آماده تقسیم قدرت با طالبان هستیم

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، در مصاحبه با فرانس 24 عنوان داشت که برای رسیدن به صلح، جمهوری اسلامی افغانستان آماده تقسیم قدرت با طالبان است اما نوع تقسیم قدرت باید مورد بحث و آنالیز قرار گیرد.

آماده تقسیم قدرت با طالبان هستیم

او به تلویزیون فرانس 24 گفت که دو سناریو برای تقسیم قدرت وجود دارد: یکی ایجاد دولت انتقالی صلح و دیگری انتخابات زودهنگام.

وی اضافه نمود: تصمیم ما در شورای عالی مصالحه ملی متشکل از نمایندگان دولت، گروه های سیاسی و جامعه مدنی، بر این است که به سمت تقسیم قدرت برویم.

عبدالله شرح داد که یکی از گزینه ها، حرکت به سمت انتخابات زودهنگام است تا راه تقسیم قدرت هموار گردد و پیشنهاد برگزاری انتخابات پیش از وقت، به معنای مخالفت با تقسیم قدرت نیست. گزینه دیگر، برقراری دولت موقت برای مدتی کوتاه است تا زمینه برگزاری انتخابات را هموار کند.

اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، با ایجاد حکومت موقت مخالفت و گزینه برگزاری انتخابات زودهنگام را مطرح نموده است، اما عبدالله می گوید توافق روی گزینه پیش رو، به هر دو طرف بستگی دارد چرا که دو سناریو برای تقسیم قدرت وجود دارد.

او گفت: موضع طالبان هم درباره این تقسیم قدرت تعیین نیست. ما این ایده را رد ننموده ایم و حاضریم درباره آن مصاحبه کنیم. سناریوی دوم، برگزاری انتخابات زودهنگام است که ما برای آن نیز آماده هستیم.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی تاکید نمود که افغانستان از نشست استانبول حداکثر استفاده را خواهد برد و او انتظار دارد در این جلسه که قرار است در ماه آینده میلادی برگزار گردد، پیشرفت چشمگیری به دست آید.

او گفت: امید و آرزوی من این است که ما حداکثر استفاده را از هر فرصت ببریم. بعد از مدتی طولانی، نشست ترکیه یک فرصت استثنایی خواهد بود اما نتیجه آن به هر دو طرف بستگی دارد؛ من همه کاره نیستم.

عبدالله تاکید نمود که تمام مسائل در ترکیه حل نخواهد شد و افغانستان با مسئله صلح، واقع بینانه برخورد خواهد نمود و بعد از رسیدن به پیشرفتی چشمگیر، مذاکره کنندگان اجرایی شدن توافقات را پیگیری خواهند کرد.

این پیشرفت چشمگیر، برقراری آتش بس و توافق روی حکومت آینده خوانده می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 7833

به "آماده تقسیم قدرت با طالبان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده تقسیم قدرت با طالبان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید