احتمال واکسیناسیون گسترده ضد کرونا تا بهار وجود دارد

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، رئیس بخش آلرژی و بیماری های عفونی و مسئول مقابله با ویروس کرونا در آمریکا، از احتمال واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا در این کشور تا بهار سال آینده اطلاع داد.

احتمال واکسیناسیون گسترده ضد کرونا تا بهار وجود دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، آنتونی فائوچی رئیس بخش آلرژی و بیماریهای عفونی و مسئول مقابله با کرونا در آمریکا، روز چهارشنبه، در مصاحبه با این رسانه آمریکایی گفت: چند واکسن معرفی شده در مراحل پایانی آزمایش هستند که تا دو ماه آینده می توان با آنالیز های نهایی آنها را تایید یا رد کرد و پس از ثبت واکسن کرونا احتمالا تا دو ماه آینده از میان واکسن های تحت آزمایش، احتمال انجام واکسیناسیون با واکسن تاییدشده تا بهار سال آینده فراهم خواهد شد.

فائوچی درباره ثبت واکسن مورد تایید اضافه نمود: البته شرط دستیابی به چنین واکسنی این است که همه شرکت هایی که بر روی واکسن های یادشده تحقیق می نمایند برای تایید یک واکسن استاندارد به نظر واحد برسند تا فراوری چند صد میلیون دُز از آن برای آوریل 2021 (فروردین اردیبهشت) امکان پذیر گردد.

متخصص کاخ سفید همچنین درباره شرایط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، پس از ابتلا به کووید 19 گفت: من و همکارانم در موسسه ملی بهداشت اِن آی اِچ (NIH) پس از آنالیز همه آزمایش های کووید 19 ترامپ به علاوه آخرین آزمایش وی که در همین موسسه اجرا شده، به این نتیجه رسیدیم که وی دیگر ناقل بیماری نیست.

ترامپ که پیش از این در دوم اکتبر (11 مهر) از مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونای خود خبر داده بود، یک هفته پس از آن اعلام نمود که دیگر ناقل این ویروس نیست.

فائوچی پیش تر درباره شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا هشدار داده بود که اگر مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت ننمایند تا سال آینده 300-400 هزار نفر در این کشور در اثر این بیماری، جان خود را از دست خواهند داد.

نتایج مطالعات دانشگاه واشنگتن در ماه اوت (شهریور) نیز نشان داد که محتمل است تا ماه دسامبر آینده (آذرماه) 300 هزار نفر بر اثر این بیماری در آمریکا فوت نمایند.

براساس تارنمای وردمترز، تا به امروز بیش از 220 هزار نفر در اثر ابتلا به بیماری کووید 19 در آمریکا جان باخته اند و با ثبت بالغ بر هشت میلیون نفر مبتلا، این کشور در صدر جدول مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از کرونا قرار گرفته است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 5393

به "احتمال واکسیناسیون گسترده ضد کرونا تا بهار وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال واکسیناسیون گسترده ضد کرونا تا بهار وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید