11 سفر فوق العاده با قطار در جهان

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، لذت بردن از سفر همواره رفتن از نقطه ٰ آ ٰ به نقطه ٰ ب ٰ نیست بلکه در بسیاری از موارد مهم تر از مبدا و مقصد، مناظری است که در طول راستا خواهید دید. آیا تا کنون لذت بردن از مناظر اطراف را، در حالیکه سوار قطار بوده اید تجربه نموده اید؟ سفر های قطاری همچون یک نوستالژی ، لذت گذشته ها را به سفرهای کنونی ما می دهند. پس با صدای سوت قطار ما در خبرنگاران ، همراه باشید تا زیباترین مناظر را با بهترین سفر های قطاری جهان، تجربه کنید.

11 سفر فوق العاده با قطار در جهان

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

1- خط آهن سینک ترره در ایتالیا

پارک ملی سینک ترره (Cinque Terre) مجموعه ای از چندین روستا است که در میان شهر پیزا و جنوا قرار گرفته و گستره زیبایی از سواحل ایتالیا به شمار می آید که در آثار دنیای یونسکو نیز ثبت شده است. بهترین راه دیدن این منطقه استفاده از قطاری است که سوت زنان از بین دیواره های سنگی بلند عبور نموده و مناظر چشم نوازی را برای تان بهمراه دارد. اغلب رستوران های منطقه خانگی بوده و نمونه شاخص مهمان نوازی ایتالیایی ها را در آنها خواهید دید.

2- خط آهن راکی در کانادا

رشته کوه های راکی در غرب کانادا مناظر خارق العاده ای دارند که خط آهن راکی همچون ماری از بین دریاچه های یخچالی، جنگل و حیات وحش آن می گذرد. راستا قطار شرکت گردشگری راکی مانتینر (Rocky Mountaineer) در سفری دو روزه از شهر بنف (Banff) در آلبرتا آغاز و با عبور از میان رشته کوه های راکی در شهر ونکوور به سرانجام می رسد.

3- قطار ترنز آلپاین در نیوزلند

قطار مسافربری ترنز آلپاین (TRANZALPINE) از شرکت کیوی ریل (KiwiRail) وعده دیدن زیباترین راستا قطاری که تا به امروز تجربه نموده اید را، به شما می دهد. البته با توجه به طبیعت غنی کشور نیوزلند ادعای بی جایی نخواهد بود. سفر با این قطار حدود 5 ساعت بوده و طولانی نیست. از کریس چرچ (Christchurch) آغاز شده و در حالیکه از میان پارک ملی آرتور (Arthurs Pass National Park)در شهر گریموس (Greymouth) جنوب رشته کوه های آلپ عبور می نماید، مناظر کوهستانی مه آلود خارق العاده ای را خواهید دید.

4- قطار پایکس پیک کلرادو در ایالات متحده

خط آهن پایکس پیک کلرادو (PIKES PEAK COLORADO) شما را تا قله کوه می برد و نمای پر ستاره کوهستانی شهر کلرادو اسپرینگز از آنجا دیدنی است. در طول این سفر که تنها 3 ساعت طول می کشد شاهد پوشش گیاهی و درختان کاج کهن سال و آبشار مینه هاها (minnehaha) خواهید بود. این خط آهن بلندترین ریل آمریکای شمالی بوده و به منظور تقویت گردشگری در این منطقه راه اندازی شده است.

5- خط آهن هیمالیایی دارجیلینگ در هند

این قطار شما را از جالپایگوری تا ارتفاع 2200 متری شهر دارجیلینگ (DARJEELING) می برد. این خط آهن به عنوان دومین خط آهن در آثار دنیای ثبت شده است. نمایی رویایی از شهر دارجلینگ، بهمراه کوه کانچن چونگا(Kanchenjunga) و سایر قله های رشته کوه های هیمالیا در پس زمینه آن، تصویری است که بودن در این قطار برایتان به ارمغان می آورد.

6- خط آهن ماچو پیچو در پرو

قطاری لوکس با نام هیرام بینگهام (Belmond Hiram Bingham) شما را تا بالای دره مقدس، جایی که دژ ماچو پیچو (MACHU PICCHU) در آنجا قرار گرفته، خواهد برد. این منطقه جزو آثار دنیای ثبت شده در یونسکو و شاهکاری از معماری کلاسیک و تمدن اینکاها(Inca) است.

7- قطار THE GHAN در استرالیا

این قطار با نام قدیمی افغان اکسپرس، راستا 2979 کیلومتری خود، از بندر داروین در قسمت شمالی تا ادلاید در قسمت جنوبی استرالیا را با عبور از وسط این کشور پهناور و با توقفی چهار ساعته در آلیس اسپرینگ، طی 3 شب و 4 روز می پیماید.

8- قطار گلسیر اکسپرس در سوئیس

می توان گفت گلسیر اکسپرس (GLACIER EXPRESS) معروف ترین خط آهن دنیاست. این قطار راستا خود را از زرمات (Zermatt) تا سنت موریتز (St. Moritz) در بین مناظر کوهستانی و دره های عمیق با عبور از 91 تونل و 291 پل زیبا طی می نماید. هر لحظه از سفر تصویر خارق العاده ایست از عظمت و شکوه کوه های آلپ که در مقابل آبی آسمان قد علم نموده اند.

9-قطار وست هایلند در اسکاتلند

قطار وست هایلند (WEST HIGHLAND LINE) مختص علاقمندان داستان هری پاتر است. حتی اگر شما جزو آن دسته نیستید، بودن در این سفر جادویی می تواند شما را هم به یکی از علاقمندان پر و پا قرص تبدیل کند. این قطار بخار تاریخی، جکوبایت (Jacobite) نامیده می گردد. که از فورت ویلیام تا مالیج در سواحل غرب اسکاتلند ادامه دارد. از مهمترین جذابیت های این سفر عبور از پل 21 قوسی گلنفینان که یادآور خاطره آن در فیلم هری پاتر با پس زمینه دریاچه شیل، است.

10- قطار چینگ -های تبت در چین

قطار چینگ-های تبت(QINGHAI-TIBET) به موشکی بر بام دنیا شهرت یافته است. این خط آهن نشان شاخصی از نهایت جاه طلبی و سرسختی بشر است. طول این خط آهن از شهر شینینگ در استان چینگ -های تا شهر لهاسا در منطقه خودمختار تبت، 1956 کیلومتر است. عبور قطار از منطقه کوهستانی تانگولا(Tanggula Pass) با ارتفاع 5072 متری از سطح دریا، آن را به بلندترین خط آهن دنیا تبدیل نموده است. مناظر بی نظیر تبت همچون کوه های کونلون (Kunlun)، تانگولا، دریاچه چینگ-های و رود توتو(Tuotuo) را در این سفر تجربه خواهید کرد که براحتی نمی توانید زیبایی آنچه می بینید را توصیف کنید.

11-قطار اُرینت اکسپرس

شرکت ارینت اکسپرس (THE ORIENT EXPRESS)در گذشته سفرهای لوکس با قطار، از پاریس تا استانبول داشته که در راستا خود با گذر از شهرهای استراسبورگ فرانسه - مونیخ آلمان - وین اتریش - بوداپست مجارستان، اتصال دهنده بهترین شهرهای دنیا به حساب می آمد. ناگفته نماند این سفر در زمان خود از معروفترین سفرها بوده که در کتاب ها و فیلم های تاریخی بسیاری به آن اشاره شده است. اما این شرکت چندین سال قبل تعطیل شد و به جای آن شرکت ونیز-سیمپلون ارینت اکسپرس، در حال حاضر تنها ارائه دهنده سفر پاریس به استانبول است و چون بطور انحصاری ارائه کننده چنین سفریست قیمت بالایی هم دارد. اما اگر با قیمت بالای آن مسئله ای ندارید توصیه می گردد که هرگز این سفر رویایی را از دست ندهید. منبع : Buzzleمنبع: کجارو
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1770

به "11 سفر فوق العاده با قطار در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 سفر فوق العاده با قطار در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید