ابعاد جدید رسوایی مواد سمی ساخت شرکت انگلیسی، بیش از 14 هزار نفر در کره جنوبی قربانی شده اند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، تحقیقات جدید نشان داده احتمالا 14 هزار نفر در کره جنوبی بر اثر بیماری های مرتبط با استنشاق مواد ضدعفونی کننده محصول یک شرکت انگلیسی، جان باخته اند.

ابعاد جدید رسوایی مواد سمی ساخت شرکت انگلیسی، بیش از 14 هزار نفر در کره جنوبی قربانی شده اند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طبق تحقیقات جدید، بیش از 14 هزار نفر در کره جنوبی-10 برابر آنچه قبلاً تصور می شد-احتمالاً بعد از استنشاق ضدعفونی کننده استفاده شده در دستگاه رطوبت ساز (بخور) جان خود را از دست داده اند.

این رسوایی سال 2011 بعد از آن که چندین نفر با علائمی مثل آسم و بیماری های بینابینی ریه جان باختند، روشن شد و بعد از آن که 4 زن باردار به دلیل مسائل ناشناخته ریوی فوت شدند، در مرکز توجه نهاده شد.

به گزارش روزنامه انگلیسی تلگراف، پس از آن مقامات محلی تحقیقاتی را در این خصوص شروع کردند و نتیجه گرفتند پلی هگزامتیلن گوانیدین، عامل ضد باکتری که در پاک کننده های دستگاه های رطوب ساز استفاده شده وقتی به صورت قطره تنفس می گردد می تواند باعث مرگ گردد.

تعداد کسانی که نامشان به عنوان قربانی این رسوایی شعبه محلی شرکت انگلیسی رکیت بنکیزر ثبت شد هزار و 553 نفر بوده، اما تحقیقات جدید نشان می دهد تلفات احتمالاً بسیار بیشتر است.

تحقیق جدید با مطالعه بر روی 15 هزار و 472 بزرگسال بین 19 تا 69 سال به سفارش کمیسیون ویژه فاجعه اجتماعی کره جنوبی، تخمین می زند بین 13 هزار تا 16 هزار نفر احتمالاً مرگ مرتبط با این ضد عفونی کننده داشته اند.

پیش از این یک مدیر اجرایی شعبه محلی این شرکت به 7 سال زندان به دلیل نقشش در این رسوایی محکوم شده بود. او به دلیل قتل تصادفی و تبلیغ دروغین این محصول کشنده مجرم شناخته شد.

رکیت بنکیزر در سال 2011 بعد از آن که مقامات سئول محصولات این شرکت را با مسائل ریوی مرتبط دانستند، آن ها را از بازار جمع آوری کرد. نام چند شرکت خرده فروش دیگر هم در این پرونده مطرح است.

همچنین بنابر تحقیق جدید، حدود 6.3 میلیون نفر از این ضدعفونی کننده ها بین سال های 1994 تا 2011 استفاده کردند. بنابر این تحقیق، در مجموع حدود 670 هزار نفر از مسائل جسمی مرتبط با این مواد رنج بردند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 4183

به "ابعاد جدید رسوایی مواد سمی ساخت شرکت انگلیسی، بیش از 14 هزار نفر در کره جنوبی قربانی شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابعاد جدید رسوایی مواد سمی ساخت شرکت انگلیسی، بیش از 14 هزار نفر در کره جنوبی قربانی شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید