80 تخت ICU به بخش درمانی تربت حیدریه تعلق می گیرد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران/خراسان رضوی فرماندار شهرستان تربت حیدریه گفت: در سفر معاون وزیر بهداشت به این شهرستان تعداد 80 تخت بخش مراقیت های ویژه(آی.سی.یو) به بیمارستان نهم دی این شهر تعلق می گیرد.

80 تخت ICU به بخش درمانی تربت حیدریه تعلق می گیرد

علی رستمی در حاشیه بازدید معاون وزیر بهداشت به تربت حیدریه در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: تعلق این تعداد تخت درمانی نتیجه نظر مثبت معاون وزیر بهداشت نسبت به عملکرد کادر درمان و تجهیزات درمانی در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه مراکز درمانی تربت حیدریه از ابتدای شیوع کرونا به صورت آماده باش هستند اضافه نمود: در حوزه مقابله با ویروس کووید 19 با تمهیدات صورت گرفته در این شهرستان مرکز تست و آزمایش فعال شده تا برای تشخیص بیماری و تسریع در درمان احتیاج به ارسال آزمایشات به تهران و مشهد نباشد.

رستمی بیان نمود: همچنین دستگاه اکسیژن ساز در همان اوایل شیوع بیماری خریداری و جانمایی شد، از ظرفیت درمانی بیمارستان تامین اجتماعی استفاده شده و این اقدام در محدود شهرستان ها اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات موثری که در راستای ارائه خدمات بیشتر به بیماران در این برهه در تربت حیدریه اتفاق افتاده تاسیس بیمارستان 267 تخت خوابی به نام امام حسین(ع) است.

نماینده عالی دولت در این شهرستان اظهار کرد: مرکز درمانی فوق با پیشرفت فیزیکی 95 درصدی در حال احداث است و کوشش می گردد تا دهه فجر آماده بهره برداری گردد این بیمارستان با ظرفیت بالایی که در حوزه درمان خواهد داشت قادر است کمبودهای درمانی در این منطقه را برطرف کند. برای تکمیل این مرکز 500 میلیارد ریال اعتبار احتیاج است.

رستمی بیان کرد: در حال حاضر علاوه بر بیمارستان نهم دی و تامین اجتماعی بیمارستان طالقانی با ظرفیت 150 تخت و مرکز درمانی ذوالفقاری که با همت خیران و امکانات دولتی تاسیس شده در حال ارائه خدمات به بیماران کرونایی به صورت شبانه روزی هستند.

وی با بیان اینکه بیمارستان نهم دی از صبح روز 30 مهر ماه به صورت کامل در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته، بیان نمود: ظرفیت 100 تخت مراقبت های ویژه این بیمارستان

از تاریخ ذکر شده تکمیل شد و بیمارستان در حالت آماده باش برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی قرار گرفته است.

او در ادامه شرح داد: سایر بیماران غیر ضروری از این بیمارستان ترخیص و یا اینکه به بیمارستان رازی منتقل می شوند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با تحت پوشش قرار دادن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به بیش از 368 هزار نفر در جنوب خراسان رضوی خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی ارائه می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 5608

به "80 تخت ICU به بخش درمانی تربت حیدریه تعلق می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "80 تخت ICU به بخش درمانی تربت حیدریه تعلق می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید