کشف طرحی مخفی از پیکاسو زیر یکی از نقاشی هایش

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، یک طراحی در یکی از تابلوهای نقاشی طبیعت بی جان اثر پیکاسو، هنرمند مشهور اسپانیایی کشف شده است.

کشف طرحی مخفی از پیکاسو زیر یکی از نقاشی هایش

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از لایوساینس نوشت: یک تیم تحقیقاتی از موسسه هنر شیکاگو یکی از تابلوهای نقاشی انتزاعی با عنوان طبیعت بی جان که در سال 1922 توسط پابلو پیکاسو نقاش نامدار اسپانیایی خلق شده بود را مورد ارزیابی قرار دادند که در نتیجه این آنالیز یک طراحی در پشت نقاشی اصلی کشف شد.

در پشت تصویر اصلی، طراحی از یک پارچ، یک لیوان دسته دار و وسیله ای مستطیل شکل شبیه به روزنامه که روی میز قرار دارند به یاری اشعه ایکس تعیین شد.

خلق یک نقاشی جدید روی یک نقاشی دیگر موضوعی غیرعادی برای پیکاسو نبود، اما این هنرمند معمولا به طور مستقیم روی نقاشی قبلی طرح دیگری را خلق می کرد و آن ها را با یکدیگر ادغام می کرد.

اما در این مورد، محققان دریافتند پیکاسو ابتدا طراحی اولیه را با رنگ سفید پوشانده و سپس نقاشی انتزاعی را روی آن خلق نموده است، با این حال هدف این هنرمند از پوشاندن اثر اولیه تعیین نیست.

پابلو پیکاسو نقاش، مجسمه ساز و شاعر اسپانیایی از تأثیرگذارترین هنرمندان قرن بیستم و مبدع سبک کوبیسم بود که آثارش از دوره حیات مورد توجه نهاده شد و امروز پس از سال ها از زمان مرگش جزو گران ترین هنرمندان دنیا محسوب می گردد. او از جمله هنرمندانی بود که در دوران زندگی خود مورد توجه نهاده شد و به شهرت رسید. او در 8 آوریل 1973، در حالی که به همراه همسر و دوستانشان در مهمانی شام حضور داشت، بر اثر حمله قلبی درگذشت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 4133

به "کشف طرحی مخفی از پیکاسو زیر یکی از نقاشی هایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف طرحی مخفی از پیکاسو زیر یکی از نقاشی هایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید