استفاده از پتانسیل نشست ملی طراحی برای بسته بندی محصولات صنایع دستی

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از فراوری صنایع دستی گفت: می خواهیم از پتانسیل نشست و مسابقه ملی طراحی در صنایع دستی برای بسته بندی محصولات صنایع دستی علی الخصوص، شهرهای جهانی صنایع دستی ، چون مریوان و لالجین استفاده کنیم.

استفاده از پتانسیل نشست ملی طراحی برای بسته بندی محصولات صنایع دستی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان، فریدون میرزالو مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از فراوری صنایع دستی در مورد پتانسیل های برگزاری چهارمین نشست ملی طراحی در صنایع دستی با بیان مطلب فوق ، اظهار کرد: سال جاری پیشنهاد شد برای برخورد کامل و جامع در حوزه طراحی ، موضوع بسته بندی هم با موضوع طراحی به نشست ملی و مسابقه طراحی در صنایع دستی اضافه گردد آنهم برای دو شهر جهانی صنایع دستی ، یعنی مریوان و لاله جین، تا به صورت هوشمندانه بسته بندی محصولات آنها در مسابقه مطرح گردد.

او با اشاره به اینکه به پیشنهاد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، دانشجویان و فارغ التحصیلان صنایع دستی نیز در این دوره با طرح های خود حضور خواهند داشت، افزود: برای استفاده از پتانسیل دانشجویان و فارغ التحصیلان صنایع دستی در این دوره ، آنها می توانند با ارائه طرح های خود با موضوع مشخص در این رقابت حضور یابند. این محصول در حوزه صنعت مسگری بوده و از پیش کارگاه هایی برای ساخت محصولات آماده شده است.

میرزالو اضافه نمود: با این شیوه هم محصولات تازه تری وارد بازار می گردد و هم از فکرهای تازه با تحصیلات آکادمیک استفاده می گردد در واقع این مسابقه ملی فرصت خوبی برای ماست که کسانی که دارای خلاقیت و نوآوری هستند ، بتوانند ایده های خود را ارائه و عملی سازند.

مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از فراوری صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور با تاکید بر این که در حوزه آکادمیک صنایع دستی سرمایه گذاری زیادی شده است، مطرح نمود: دانشجویان این حوزه با آگاهی فراوان در زمینه های مختلف و آمادگی ذهنی بالا ، با قدرت طراحی ، پتانسیل خوبی برای ارائه محصولات خلاقانه و نو در حوزه صنایع دستی هستند.

او با اشاره به اینکه یکی از مسائل بخش صنایع دستی ضعف در بسته بندی است، گفت: محصول بدون بسته بندی خیلی خوش آیند نیست و با ورود بسته بندی به این نشست و مسابقه ملی که با موضوع دو شهر جهانی صنایع دستی است ، می تواند کمکی به محصولات این شهرها باشد تا کاراکتر بسته بندی داشته باشند.

میرزالو اضافه نمود: کم کم می خواهیم برای شهرهای جهانی به کارکتر بسته بندی مناسب برسیم که در فاز اول زنجان بعنوان استانی که سه دروه مسابقه ملی طراحی در صنایع دستی برگزار نموده است گزینه مناسبی به نظر می رسد تا از پتانسیل آن بهره مند شویم.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 317

به "استفاده از پتانسیل نشست ملی طراحی برای بسته بندی محصولات صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از پتانسیل نشست ملی طراحی برای بسته بندی محصولات صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید