ها غنج می زند! اگر می خواهید آن ها را پیدا کنید، کافی است که به فهرستی که سالانه از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی منتشر می گردد، توجه کنید؛ شهرهایی مانند پاریس، نیویورک، سیدنی، لندن، ملبورن، وین و البته ونکوور! این ونکوور زیبا و دوست داشتنی!

در سال 2016، ونکوور واقع در ایالت بریتیش کلمبیا، بهترین آمار جذب گردشگر را برای خود ثبت کرد؛ بیش از 10 میلیون نفر در این سال از این شهر زیبا بازدید کردند. این رقم رشدی نزدیک به 10٪ را نسبت به سال پیش خود نشان می دهد و همه چیز حاکی از آن است که روند رو به رشد ونکوور به طور خاص و تور کانادا در جذب گردشگر و رشد توریسم ادامه خواهد داشت.

اما راز محبوبیت و جذابیت ونکوور چیست؟ چه ویژگی هایی این شهر را تا به این اندازه دلربا و دلپذیر می نماید؟ در ادامه با 15 دلیل که باعث شده ونکوور همچون آهن ربا مسافران را به سمت خود جذب کند، آشنا خواهید شد.

ونکوور؛ شهر شادی

در این شهر چشم های مردم برق می زند و همه لبخند به لب دارند. اتمسفر دوست داشتنی این شهر حس مثبت و شور زندگی را تزریق می نماید. اگرچه که ونکوور در رده بندی شهرهای محبوب، معمولا پایین تر از شهرهایی همچون ملبورن و وین قرار می گیرد، با این حال جو شاد و پرانرژی این شهر با کمتر شهری قابل مقایسه است.

شهرهای مختلف دنیا به طور سالانه رتبه بندی شده و بنا بر معیارهایی مانند امنیت، خدمات سلامت عمومی (پزشکی-بهداشتی)، آموزش و پرورش، امکانات زیرساختی و وضعیت محیط زیست، در میان بهترین و بدترین شهرهای دنیا برای سکونت قرار می گیرند، با این حال ویژگی هایی که برای توریست ها اهمیت دارد، لزوما با ویژگی های موردنظر ساکنان شهرها یکسان نیست؛ توریست ها اغلب نگاهی توریستی به شهر داشته و مایل هستند در مدت اقامت کوتاه مدت شان لحظات خوبی را تجربه نمایند، وضعیتی که انگار ونکوور برای آن ساخته شده است.

در ادامه خالی از لطف نیست تا نگاهی به محبوب ترین شهرهای دنیا بر اساس نگاه منابع مختلف فعال در صنعت گردشگری بیندازیم:

جدول بهترین شهرهای دنیا برای زندگی

رتبهموسسه PWCموسسه Mercerنشریه اکونومیستمخاطبان نشریه تلگراف
1لندنوینملبورنکیپ تاون
2پاریسزوریخوینونکوور
3نیویورکاوکلندونکوورتوکیو
4آمسترداممونیختورنتوونیز
5سیدنیونکوورکالگریسیدنی
6برلیندوسلدروفآدلایدنیویورک
7توکیوفرانکفورتپرثسویل
8تورنتوژنواوکلندفلورانس
9استکهلمکپنهاگهلسینکیسانفرانسیسکو
10لوس آنجلسسیدنی/بازلهامبورگرم

ونکوور؛ شهری محصور در آب و کوهستان

حتی یکی از این دو کافی است تا شهری را متمایز کند! با این حال ونکوور شهری است که آنچه خوبان همه دارند، یکجا دارد! شهری که دلتای رودخانه فریزر آن را از طریق تنگه جورجیا به اقیانوس آرام متصل می نماید و زیباترین زاویه دید به این آب ها از طریق ارتفاعات کوهستان گروز برای بازدیدنمایندگان فراهم می گردد، مجاورت کوه و اقیانوس، بهترین آب و هوای قابل انتظار در کانادا را فراهم می نماید؛ در حقیقت از سرمای کشنده دیگر شهرهای کانادا در اینجا خبری نیست، چرا که آب های اقیانوسی جلوی برودت هوای کوهستانی را می گیرد.

ونکوور؛ شهری با حیات وحش غنی

کافی است قدم رنجه کنید و از مرکز شهر دل بکنید تا با یک سفر دریایی هیجان انگیز به بخش جزیره ای و بکرتر ونکوور برسید؛ خرس های گریزلی در حال کوشش برای شکار ماهی سالمون در انتظار شما هستند! اگر شانس داشته باشید، وال های خاکستری را در آب های عمیق اقیانوسی خواهید دید و به سمورهای دریایی تنبل و عقاب های طاس خواهید خندید! دست آخر اگر ماجراجوتر از این حرف ها باشید، می توانید در موج های پردامنه همراه ماهی های رنگ و وارنگ شده و موج سواری کنید.

ونکوور؛ شهر عاشقان اسکی

3 گزینه اصلی برای اسکی در ونکوور وجود دارند که با ویژگی هایشان انتخاب را سخت می نمایند، کمپ های اسکی در دامنه کوهستان سایپرس، دیگری اسکی در کوه پایه های کوهستان گروس و نهایتا اسکی در پیست کوه سیمور؛ هر 3 گزینه اسکی در بالاترین سطح را فراهم و مناظر و چشم اندازهای زیبایی پیش روی چشم قرار می دهند. اسکی تقریبا ورزشی عمومی و بخشی از فرهنگ این منطقه است و مراکز مربوط به اسکی همه روزه از صبح تا پاسی از شب در اختیار علاقه مندان قرار دارند.

با این حال اگر همه این گزینه ها شما را راضی نمی نماید و هیجان و شکوه بیشتری را طلب می کنید، کافی است کمی به طرف شمال از ونکوور حرکت نموده و به پیست ویسلر بلک کمب در بریتیش کلمبیا که در مجاورت سواحل غربی کانادا قرار گرفته، مراجعه کنید تا یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین مراکز اسکی دنیا را به میزبانی خود دعوت کنید.

ونکوور؛ شهر عاشقان دوچرخه سواری

ونکوور یکی از مناسب ترین شهرهای منطقه آمریکای شمالی برای دوچرخه سواری است که نزدیک به 1300 کیلومتر جهت اختصاصی برای دوچرخه سواران ایجاد شده و اجاره دوچرخه با شرایط مناسب در آن ممکن است. تورهای دوچرخه سواری زیادی در شهر ارائه می گردد و بازدید از شهر از طریق دوچرخه را فرهم می نمایند. هم فال است و هم تماشا! هم محیط زیست را آلوده نمی کنید و هم ورزش نموده و در طول جهتهای زیبا با افراد جدیدی آشنا می شوید.

ونکوور؛ ماکتی از دنیا

شهری از ملیت ها، نژادها و اقوام مختلف که در کنار هم ترکیب هیجان انگیزی را می سازند؛ سر که بچرخانی افرادی از شانگهای، لس آنجلس، لندن و حتی شهرهای دیگر کانادا را می بینی که با مقاصد مختلف و به قصد اقامت دائم یا موقت به این شهر آمده و از خیابان های فراخ این شهر گذر می نمایند.

ویژگی های خود شهر هم مانند جمعیت آن است، برای افرادی که دنیا دیده اند، هر گوشه از این شهر یاد آور شهر دیگر است؛ ونکوور جلوه ها و نشانه هایی از باواریا، دالاس، ورمونت، لیورپول، دنور و اوکلند را توامان دارد و از این جهت در نظر بسیاری در همان نخستین برخورد، آشنا و صمیمی جلوه می نماید.

ونکوور؛ شهری برای عشاق غذا

فرهنگ غذایی کانادا مبتنی بر استفاده از مواد غذایی تازه برای تهیه غذاها است و این به طور قابل توجهی کیفیت غذا را افزایش می دهد؛ اما مسئله فقط این نیست! کانادایی ها حداقل در بین سایر مردمان منطقه آمریکای شمالی، ذوق و سلیقه بیشتری برای طبخ غذا و استفاده خلاقانه از مواد غذایی دارند و در این بین ونکوور پایتخت غذای این کشور و مقصدی مناسب برای شکموهای عاشق غذا است.

طبیعت غنی و متنوع این شهر بسیار بخشنده است. از غذاهای دریای تا انواع گوشت و تا سبزیجات و غلات تازه همه از خود شهر به صورت تازه تامین شده و گستره متنوعی از سلیقه های غذایی را تامین می نمایند.

ونکوور؛ شهر سواحل زیبا و پارک های جنگلی

پارک استنلی در ونکوور یکی از بزرگ ترین پارک های دنیا است که فضای سبز طبیعی و مناظر زیبایی را در این شهر به وجود آورده است. با این حال نکته هیجان انگیز وقتی رخ می دهد که کمی سرتان را بچرخانید، فضای سبز جای خود را به آب های آبی می دهد. از آنجایی که ونکوور یک شبه جزیره و مشرف به آب های اقیانوسی است، عبارت یک طرف دریا و یک طرف جنگل در خصوص آن صدق می نماید.

با توضیحات بالا، ونکوور شهری زیبا است که هوش از سر کسانی که تمایل دارند ورزش و طبیعت گردی را با هم ترکیب نمایند، می برد؛ کافی است اراده کنید و خود را به پیاده روی یا دوچرخه سواری در دل جهتهای چشم نوازی که کوه، جنگل و دریا را با هم دارند، مهمان کنید.

ونکوور؛ شهر مجسمه های دوست داشتنی

ونکوور شهر نمادها و نشانه ها هم است، به هر گوشه این شهر که نگاه بکنید، علامت و سمبلی وجود دارد که چیزی مربوط به شهر را بازنمایی می نماید؛ مجسمه ها در شهر ونکوور تنها برای خودنمایی نیستند، بلکه جنبه های مختلفی از وضعیت تاریخی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی و حتی طبیعت و حیات وحش شهر را در قالب هنر خیابانی بازنمایی می نمایند، مثلا مجسمه نهنگ سیاه و سفید که تکنولوژی دیجیتال را به هنر پیوند زده و جنب مرکز همایش های این شهر قرار گرفته، نمادی از طبیعت و حیات وحش منطقه است که هویتی جمعی ایجاد می نماید و اینگونه مجسمه ها در سرتاسر شهر خودنمایی می نمایند.

ونکوور؛ یادی از جیمی هندریکس

گیتاریست نابغه و دیوانه، سیاه پوستی که نماد آمریکای چنددهه پیش شد، در سیاتل به دنیا آمده بود. با این حال در ونکوور هم همپای زادگاهش محبوب است. مادربزرگ این گیتاریست چپ دست، ساکن ونکوور بود و رستورانی را اداره می کرد، جیمی هر از گاهی به این شهر می آمد تا به مادربزرگش سر بزند، شهری که برای جیمی یادآور مادربزرگش بود، حالا به محلی تبدیل شده که یاد او را پاس می دارد؛ رستوران سابق مادربزرگ حالا بدل به موزه ای شده که بنا است، همه چیزش حاضران را به یاد جیمی هندریکس بیندازد، جایی برای شادی روح او و خوشحالی هوادارانش.

ونکوور؛ شهر شاهکارهای هنری

شهری با اماکن و بناهای هنری قدیمی و مدرن قابل اعتنا، با خیابان هایی که هنوز سبک ویکتوریایی خود را حفظ نموده و البته کهنه به نظر نمی رسند، شهری با اتمسفر مدرن ولی روحی سالخورده که به نوعی پست مدرن به نظر می رسد؛ شهر آسمان خراش مارین که یکی از میراث برجامانده از امپراطوری بریتانیا و البته از بلندترین آن ها است.

ونکوور؛ زمان به سبک بخار

در قدیمی ترین محله ونکوور، Gas town، یک نماد وجود دارد که معرف اصالت و قدمت این شهر است، وقتی که به آن نگاه می کنید، گویی که زمان به عقب رفته و به عصر ویکتوریا برگشته اید؛ با این حال دقت که می کنید ساعت بخار قدیمی محل زمان را به دقیق ترین شکل ممکن نمایش و یادآور می گردد که ده ها سال از آن دوره گذشته است! ساعت قدیمی محله گاس تاون که موتوری با نیروی بخار عقربه های آن را به حرکت در می آورد، بهانه ای خوب برای کسانی است که به قصد دیدن جاذبه های تاریخی به ونکوور سفر می نمایند.

ونکوور؛ شهر مدرن و پرزرق و برق

شهری که در نوع خود صاحب بهترین ها است، از رستوران ها و بوتیک های جذاب در مناطق محبوبی همچون Yale town تا کتابخانه معروف شهر ونکوور در میدان کتابخانه که با الهام از کولوسئومرم ساخته شده و بسیار هم چشم نواز از کار درآمده است.

ونکوور؛ شهری برای عشاق قطار

کمپانی راکی مانتینر که مقر آن در ونکوور است، از بزرگترین و قدیمی ترین های صنعت حمل و نقل ریلی است و برای مهمانان ونکوور هم برنامه ویژه ای دارد، چندین جهت ریلی در این شهر تحت پوشش شرکت مانتینر هستند و قطارهای آن شما را به نقاط مختلف منطقه می برد. می توانید از شهر ساحلی ونکوور به منطقه کوهستانی راکی واقع در بخش شمالی بریتیش کلمبیا در غرب کانادا، شهر کالگری و قسمت های مختلف استان آلبرتا بروید و در حین سفر با قطار مناظر شگفت انگیزی را از نظر گذرانده و سفری هیجان انگیز داشته باشید.

ونکوور؛ شهری در جوار بهترین های آمریکا

آمریکا کشور جذابی است و کانادا همسایه آن است! ونکوور شهری هم مرز با سیاتل، یکی از جذاب ترین شهرهای آمریکا است، شهری که از جهاتی از نیویورک و سواحل میامی هم جذاب تر است و این شهر در چند قدمی ونکوور قرار گرفته است. در واقعیت هم این شرایط جذابیت زیادی پدید آورده و اغلب مسافرانی که به قصد یکی از دو شهر ونکوور یا سیاتل سفر می نمایند با یک تیر دو نشان زده و از شهر همسایه هم بازدید می نمایند. بازدید از 2 شهر فوق العاده در یک سفر!

انتشار: 28 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 328

به "چرا باید سفر به ونکوور کانادا را تجربه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید سفر به ونکوور کانادا را تجربه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید