شروع بکار مجدد خط فراوری ماسک در یک شرکت دانش بنیان برای مقابله با کرونا

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، یک شرکت دانش بنیان داخلی با استفاده از تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری و شکوفایی خط فراوری ماسک خود را مجددا فعال نموده و پس از شیوع کرونا روزانه 25 هزار ماسک سه لایه فراوری و عرضه می نماید.

شروع بکار مجدد خط فراوری ماسک در یک شرکت دانش بنیان برای مقابله با کرونا

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، علی میرزنگویی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: ما پیشتر در زمینه فراوری ماسک فعال بودیم اما برای مدتی خط فراوریمان فعال نبود اما پس از شیوع کرونا و احتیاج استان خراسان رضوی به ماسک، با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی خط فراوری خود را مجددا راه اندازی و با افزایش ظرفیت فراوری خود، امروز روزانه 25 هزار ماسک سه لایه کش دار و بنددار فراوری و تحویل دانشگاه علوم پزشکی و استانداری خراسان می دهیم.

وی با بیان اینکه ماسک فراوری شده در این شرکت از استانداردهای لازم برخوردار است، گفت: در فراوری این ماسک که به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا فراوری می گردد از پارچه های کاملا استاندارد پزشکی استفاده می گردد و بخشی از احتیاج کادر درمانی استان خراسان رضوی را تامین می نماید.

میرزنگویی با بیان اینکه این شرکت باز هم قادر به افزایش ظرفیت فراوری ماسک است، گفت: در حال حاضر برابر مصوبه ابلاغ شده صرفا قادر به تامین احتیاج استان خراسان رضوی هستیم اما این آمادگی را داریم که بتوانیم با افزایش ظرفیت فراوری، به دیگر استان ها نیز ماسک ارسال کنیم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان که در شهرک صنعتی مشهد مستقر است، درباره تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: ما مبلغ 25 میلیارد ریال از صندوق نوآوری تسهیلات دریافت کردیم. با این تسهیلات توانستیم خط فراوری خود را که مدتی خوابیده بود، فعال و احتیاج کادر درمانی در مبارزه با ویروس کرونا را تامین کنیم.

وی درباره چشم انداز این شرکت در فراوری ماسک نیز گفت: برنامه ما تداوم فراوری این ماسک های سه لایه حتی پس از دوره کرونا است. همچنین در آینده قصد داریم اقدام به فراوری ماسک های سیلیکونی که مشابه ماسک های N95 است، کنیم. ماسک های سیلیکونی قابل شستشو بوده و فیلترهای آن نیز قابل تعویض است، از این جهت حتی از ماسک های N95 نیز که در نهایت باید دور انداخته گردد، بهتر است و صرفه مالی بیشتری دارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2479

به "شروع بکار مجدد خط فراوری ماسک در یک شرکت دانش بنیان برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بکار مجدد خط فراوری ماسک در یک شرکت دانش بنیان برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید