9 کاری که باید در سفر به پوکت انجام داد؛ تایلند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، در این مقاله از خبرنگاران 9 مکان جالب برای گردشگران و اقداماتی که باید انجام دهند مورد آنالیز قرار گرفته است. همراه ما باشید تا با پوکت و جاذبه های گردشگری آن بیشتر آشنا شویم.

9 کاری که باید در سفر به پوکت انجام داد؛ تایلند

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

پوکت (Phuket) یک استان در دریای آندامان است که یکی از محبوب ترین جزایر تایلند به شمار می رود. در این منطقه جنگل های بارانی باشکوه و سواحل آفتابی بسیار زیبایی وجود دارند که تمام این موارد ساعات آرامش بخشی را برای گردشگران فراهم می نماید. علاوه بر مناظر زیبا و شگفت انگیزی که در این استان وجود دارد، یکی از شهرت های این جزیره به زندگی شبانه آن مربوط می گردد. معابد رنگارنگ و خدمات اسپای عالی، یکی دیگر از ویژگی های پوکت هستند. چه بخواهید در زیر درختان نارگیل لم بدهید و یا در بخش های فرهنگی شهر قدم بزنید، در هر صورت پوکت پاسخ گوی هر نیازی خواهد بود.

استراحت در سواحل

یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری تایلند، سواحل زیبای آن هستند و با این اوصاف سفر به پوکت بدون گذراندن چند ساعت در سواحل تکمیل نمی گردد. در سواحل این منطقه خدمات خوبی وجود دارد. برای مثال گردشگران می توانند از کلوب های شبانه استفاده نمایند و یا با یک نوشیدنی به تماشای غروب آفتاب بپردازند. Patong یکی از مشهور ترین و البته زیباترین سواحل پوکت است که در این ساحل نیز کلوب های شبانه ای که دارای نئون های رنگارنگ هستند، شاهد هستیم. افرادی هم که با خانواده خود به این منطقه سفر می نمایند، بهتر است که از Karon نیز بازدیدی داشته باشند. این ساحل سومین ساحل طولانی در جزیره است که گردشگران به وسیله آن می توانند به گردش در بازار های شبانه بپردازند یا غواصی نمایند. در خط ساحلی غرب پوکت نیز ساحل Layan قرار گرفته است که به دلیل دور از دست بودن، کمتر توسعه یافته است و به همین دلیل گردشگران در این منطقه دقایق آرامی را خواهند داشت و غواصی نیز در این بخش لذت بخش تر خواهد بود.

ماساژ تایلندی

بعد از یک روز طولانی که به خرید رفتید و غواصی کردید، یک ماساژ سنتی تایلندی بسیار هیجان انگیز خواهد بود. گردشگران در هر کجای این جزیره می توانند به خدمات ماساژ دسترسی داشته باشند که در این بین می توان به مراکز عالی خدمات ماساژ، سالن های آرایش مو، مراکز خرید و اطراف سواحل اشاره نمود. با وجود اینکه ماساژ پا در تایلند معروف و متداول است، ماساژ سنتی برای گردشگران ماجراجو نیز هیجان انگیز خواهد بود. در این نوع از ماساژ بدن فرد را با اشکال مختلف پیچ می دهند. بدون شک ماساژ تایلندی یکی ازتجربه های جالب و به یادماندنی در طول زندگی خواهد بود و مزایای مثبت بسیاری نیز بر سلامتی فرد دارد. کاهش میزان استرس و افزایش گردش خون از مزایای ماساژ تایلندی هستند.

معبد Wat Chalong

برای گردشگرانی که دوست دار فرهنگ هستند، بازدید از معبد Wat Chalong نیز پیشنهاد می گردد. این معبد بودایی در قرن نوزدهم ساخته شده است. با وجود اینکه پوکت دارای حدود 30 معبد است، اما معبد Wat Chalong بزرگترین و محبوب ترین معبد در این جزیره به شمار می رود. در اطراف این معبد چندین ساختمان دیگر نیز وجود دارد که در این بین می توان به Chedi که بزرگترین ساختار در این بخش است، اشاره نمود. این ساختمان مرکز نگهداری استخوان انگشت بودا است و دیوار های درونی Chedi توسط نقاشی هایی از زندگی بودا تزیین شده اند و البته در این بین شاهد بعضی مجسمه ها از بودا نیز هستیم. Wat Chalong در بین گردشگران از محبوبیت زیادی برخوردار است و این مکان گواهی رجحان را نیز از مشاورین دریافت نموده است.

آموزش تهیه پَد تایلندی (Pad)

در حالی که گردشگران در پوکت از مکان های مختلف بازدید می نمایند، میل کردن خوراکی های خوش مزه تایلند نیز بسیار لذت بخش خواهد بود. از خوراکی های لذیذ این جزیره می توان به Tom Yam Goong، Tom Kha Gal و البته پد تایلندی اشاره نمود. از آن جایی که پد تایلندی بسیار لذیذ و خوشمزه است، به همین دلیل گردشگران دوست دارند تا شیوه تهیه آن را فرا بگیرند و در منزل خود نیز چنین خوراکی ای را تهیه نمایند. در تایلند کلاس هایی در این خصوص وجود دارد که گردشگران به وسیله آن ها می توانند با شیوه تهیه پد تایلندی و اسرار آن آشنا شوند. در جریان این کلاس ها گردشگران به بازدید از فروشگاه های محلی خواهند پرداخت و شیوه تهیه پد تایلندی را فرا خواهند گرفت. برای تهیه این خوراکی اغلب از مواد تازه استفاده می گردد و البته گردشگران این امکان را نیز خواهند داشت تا انواع پد های لذیذ را تهیه نمایند. این کلاس های تهیه خوراکی، برای افرادی که علاقه زیادی به آشپزی دارند، بسیار هیجان انگیز هستند و البته فراگرفتن این هنر باعث می گردد تا به خانه خود نیز حس و حالی از تایلند را ببخشند.

بازدید از موزه خطای چشم (Trickeye)

برای علاقه مندان به هنر، موزه Trickeye در پوکت بسیار هیجان انگیز خواهد بود. این موزه اولین نمونه این چنینی در جنوب تایلند است که در آن آثار سه بعدی مدرن نگهداری می گردد. در جریان بازدید از این موزه، گردشگران می توانند از تماشای تصاویر خطای دید لذت ببرند. برای مثال دایناسور ها و ببر های نقاشی شده ای در این منطقه وجود دارند که گردشگران به وسیله آن ها می توانند تصاویر بسیار خوبی را ثبت نمایند (مثل تصویر بالا می توانید درون دهن حیوانات مختلف قرار بگیرید و فرد دیگری نیز به صورت نمادین کوشش کند تا شما را نجات دهد). با این اوصاف خود بازدیدنمایندگان نیز می توانند بخشی از هنر های موجود در این موزه باشند. این موزه گواهینامه رجحان را از مشاوران دریافت نموده است و یک انتخاب ایده آل برای گردشگرانی به شمار می رود که دوست دارند تجربه متفاوتی داشته باشند و تصاویر خارق العاده ای را مشاهده نمایند.

  • شماره تماس موزه: 6676212806+

بازدید از بودای بزرگ

مجسمه بودا در پوکت حدود 150 فوت (46 متر) ارتفاع دارد که این مجسمه یکی از تحسین برانگیزترین جاذبه های پوکت به حساب می آید. مجسمه مذکور در فراز کوه Nakkerd قرار گرفته است و به وسیله آن می توان به تماشای بخش جنوبی پوکت پرداخت. این مجسمه از سنگ مرمر طراحی شده و بودجه ساخت آن نیز غالبا از یاری های مردمی تهیه شده است. افرادی که نمی توانند بالای کوه بروند، نه تنها بازدید از این مجسمه عظیم بلکه فرصت تماشای منظره 360 درجه ای خلیج را نیز از دست خواهند داد. این مجسمه در نزدیکی Wat Chalong واقع شده است و به وسیله راهنما های راستا می توانید هرچه ساده تر و سریع تر به آن برسید.

بازدید از گیبون ها در پروژه بازپروری گیبون

گیبون یا دراز دست نوعی میمون است که با توانایی بالا در پرش از درختان جنگل شهرت یافته است. این نوع از میمون ها دستان درازی دارند اما متاسفانه از گونه از حیوانات آکوباتیک در معرض خطر انقراض قرار دارند و به همین دلیل پروژه بازپروری گیبون در پوکت اجرا شده است تا نسل آن حفظ و گسترش یابد. البته به وسیله این پروژه آموزش هایی نیز به مردم برای شناخت این حیوان و آزارندادن آن ها انجام می گردد که این موضوع در مکان های گردشگرخیز هرچه بیشتر باید فرهنگ سازی گردد. عاشقان حیوانات در پوکت می توانند به مرکز بازپروری گیبون بروند و از یک گیبون حمایت نمایند. انجام چنین کاری یاری بزرگی به حفظ طبیعت می نماید. حمایت از یک گیبون باعث می گردد که گردشگران در طول سفر خود بتوانند قدم شایسته ای برای محیط زیست بردارند. حامی ها از سوی این سازمان بسته ای را دریافت خواهند کرد که در آن تصاویر مختلفی از گیبون مورد نظر و اطلاعاتی در مورد گذشته آن قرار گرفته است.

غواصی کردن

آب شفاف و آبی رنگ سواحل پوکت همان جایی است که هر گردشگری را به غواصی علاقه مند می نماید. گردشگران در این منطقه می ِتوانند غواصی نمایند و به تماشای زیبایی های زیر دریا و جانوران دریایی رنگارنگ در این منطقه بپردازند. عاشقان اقیانوس نیز در این جزیره قادر خواهند بود تا به وسیله موسسات مختلف، غواصی Scuba را تجربه نمایند - غواصی Scuba نوعی از غواصی است که فرد به وسیله وسیله ای به نام Scuba نفس می کشد و به وسیله آن قادر خواهد بود تا مدت زیادی را زیر آب بماند و به اعماق آن برود. موسسات غواصی موجود دراین جزیره خدماتی را نظیر غواصی در مکان های مختلف اطراف سواحل ارایه می دهند که شامل تپه دریایی Anemone، جزیره Phi Phi و کشتی قدیمی غرق شده می گردد. برای تجربه یک غواصی حرفه ای نیز می توانید به وسیله PADI (انجمن مربیان حرفه ای غواصی) وارد عمل شوید. لازم به ذکر است که به وسیله این موسسه در طول سفر خود به پوکت می توانید گواهی نامه رسمی دریافت کنید. با وجود آب های تمیز و آبی رنگ و شرکت های فعال در این زمینه، پوکت منطقه ای عالی برای عاشقان و دوست داران غواصی به شمار می رود.

تماشا کردن مسابقات بوکس تایلندی

Muay Thai یکی از ورزش عالی و محبوب در بین مردم است که نوعی بوکس شناخته می گردد. این سبک از ورزش از قرن شانزدهم رواج یافته و روشی از مبارزه دست به دست است که هر فرد باید با فرم بدن خود سلاح های مختلف را تقلید کند. برای مثال دست ها به عنوان چاقو شناخته می شوند و ساق پا ها به عنوان زره عمل می نمایند. در طول سال های گذشته، Muay Thai محبوبیت بین المللی به دست آورده است و گردشگران به این منطقه می آیند تا آن ها نیز این ورزش را فرا بگیرند. روش های آموزش مختلفی برای Muay Thai وجود دارد که در این بین می توان به حضور مستقیم در جلسات و انجام نبرد های سخت اشاره نمود. اما گردشگرانی هم که چندان با ورزش و مبارزه رابطه نزدیکی ندارند، می توانند تنها به تماشای نبرد های مختلف در ورزشگاه بوکس Patong بپردازند.

  • شماره تماس: 6676345578+

همان طور که در این مقاله از خبرنگاران مطالعه کردید، با جاذبه های گردشگری پوکت در تایلند آشنا شدیم. نظر شما در مورد تایلند و پوکت چیست؟ با ما و کاربران خبرنگاران به وسیله بخش دیدگاه ها در ارتباط باشید.

منبع:

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 2 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 568

به "9 کاری که باید در سفر به پوکت انجام داد؛ تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 کاری که باید در سفر به پوکت انجام داد؛ تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید