آبشارهای خوشکار ؛ جاذبه زیبای کرمان

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، آبشارهای خوشکار شامل 2 آبشار در استان کرمان واقع هستند. این 2 آبشار در راستا موسوم به خوشکار قرار دارند که راستا صعود به قله لاه زار در ارتفاعات بحر آسمان هستند.

آبشارهای خوشکار ؛ جاذبه زیبای کرمان

برای دسترسی به این آبشارها از جاده بافت به سمت کرمان، در روستای کیسکان توقف کنید. از این مکان پیاده روی به سمت آبشارها شروع می شود. در دره رودخان خوشکار در کنار راستا رودخانه ادامه راستا دهید تا به آبشارهای خوشکار برسید.

در کنار آبشار دوم غاری واقع شده است. آبشار از صخره سمت راست غار جلوی دهانه غار فرومیریزد.

در فصل بهار شدت آب به قدری است که غار پشت آبشار مخفی میشود. ادامه این راستا به قله کوه شاه منتهی میشود.

راستا دوم احتیاج به مهارتهای بیشتری نسبت به راستا اول دارد. برای دسترسی به این راستا از جاده کرمان - بافت به سمت لاله زار ، بخشی زیبا از توابع بردسیر که در دامنه ارتفاعات سربه فلک کشیده لاله زار واقع شده ادامه راستا دهید.

پس از طی 100 کیلومتر به جاده فرعی لاله زار خواهید رسید. ادامه جاده فرعی به طول 20 کیلومتر به لاله زار منتهی میشود. لاله زار در ارتفاع 2700 متری از سطح دریا واقع است و سردترین شهر استان کرمان محسوب می شود.

این شهر بعد از قمصر کاشان در زمینه گل محمدی (گلابگیری) صاحب شهرت فراوانی است. بعد از لاله زار در راستا سد با عبور از آن به ابتدای راستا پیاده روی میرسید. این منطقه تنگه اورتی نام دارد.

در گویشهای محلی به محل اطراق عشایر اورت که از واژه ترکی یورت (منزلگاه) گرفته شده گویند و احتمالا با گذر زمان و ترجمه توسط کوهنوردان اولیه به دره آرتی و نهایتا به آردی تبدیل شده است. فاصله لاله زار تا دهنه اورتی (ارتفاع2900m)حدود 6 کیلومتر بصورت جاده خاکی است.

راستا پیاده روی از کنار رودخانه لاله زار در دره اورتی به آبشارهای اول و دوم خوشکار و نهایتا قله لاله زار منتهی می شود.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 7153

به "آبشارهای خوشکار ؛ جاذبه زیبای کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشارهای خوشکار ؛ جاذبه زیبای کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید