13 هزار میلیارد ریال در حاشیه مشهد هزینه گردیده است

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، علیرضا رشیدیان همزمان با هفته دولت ظهر چهارشنبه در بازدید از پروژه های حاشیه شهر مشهد اظهارکرد: جمعیت امروز این مناطق با جمعیت چند استان کشور برابر بوده و در حال حاضر بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در این محدوده ساکن هستند که 36 درصد جمیعیت مشهد را شامل می گردد.

13 هزار میلیارد ریال در حاشیه مشهد هزینه گردیده است

وی اضافه نمود: با وجود همه مشکلات و کمبود های مالی طی دو سال گذشته بیش از 13 هزار میلیارد ریال اعتبار باکمک دستگاه های اجرایی مختلف برای بازسازی و بهسازی این مناطق هزینه گردیده است.

استاندار خراسان رضوی توضیح داد: اقدامات قابل توجهی برای ساماندهی حاشیه شهر انجام و بهسازی 150 کیلومتر از رودخانه کشف رود و اراضی زراعی اطراف آن نیز به انجام رسیده است.

رشیدیان اعلام نمود:این مناطق همچنان نیازمند ارائه خدمات بیشتر هستند و باید به این مهم نیز توجه گردد که از توسعه این مناطق جلوگیری کنیم و در این راستا نیز اقداماتی انجام گردیده است. همچنین احداث 6 کتابخانه عمومی ، چهار کارگاه آموزشی ، 10خانه محله ، چندین پارک و فضای سبز ، بهسازی و تعریض برخی از معابر شهری ، بازگشایی و احداث جاده دسترسی و اجرای خط انتقال آب در این سال های به انجام رسیده است.

وی به اقدامات اجرا شده در ارتقاء سلامت ساکنان حاشیه مشهد اشاره و اظهارکرد: در طول سه سال گذشته در قالب برنامه تامین مراقب های اولیه سلامت در مناطق حاشیه شهر 41 مرکز سلامت جامع و 116 پایگاه سلامت راه اندازی گردیده است. در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار حاشیه نشین از خدمات بهداشتی مناسب برخوردار گردیده اند.

استاندار خراسان رضوی گفت: احداث 300 کیلومترشبکه جمع آوری فاضلاب در این مناطق نیز در راستای افزایش شاخص های بهداشتی به انجام رسیده است وپروژه هایی از جمله اجرای شبکه های برق متوسط وضعیف، ایجاد روشنایی مناسب در سکونتگاه های غیر رسمی ، ایجاد سالن های ورزشی و مدرسه و مرکز جامع سلامت و پایگاه اورژانس نیز انجام گردیده است.

رشیدیان به اقدامات اجرا شده در حوزه توانمندسازی ساکنان این مناطق گفت: موضوع اشتغالساکنان این مناطق بویژه زنان سرپرست خانوار نیز دنبال گردیده تا شرایط زندگی در این مناطق ارتقاء یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 48

به "13 هزار میلیارد ریال در حاشیه مشهد هزینه گردیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 هزار میلیارد ریال در حاشیه مشهد هزینه گردیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید