ابداع کامیون خودران بدون کابین راننده

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، شرکت اسکانیا طرح اولیه از یک کامیون خودران بدون کابین راننده ارائه نموده که مجهز به دوربین و حسگرهای مختلف است. این کامیون در بخش استخراج معدن و ساختمان سازی کاربرد زیادی دارد.

ابداع کامیون خودران بدون کابین راننده

اکنون کوشش های زیادی برای ساخت خودروهای خودران اجرا شده است. درهمین راستا شرکت اسکانیا نخستین طرح اولیه از یک خودروی خودران بدون کابین به نام AXL رونمایی نموده است.

اسکانیا تاکنون تعداد زیادی کامیون خودران ساخته که در چند شرکت مشغول سرویس رسانی هستند. اما در همه این خودروها کابینی برای راننده در نظر گرفته شده تا در صورت لزوم کنترل خودرو را به دست گیرد. اکنون به نظر می رسد حذف کابین راننده مرحله بعدی در توسعه یک کامیون خودران است. طرح اولیه AXL نیز از طریق یک سیستم لجستیک خارجی کنترل می گردد. این سیستم جهت خودرو و عملیات آن را مشخص می نماید.

حذف کابین راننده یک تغییر بنیادی در کامیون به حساب می آید. این خودرو بدون کابین می تواند بار بیشتری حمل کند. همچنین هزینه ساخت آن نیز ارزانتر خواهد بود. از سوی دیگر در صورت تصادف خودرو هیچ خسارت جانی به سرنشینان آن وارد نمی گردد.

هرچند AXL در حال حاضر فقط یک طرح اولیه است اما اسکانیا اعلام نموده برای ساخت آن از فناوری های موجود استفاده شده است. در کنار این موارد کامیون بدون کابین راننده با سوخت زیستی حرکت می نماید و مجهر به دوربین های مختلف، رادار، اشعه های لیزر، جی پی اس و لیدار است تا محیط اطراف خود را آنالیز کند.

دور خودرو چراغ هایی به شکل نوار سفید وجود دارد که نشان می دهد کامیون اشیا یا افرادی را رصد نموده و از آنها اجتناب می نماید. البته این طرح اولیه برای خیابان های شلوغ امروزی مناسب نیست اما در بخش های ساخت و ساز و استخراج معدن که قابلیت کنترل و پیش بینی بیشتری وجود دارد، می توان از آن استفاده کرد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 952

به "ابداع کامیون خودران بدون کابین راننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع کامیون خودران بدون کابین راننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید