اسپانیا در کوشش برای بهبود به روابط خود با چین

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، خبرنگاران: مقامات اسپانیا در مواجهه با تصمیم دادگاه ملی کشورشان بهبود یافتن روابط مادرید و پکن را در خطری بزرگ یافته و درجستجوی راه حل ای برای از سرگیری روابط با این کشور آسیایی به تکاپو آمده اند.

اسپانیا در کوشش برای بهبود به روابط خود با چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبانال پائیس؛ خوزه مانوئل گارسیامارگایو، وزیر خارجه اسپانیا ضمن انتقاد از سیستم کشورش برای عدم دخالت دولت در تصمیم دادگاه عالی کشور گفت با تصمیم این دادگاه علیه مقامات پیشین چینی روابط مادرید-پکن در خطر قرار می گیرد.

وزیر خارجه اسپانیا خواهان دخالت دولت در تصمیم گیری های دادگاه شده و این اقدام را برای از سرگیری روابط با این کشور آسیایی ضرروری دانسته است.

روز سه شنبه (28 آبان) دادگستری اسپانیا حکم بازداشت بین المللی علیه جیانگ زمین، رئیس جمهوری سابق چین و لی پنگ، نخست وزیر سابق این کشور را صادر کرد.

دادگاه اسپانیا پس از آنالیز پرونده نسل کشی در تبت بین سال های 1980 دتا 1990 این حکم را صادر کرد.

وزارت خارجه چین در پاسخ به این حکم روز چهارشنبه (28 آبان) مانوئل والنسیا، سفیر اسپانیا در پکن را فراخواند و از او خواست تا پیغام مقامات چینی را به مقامات کشورش برساند.

از سوی دیگر هونگ لی، سخنگوی وزارت خارجه چینی امروز در نشستی خبری گفت که روابط مادرید- پکن در صورت پیگیری حکم بازداشت رئیس جمهور سابق این کشور تیره و تار خواهد گشت.

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن اشتباه خواندن اتهامات وارده بر رئیس جمهور سابق این کشور اظهار داشت: تمامی اتهامات وارد شده بر مقامات سابق کشور ما شایعاتی بیش نیستند و ما از مقامات اسپانیایی خواسته ایم تا در مورد این حکم هرچه سریع تر توضیحات لازم را ارائه دهند.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 804

به "اسپانیا در کوشش برای بهبود به روابط خود با چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپانیا در کوشش برای بهبود به روابط خود با چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید