آشنایی با آرامگاه لنین در مسکو و راهنمای کامل بازدید از آن

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، معرفی آرامگاه لنین در مسکو

یکی از جاذبه های هیجان انگیزی که در شهر مسکو واقع شده است، آرامگاه مومیایی شده لنین است. سالانه گردشگران بی شماری برای بازدید از این جاذبه به سمت شهر مسکو سفر می کنند تا از این مقبره دیدن کنند. ولادیمر ایلیچ که به لنین معروف است رهبر انقلاب روسیه در سال 1917 بوده و پدر اتحاد جماهیر شوروی نیز بود. از لنین به عنوان یک نظریه پرداز در شوروی کمونیستی نیز یاد می شود و آرامگاهش در چند قدمی کاخ کرملین واقع است. ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم درباره آرامگاه لنین در مسکو و راهنمای بازدید از آن صحبت کنیم. پیشنهاد می کنیم که حتما اگر خواستید از این جاذبه دیدنی کنید راهنمای بازدید از آرامگاه لنین در مسکو را بخوانید.

آشنایی با آرامگاه لنین در مسکو و راهنمای کامل بازدید از آن

در چند قدمی کاخ کرملین در مسکو آرامگاه لنین قرار گرفته است. این جاذبه یکی از جنجالی ترین و ترسناک ترین جاذبه های شهر مسکو در روسیه است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که سالانه 2.5 میلیون مسافر برای بازدید از مقبره ولادیمر لنین، که جسدی مومیایی شده است به مسکو سفر می کنند. ولادیمر ایلیچ اولیانوف که به لنین معروف است نظریه پرداز شوروی کمونیستی بوده و آرامگاهش در در شهر مسکو واقع شده است. اما لازم است بدانید این است که برای بازدید از این مجموعه می بایست آداب خاصی را رعایت فرمایید.

در اوت 1924 درب های بازدید از مقبره لنین به روی عموم مردم گشوده شد. این بنای تاریخی که 24 متر طول و 12 متر ارتفاع دارد و درون آن یک تالار یادمان کم نور همراه با جسد مومیایی شده لنین در یک تابوت شیشه ای به چشم می خورد. این آرامگاه با جاذبه های مهم دیگری نظیر کرملین، مرکز خرید GUM و کلیسای سنت باسیل نیز احاظه شده است.

ساعات بازدید از آرامگاه لنین در مسکو

در روزهای سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و شنبه از ساعت 10 صبح تا 10 بعداز ظهر باز است. با این حال اگر خواستید انفرادی به جای همراه شدن با تورهای گردشگری از این مجموعه تاریخی بازدید کنید می توانید به سمت این آرامگاه بروید. توجه داشته باشید که لازم است از ساعت باز بودن آرامگاه لنین در مسکو مطلع شوید، آرامگاه لنین در تعطیلات عمومی و روزهای تعمیر و بازسازی بسته است.

ورود به آرامگاه لنین در مسکو

به منظور ورود به آرامگاه لنین در مسکو شما می توانید از طریق باجه کنترلی که در برج نیکولسکایا در باغ الکساندر واقع است به این آرامگاه وارد شوید. امکان دارد که مقابل این باجه صف طولانی هم وجود داشته باشد که آن قدرها هم طولانی نیست. البته اگر خوش شانس باشید می توانید در حین ایستادن در صف، مراسم تعویض نیروهای امنیتی در مقبره سربازان گمنام نیز مشاهده کنید.

بازدید از آرامگاه لنین رایگان است

توجه داشته باشید که بازدید از آرامگاه لنین در مسکو برای تمامی افراد رایگان است و تنها در صورتی از شما پول دریافت می شود که با خود کیفی برای بازرسی داشته باشید.

افراد کلاه برداری هستند که به مسافران کم تجربه بلیط های ورود سریع به مقبره می فروشند. از همین رو اگر شما با چنین پیشنهادی مشابهی روبرو شدید حتما از خرید این بلیط ها خودداری کنید چرا که ورود به آرامگاه لنین کاملا رایگان است و تنها تعدادی از تورهای گروهی نیاز به پرداخت ورودی ویژه دارند. رزرو هتل مسکو را نزدیک به چنین جاذبه هایی انجام دهید.

کیف همراه خودتان برای بازدید از آرامگاه لنین نبرید!

شاید کمی برایتان عجیب باشد، اما به دلیل برخی مسائل امنیتی ورود هر گونه شی فلزی، تلفن همراه و دوربین، انواع مایعات یا کیف های بزرگ به داخل آرامگاه لنین ممنوع است و با متخلفان برخورد می شود.

در صورتی که فراموش کردید و کیفتان را همراه خودتان بردید، باید برای بررسی کیفتان از گیت رد شود و برای این کار مبلغی از شما بابت آن گرفته می شود. علاوه بر این خود را برای یک بازرسی بدنی کامل هم آماده کنید.

عکاسی ممنوع!

در آرامگاه لنین عکاسی اکیدا ممنوع است، توجه داشته باشید که نیروهای امنیتی شما را قبل از ورود به آرمگاه لنین در مسکو کاملا بررسی خواهند کرد، در صورتی که پیروز به پیدا کردن نشدند، کارمندان داخل آرامگاه این اجازه را دارند تا از شما بخواهند که تمامی عکس های گرفته شده ناشی از این نقص قانون را پاک کنند.

رعایت تمامی قوانین الزامیست!

توجه داشته باشید که درون آرامگاه لنین در مسکو شما می بایست که دائما در قالب یک صف حرکت کنید و همراه با دیگر گردشگران حرکت کنید. نگران نباشد شما در حالی که به آرامی حرکت می کنید و چشمانتان را به تاریکی عادت می دهید شانس روبرو شدن با پدر بلشویک ها را دارید و بر اساس قوانین آرامگاه مردها نمی توانند در حین بازدید از ساختمان کلاه به سر داشته باشند. علاوه بر این تمامی بازدید کنندگان باید در حین دیدار از مقبره دست های خود را از جیب خارج کنند.

پس از این که تمامی قوانین را رعایت کردید شما جسد لنین با کت و شلواری مشکی، ظاهری بسیار مرتب و ریش اصلاح شده در تختخوابی سرخ دراز کشیده و انگار که همین الان مرده است را مشاهده خواهید کرد. جسد لنین در محفظه ای شیشه ای قرار گرفته است و داخل این محفظه دما و میزان رطوبت به شدت کنترل می شود. همچنین این محفظه از ورود باکتری ها جلوگیری می کند و باعث سالم ماندن جسد می شود. با این حال، هرهفته دانشمندان جسد لنین را به دقت بررسی می کنند و تمهیدات لازم برای مراقبت از او را انجام می دهند.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2571

به "آشنایی با آرامگاه لنین در مسکو و راهنمای کامل بازدید از آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با آرامگاه لنین در مسکو و راهنمای کامل بازدید از آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید