چرا محققان استفاده از ماسک برای بچه ها را خطرناک می دانند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، تهران (پانا) - محققان اعلام کردند استفاده از ماسک برای بچه ها خطرناک بوده و طرح ضروری بودن پوشیدن ماسک از طریق بچه ها باید مجددا مورد بررسی قرار بگیرد.

چرا محققان استفاده از ماسک برای بچه ها را خطرناک می دانند

به گزارش آخرین خبر، محققان در بررسی های تازه خود دریافتند پروتکل لزوم پوشیدن ماسک برای بچه ها باید لغو شود. نتایج این محققان نشان می دهد میزان CO2 برای بچه های که از ماسک استفاده می کنند، حتی در زمان کوتاه هم به 5 برابر افزایش پیدا می کند. این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت طی سال گذشته با انتشار بیانیه ای گفت بچه ها 12 ساله و بالاتر همانند بزرگسالان باید هنگام خروج از خانه از ماسک استفاده کنند. البته این سازمان تایید کرد بچه ها زیر 5 سال به شکل عادی به پوشیدن ماسک نیازی ندارند.

لزوم بازنگری پروتکل استفاده از ماسک برای بچه ها

محققان لهستانی در مقاله تازه خود با نام ارزیابی تجربی دی اکسید کربن در هوای استنشاق شده با ماسک صورت یا بدون آن در بچه ها سالم که از طریق مجله انجمن پزشکی آمریکا (JAMA) منتشر شده گفتند ظرف مدت کمتر از 5 دقیقه، میزان دی اکسید کربن موجود در هوای تنفسی از طریق بچه ها مدرسه ای که از ماسک استفاده کرده اند از حد مجاز حجم دی اکسید کربن بود که از طریق دفتر محیط زیست فدرال آلمان مشخص شده، به میزان 6 برابر افزایش پیدا می کند. محققان این مقاله از مسئولان این حوزه خواستند تا لزوم پوشیدن ماسک در بچه ها را لغو کرده و آن را مورد بازنگری قرار دهند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 8861

به "چرا محققان استفاده از ماسک برای بچه ها را خطرناک می دانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا محققان استفاده از ماسک برای بچه ها را خطرناک می دانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید