گردشگری غذا در بستر بوم گردی اردبیل معرفی می گردد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: گردشگری غذا با همکاری فعالان این بخش وارد فاز عملیاتی شده است و توسعه این حوزه در بستر بوم گردی اردبیل انجام خواهد گرفت.

گردشگری غذا در بستر بوم گردی اردبیل معرفی می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

صغری فرشی روز دوشنبه 11 آذر 98 در جلسه با فعالان صنایع غذایی در نگارخانه شاه اسماعیل صفوی، توضیح داد: فرهنگ و آداب و رسوم و به تبع آن تنوع غذایی ما در کشور بسیار جذاب و قابل عرضه برای گردشگران خارجی است.

او بیان نمود: ضروری است فعالان صنایع غذایی به ویژه رستوران های سنتی و بین راهی در معرفی غذاهای بومی و محلی استان اردبیل به گردشگران کوشش بیشتری داشته باشند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: در این حوزه از پیشنهادات و طرح های فعالان صنایع دستی برای تعریف رویدادهای مرتبط با گردشگری غذا در زمستان بیدار حمایت می کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان اردبیل نیز در این جلسه، بیان داشت: آماده برگزاری کلاس های تخصصی برای گردشگری غذا در استان اردبیل هستیم.

محمد پورقلی اضافه نمود: در سطح استان بیش از 198 آکادمی آزاد فنی و حرفه ای وجود دارد که 23 آکادمی مجوز برگزاری آموزش تهیه غذا را دارد.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان اردبیل توضیح داد: از این میان هفت آکادمی به صورت اختصاصی به این موضوع می پردازند که با این ظرفیت برگزاری کلاس برای بیش از 2 هزار نفر وجود دارد.

در این جلسه مهران محمدی، معاون فناوری مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به همکاری جهاد دانشگاهی استان با اداره کل میراث فرهنگی اردبیل برای تهیه اطلس گردشگری، اضافه نمود: همکاری ویژه ای برای توسعه گردشگری استان بین اداره کل میراث فرهنگی و جهاد دانشگاهی اردبیل وجود دارد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1589

به "گردشگری غذا در بستر بوم گردی اردبیل معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری غذا در بستر بوم گردی اردبیل معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید