کورت گودل، ریاضیدان بزرگ

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، پروفسور کورت گودل جزو ریاضیدانان بزرگ در دنیا می باشد. او در کنار بزرگان علم همانند انیشتین و پروفسور مورگن استرن به بحث های علمی نشسته است.

کورت گودل، ریاضیدان بزرگ

یکیاز برجسته ترین ریاضیدانان بزرگ قرن بیستم کورت گودل اتریشی بوده که در زمان جنگدنیای دوم روانه ایالات متحده شده و به تدریس در دانشگاه پرینستون پرداخت. ویدکترای ریاضیات خود را در سن 24 سالگی از دانشگاه وین دریافت کرد. او از کودکی بهآقای چرا شهرت داشت که علت آن کنجکاوی بی حد وی برای یاد دریافت بود. تئوری INCOMPLETENESS یا ناکاملبودن از تئوری های وی است.

کورت گودلدر سال 1993 برای اولین بار به ایالات متحده مسافرت کرد و با آلبرت انیشتینملاقات کرد که این ملاقات به یک دوستی دراز مدت انجامید و عکس های زیادی از این دوپروفسور نابغه وجود دارد که در بعضی از سایت های فارسی زبان به اشتباه عکس هایگودل را با انیشتین به نام دکتر حسابی با انیشتین چاپ شده است. گودلبالاخره پس از آغاز جنگ دنیای دوم راهی ایالت متحده شد و و درسال 1940 بالاخره بهدانشگاه پرینستون رسید و کار خود را درآنجا آغاز کرد. انیشتین در اواخر عمر خوداعتراف کرده بود که دیگر کار خودش برایش مهم نیست و او در دانشگاه پرینستون است تاافتخار قدم زدن با پروفسور گودل و تبادل افکار با وی را داشته باشد.

درسال 1947 پروفسور انیشتین و پروفسور مورگن استرن برای مراسم سیتی زن شدن گودل وبه عنوان شاهد به همراه وی رفتند که در ضمنً او را از ابراز تئوری جدیدش بازدارند.بر طبق این تئوری قانون اساسی ایالات متحده اجازه می دهد که ایالات متحده به یکدیکتاتوری تبدیل شود. انیشتین می خواست مطمئن شود پروفسور گودل این بحث را با قاضیآزمایش کننده وی مطرح نکند و شانس سیتی زن شدن خود را از دست ندهد. بالاخره موقعآزمایش قاضی فورمن به علت شرایط بعد ازجنگ آن زمان، این سوال را بیان نمود که آیا به نظر گودل در ایالات متحده رژیمی مانندآلمان نازی می تواند به وجود بیایید؟ گودل با خوشحالی مشغول بیان تئوری خود شد کهقاضی فورمن که خود انیشتین را برای سیتی زن شدن آزمایش کرده بود بلافاصله بحث راعوض کرد که شانس گودل را از بین نبرد.

گودلبرنده اولین جایزه آلبرت انیشتین در سال 1951 و برنده مدال ملی علوم ایالات متحدهدر سال 1974 شد. وی در اواخر عمر به ترس از مسمومیت از طریق زهر دچار شده بود وفقط از دست همسرش آدله غذا می خورد و در شش ماهی که همسرش بیمارستان بود از شدتگرسنگی و لاغری در حدی که وزن او به 30 کیلوگرم رسید، درگذشت. در اعلامیه پزشکقانونی علت مرگ کم غذایی و سوء تغذیه ذکر شده بود!

کورت گودلموحد بود. دیدگاه های مذهبی او با نظرات دوستش آلبرت اینیشتین تفاوت داشت. او به طورجد به زندگی پس از مرگ اعتقاد داشت و بیان نموده بود من به این که زندگی پس از مرگوجود دارد، مستقل از هر الهیاتی، اعتقاد دارم. اگر که دنیا بر پایه عقلانیت ساختهشده و معنادار است پس حتماً باید یک چنین چیزی (زندگی پس از مرگ) وجود داشته باشد.

گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: setare.com
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2388

به "کورت گودل، ریاضیدان بزرگ" امتیاز دهید

2 کاربر به "کورت گودل، ریاضیدان بزرگ" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کورت گودل، ریاضیدان بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید