چهره پنهانی که فضانوردان دوست ندارند دیده گردد!

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، همه ما عادت نموده ایم فضانوردان را در عکس ها با لبخند ببینیم اما واقعیت کار و زندگی در فضا به قدری سخت است که تصور آنها برای ما سخت است. فشارهای روانی ناشی از پرتاب، رسیدن یا نرسیدن به مدار زمین، کار کردن یا از کار افتادن دستگاه های سفینه در فضا و ... از جمله مواردی است که تنها بعد از بازگشت به زمین فضانوردان را رها می نماید.

چهره پنهانی که فضانوردان دوست ندارند دیده گردد!

به گزارش خبرنگاران؛ حال اگر در جریان پرواز مسائل دیگری مثل بیماری، بوجود آمدن رابطه منفی بین فضانوردان یا مسئولان مرکز راهنمایی پرواز و یا مثل آپولو-13 ترکیدن منبع هوای سفینه بوجود آید که خود می تواند به کلی فلج نماینده باشد. البته فضانوردان افراد ضعیفی نیستند و ضمنا آموخته اند در شرایط سخت چگونه کار نمایند. آنها در هر حال سعی می نمایند جلوی دوربین و زمان نمایش های عمومی پرواز چهره ای شاد و پر نشاط از خود نشان دهند اما برخی عکس ها که توسط خبرنگاران خبره برداشته شده و یا تصاویری که در بعضی موارد ناخواسته از فضانوردان منتشر می گردد نشان می دهد آنها چقدر در فشار روانی هستند.

به عنوان مثال بعد از حادثه آتش سوزی آپولو-1 و کشته شدن فضانوردانش، وضعیت بسیار سختی برای ناسا پیش آمد. هم باید رعایت اصول ایمنی را می کرد و هم کار را با سرعت پیش می برد تا روسها جلو نیفتند و هم با انجام تبلیغات، افکار عمومی جهانیان و مردم آمریکا را به حمایت از خود بر می انگیخت.

بالاخره بعد از 5 پرتاب بدون سرنشین آزمایشی، آپولو-7 با سه سرنشین راهی مدار زمین شد. فشار روانی این سفر بر روی فضانوردان زیاد بود. جدای عدم اطمینان به درست کار کردن دستگاه های سفینه، سرماخوردگی و کوشش مرکز راهنمایی پرواز برای پخش برنامه های زنده تلویزیونی باعث ناراحتی سرنشینان این سفینه شد.

والتر شیرا، دان ایزل و والتر کانینگهام گرچه از مدت ها قبل از سفر در قرنطینه بودند، به سرماخوردگی مبتلا شدند. سرماخوردگی در بی وزنی خیلی بیشتر از زمین ناراحت نماینده و گرفتگی بینی و گوش شدیدتر است. به دلیل همین بیماری و مسائل فنی سفینه، فضانوردان تحت فشار روانی شدید بودند. از سوی دیگر مسئولان ناسا هم مرتبا از آنها تقاضا داشتند برنامه های نمایشی ترتیب دهند تا با پخش آنها افکار عمومی را نسبت به فعالیت های خود جذب نمایند. بالاخره جر و بحث بین فضانوردان و مسئولان مرکز راهنمایی پرواز به مشاجره کشید.

این ماموریت سخت بعد از 11 روز با فرود آپولو-7 به خاتمه رسید. عکس هایی که بعدها منتشر شد نشان می دهد فضانوردان تا چه حد در فشار و عذاب بوده اند. آنچه می بینید تصوری قبل از سفر فضانوردان همچنین عکس هایی در جریان پرواز و بعد از خاتمه سفر و فرود آنان است.

هیچ یک از سه سرنشین آپولو-7 دیگر در ماموریتی فضایی شرکت نکردند و به فاصله چند سال از ناسا استعفا دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 216

به "چهره پنهانی که فضانوردان دوست ندارند دیده گردد!" امتیاز دهید

1 کاربر به "چهره پنهانی که فضانوردان دوست ندارند دیده گردد!" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهره پنهانی که فضانوردان دوست ندارند دیده گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید