کاهش لوازم جانبی به بهانه گرانی لوازم خانگی

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، عباس تابش در پاسخ به اینکه بعضی شرکت ها در شرایط کنونی و عدم کشش پذیری افزایش بیشتر قیمت ها، اقدام به کاهش عرضه لوازم جانبی یا خدمات پس از فروش نموده اند، اضافه نمود: اگر تولیدکننده ای افزایش قیمت را حق خود می داند، باید نسبت به آن اقدام کند و افزایش ندادن قیمت و در عوض کاستن از خدمات یا لوازم جانبی درست نیست.

کاهش لوازم جانبی به بهانه گرانی لوازم خانگی

وی با بیان اینکه لوازم خانگی به هیچ اسم مشمول قیمت گذاری تثبیتی نیست، یادآور شد: تولیدنمایندگان ضمن رعایت ضوابط هیات معین و تثبیت قیمت، راسا نسبت به قیمت گذاری اقدام می نمایند و آن را در سامانه گارانتی به ثبت می رسانند و سازمان حمایت هم نقش نظارتی خود را انجام می دهد.

رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف نمایندگان و تولیدنمایندگان با اشاره به راه اندازی سامانه گارانتی از حدود 6 ماه قبل، اعلام کرد: استناد مصرف نمایندگان از اصالت داشتن کالاها در این حوزه، سامانه گارانتی است که قیمت و کد کالا در آن درج می گردد.

وی توضیح داد: هرگونه عدم رعایت ضوابط هیات معین و تثبیت قیمت مستوجب تعزیر و برخورد است و تولیدنمایندگان موظفند بر اساس ضوابط معین شده قیمت گذاری نمایند.

تابش تاکید نمود: حتی اگر یک قلم کالای تولیدی یک شرکت در این سامانه ثبت و رجیستر نشده باشد، به مثابه یک کالای قاچاق با آن برخورد می گردد.

قرارداد ترکمانچای نمی بندیم

این مقام مسوول همچین با اشاره به زمزمه های بازگشت برندهای خارجی به کشور با احتمال برطرف تحریم ها، توضیح داد: در این زمینه سیاست های صنعتی کشور فصل الخطاب است، اما برای شرکت هایی که با اعمال تحریم ها و سخت شدن شرایط ما را تنها گذاشتند، فرش قرمز پهن نمی کنیم.

وی گفت: شکوفایی امروز صنعت لوازم خانگی مرهون کوشش ها جوانان این مرز و بوم است و باید از این دستاوردها به شایستگی صیانت گردد.

معاون وزیر صنعت اعلام کرد: حضور خارجی ها در ایران باید با انجام سرمایه گذاری و آوردن فناوری های نو باشد و حتی از یک سنت سرمایه گذاری خارجی حمایت می کنیم، اما قرار نیست در شرایط نو قراداد ترکمانچای ببندیم که هر زمان اراده کردند کشور را ترک نمایند.

وی تاکید نمود: شفافیت در قراردادها و اطلاع رسانی عمومی آنها، حق مردم است و باید اشتباهات گذشته در نحوه کار با خارجی ها اصلاح گردد.

این روزها با فضای مثبت پیش آمده در فضای سیاست خارجی کشور و احتمال لغو تحریم ها، زمزمه ها برای بازگشت خارجی ها به بازار لوازم خانگی همانند بسیاری دیگر از بازارها قوت گرفته، اما کارشناسان می گویند تا تحقق زمزمه ها راه درازی در پیش است.

مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در هفته های گذشته از تریبون های مختلف اعلام نموده اند که در حال حاضر بازگشت برندهای خارجی حوزه لوازم خانگی به کشور در دستور کار نیست، زیرا شرکت های داخلی پس از تحریم ها خود را بازیافته اند و با استفاده از امکانات و زیرساخت های موجود، عمده نیازها در این زمینه از داخل در حال تامین است.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار مالی را در کانال تلگرامی خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 8790

به "کاهش لوازم جانبی به بهانه گرانی لوازم خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش لوازم جانبی به بهانه گرانی لوازم خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید