چند توصیه مهم برای این که چطور موقع اجاره اقامتگاه سرمان کلاه نرود ، توصیه 1؛ با پینورست اجاره کنید!

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، با آغاز فصل گرما خیلی ها دوست دارند دورهمی های یکی دو روزه در ویلاهای استخردار بگیرند. خصوصا هر چه نزدیک تر باشد بهتر است. مثلا برای اهالی تهران، کردان کرج یکی از مقاصد خوب ریلکس کردن برای آخر هفته است. حالا اگر ویلایی بگیرید که استخردار هم باشد که چه بهتر! اما شاید در عین حال نگران این هم باشید که با توجه به قیمت ویلاهای استخردار نکند سرم کلاه برود.

چند توصیه مهم برای این که چطور موقع اجاره اقامتگاه سرمان کلاه نرود ، توصیه 1؛ با پینورست اجاره کنید!

ما در این مقاله به شما نکاتی را یاد می دهیم که نگران این مساله نباشید و بتوانید از تمام نکاتی که می تواند برای شما خطرساز باشد جلوگیری کنید. پس با ما همراه باشید.

حرفه ای های صنعت گردشگری به این نکات اشاره کردند.

فیشینگ یا جعل هویت

رایج ترین کلاهبرداری آنلاین که نه تنها در اجاره اقامتگاه که در هر کسب و کار آنلاینی می تواند رخ دهد، فیشینگ یا سرقت هویت است. حالا در زمان اجاره اقامتگاه چطور اتفاق می افتد؟ زمانی که چه مهمان چه میزبان رمز عبور ایمیل خود را در اختیار فرد غریبه قرار دهد.

اگر این اتفاق در خصوص میزبان بیفتد و ایمیلش به دست مجرم بیفتد، مجرم می تواند به اطلاعات تمام مسافران دسترسی پیدا کند. در این صورت امکان کلاهبرداری از مهمانان بالا می رود. خوبی استفاده از پلتفرم های اجاره آنلاین این است که هیچ کدام از طرفین قرار نیست رمز ایمیل خودشان را جایی به اشتراک بگذارند.

اقامتگاه غیرواقعی

یکی دیگر از کلاهبرداری های رایج که خیلی هم گمراه نماینده است خانه های غیرواقعی یا اقامتگاه هایی که درواقع اصلا وجود ندارند.

بهتر است در این مورد پلتفرم هایی که مورد اعتماد هستند را انتخاب کنید و از آنها اقامتگاه اجاره کنید. فرض کنید می خواهید یک ویلا استخردار اجاره کنید و مطمئن نیستید این اقامتگاه وجود دارد. معمولا پلتفرمی مثل پینورست اقامتگاه هایش را بازرسی می نماید. یعنی گروه بازرسی برای بازدید از اقامتگاه دارند که مطمئن شوند با افراد درست و قابل اعتماد کار می نمایند.

عدم تطبیق اقامتگاه با عکس هایش

گاهی پیش می آید عکس اقامتگاهی که در سایت هست با خود اقامتگاه فرق دارد. باز هم اینجا بهتان توصیه می کنیم حتما از پلتفرم هایی برای اجاره اقامتگاه بهره ببرید که گروه بازرسی از لوکیشن مورد نظر را دارند. پلتفرم های کمی هستند که اینگونه عمل نمایند و برای اعتمادسازی مهمانان هزینه نمایند. در این فرایند معمولا وقتی مهمان وارد اقامتگاه می گردد زمان معینی دارد تا اقامتگاه را تایید کند و اگر راضی نبود بتواند جایگزین انتخاب کند.

روش پرداخت مطمئن مهم است

تا جایی که می توانید از روشی که برای پرداخت در وبسایت معین شده بهره ببرید. مطمئن شوید وبسایت مورد نظر روش های امنی را برای پرداخت قرار داده.

از پرداختی غیر از جهت وبسایت تا جای امکان خودداری کنید. مگر اینکه مورد خاصی باشد و شما هم اعتماد کامل به پلتفرم مورد نظر دارید.

چطور مطمئن شویم شخصی که با او سر و کار داریم مالک یا مدیر واقعی است و ملک واقعا وجود دارد؟

تماس با سایت

اولین راه که نسبتا هم ساده است این است که سعی کنید با پشتیبان های سایت تماس بگیرید. اگر مطمئن نیستید که یک اقامتگاه کارش درست است و قابل اعتماد است از پشتیبان ها بپرسید.

پشتیبان ها به شما یاری می نمایند چون معمولا از شرایط بازرسی یک اقامتگاه اطلاع دقیق دارند.

رزرو از پلتفرم مطمئن مثل پینورست

به جای رزرو مستقیم از مالک سعی کنید از پلتفرمی مثل پینورست بهره ببرید که واسطه بین شما و مالک های قابل اعتماد می گردد.

شرکت هایی مثل پینورست گروه بازرسی از اقامتگاه را دارند و بر اساس استانداردهایی با میزبانان همکاری می نمایند. اینطوری مطمئن می شوید که خانه نه تنها وجود دارد بلکه خانه ای مناسب در محله ای امن و مطلوب است.

علاوه بر اینها نکات دیگری هستند مثل مسائل قانونی یا بیمه که اگر طرف قرارداد شما پلتفرم باشد و نه مالک حقیقی کار شما را راحت تر می نماید. چون آنها به نمایندگی شما همه این عوامل را به طور دقیق آنالیز می نمایند.

تحقیق کنید

برترین تجربه ها در زمینه اجاره کوتاه مدت زمانی بدست می آیند که کمی تحقیق نموده باشید. بعد از اینکه با میزبان ارتباط برقرار کردید (تلفنی یا متنی) سوالات خود را بپرسید. بخواهید که عکس های اضافی از داخل یا حتی بیرون اقامتگاه بفرستد. حتی می توانید به وسیله گوگل هم تحقیق کنید.

خواندن نظرات مشتریان قبلی

در هر سایتی قسمتی هست که نظرات مشتریان درباره استفاده از محصولی که خریدند، وجود دارد. شما هم می توانید قبل از اینکه اقدام به رزرو اقامتگاه کردید نظرات مهمانان قبل از خودتان را در آنجا بخوانید تا با اطمینان بیشتری رزرو خود را قطعی کنید.

برای جلوگیری از کلاهبرداری چه اقداماتی باید انجام بدهیم؟

از پلتفرم پینورست برای اجاره اقامتگاه بهره ببرید

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم استفاده از یک شرکت یا پلتفرم مطمئن مثل پینورست برای اجاره اقامتگاه از واجبات است. خوبی پلتفرم ها این است که از قبل به همه نکات فکر کردند و جای نگرانی باقی نخواهد ماند. حتی ممکن است نکاتی وجود داشته باشند که شما از آنها بی خبر باشید یا به آنها دقت نکنید. اینجاست که این پلتفرم ها مثل نماینده قانونی شما عمل می نمایند و شما می توانید بهشان اعتماد کنید.

پول را به مالک اقامتگاه واریز نکنید

تا جایی که می توانید به دلایلی که گفتیم از پلتفرم های مورد اعتماد اجاره اقامتگاه بهره ببرید. اگر هم با مالک ارتباط برقرار کردید پول را مستقیما به حساب او واریز نکنید. اجازه دهید شرکت ها به نمایندگی از شما این کار را امجام دهند تا به کمترین مشکل برخورد کنید.

شرکت ها معمولا پول را به نمایندگی از شما امانت نگه می دارند و تا وقتی شما تطبیق نهایی اقامتگاه را انجام ندهید پول را به مالک اقامتگاه منتقل نمی نمایند.

اینطوری شما وقت دارید اگر متوجه شدید سرتان کلاه رفته با همکاری پینورست پول خودتان را نگه دارید و به طور کامل پس بگیرید.

چه نشانه هایی وجود دارند که باید حواسمان بهشان باشد و باعث نگرانی هستند؟

رایج ترین علامتی که باید نگرانش بود درخواست های پرداخت سریع و تخفیف های قابل توجهی که برای پرداخت سریع درنظر می گیرند. همینطور اگر مالک با روش پرداختی غیرایمن از شما بخواهد پول را پرداخت کنید هم باید حواستان را خیلی جمع کنید.

همینطور عدم تطبیق نام کسی که در سایت است و نام کسی که هزینه را قرار است به حساب او پرداخت کنید هم یکی از آن سیگنال های خطرناک است.

همینطور اگر مالک فرستادن اطلاعات را به طور ناگهانی متوقف کرد هم جای نگرانی است.

منبع: فرارو
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 12913

به "چند توصیه مهم برای این که چطور موقع اجاره اقامتگاه سرمان کلاه نرود ، توصیه 1؛ با پینورست اجاره کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند توصیه مهم برای این که چطور موقع اجاره اقامتگاه سرمان کلاه نرود ، توصیه 1؛ با پینورست اجاره کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید