شروع تدریجی آموزش حضوری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مرحله آموزش حضوری دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از هفدهم خرداد سال جاری به شکل تدریجی شروع می گردد.

شروع تدریجی آموزش حضوری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز

به گزارش از ، محسن رازقی مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به ابلاغ معاونت آموزشی وزارت بهداشت و مصوبات شورای آموزشی دانشگاه، مرحله آموزش حضوری دانشجویان در نیمسال دوم 99 - 98 که به دلیل پیشگیری از گسترش بیماری کووید 19، از ابتدای اسفند پارسال به شکل مجازی دنبال می شد، به صورت مرحله ای از شنبه هفدهم خرداد سال جاری در دانشکده ها شروع می گردد.

او افزود: در این مرحله آموزش به صورت فشرده و برای دروسی که ارایه آموزش های حضوری برای آن ها ضروری است، مانند بعضی دروس عملی رشته های مختلف و کارآموزی در فیلد، شروع می گردد.

محسن رازقی با تاکید بر اینکه برگزاری آموزش ها با رعایت پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت در مورد اسکان در خوابگاه ها و حضور دانشجو در محیط های آموزشی، انجام می گردد، اظهار کرد: طی برنامه ریزی صورت گرفته حداکثر 50 درصد ظرفیت خوابگاه ها تکمیل می گردد و تعداد دانشجویان ساکن در هر اتاق خوابگاه به کمترین میزان نفرات می رسد.

مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برنامه حضور زمانبندی شده بر اساس مقطع و سال ورود به وسیله دانشکده ها در وب سایت هر دانشکده اطلاع رسانی می گردد و ضروری است که دانشجویان برای اطلاع از برنامه حضور خود به سایت دانشکده های مربوطه مراجعه نمایند.

رازقی با اشاره به اینکه بین 30 تا 50 درصد ارزشیابی های مربوط به پیشرفت تحصیلی دانشجو در هر درس به وسیله ارزشیابی های غیرحضوری صورت گرفته، بیان نمود: برای رعایت پروتکل های بهداشتی و ضرورت حضور نیافتن همزمان همه دانشجویان، دانشجویان براساس سال ورود و رشته، در مقاطع زمانی متفاوت برای تکمیل آموزش ها و برگزاری امتحانات سرانجام ترم در دانشکده ها حاضر می شوند، همچنین برای ارائه آموزش های عملی با حضور بیماران در بعضی رشته های خاص از جمله دندانپزشکی نیز پس از اطمینان از فراهم شدن امکان رعایت کامل اصول بهداشتی، برنامه ریزی لازم صورت پذیرفته و اعلام می گردد.

او افزود: طی تعطیلات ناشی از پیشگیری از شیوع کرونا، دروس نظری به صورت کامل به شیوه مجازی ارایه شده است و این مرحله از آموزش تنها برای برگزاری کلاس های آموزشی دروس عملی و کارآموزی ها و همچنین برگزاری امتحانات است.

رازقی با تاکید بر ضرورت حفظ سلامت دانشجویان، گفت: برای به حداقل رساندن برنامه های آموزش حضوری، تمهیدات لازم از جمله تقلیل و فشرده سازی ساعت های تدریس در چارچوب آیین نامه های آموزشی برنامه ریزی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 3291

به "شروع تدریجی آموزش حضوری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع تدریجی آموزش حضوری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید