اسکایپ در برابر زوم؛ کدام یک برای تماس تصویری مناسب تر است؟

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، در دوران شیوع ویروس کرونا بسیاری از افراد به ناچار باید کار خود را از خانه انجام بدهند. به همین خاطر، جلسات به صورت آنلاین برگزار می گردد و سرویس های تماس تصویری مانند اسکایپ و زوم کاربران بسیار بیشتری پیدا نموده اند. در این مطلب قصد داریم این دو سرویس محبوب را با یکدیگر مقایسه کنیم تا در نهایت ببینیم کدام یک حرف بیشتری برای گفتن دارد.

اسکایپ در برابر زوم؛ کدام یک برای تماس تصویری مناسب تر است؟

کیفیت ویدیو

هنگام بهره گیری از تماس تصویری، یکی از مهم ترین فاکتورها بحث کیفیت ویدیو است. در این زمینه سرویس های زوم و اسکایپ ضعفی ندارند و می توانند تا رزولوشن 1080p را پشتیبانی نمایند. البته سخت افزار گجت و سرعت اینترنت شما باید برای چنین کیفیتی پاسخگو باشد. اسکایپ توصیه می نماید برای تماس های تصویری رزولوشن بالا از سرعت 1.2 مگابیت بر ثانیه استفاده کنید ولی زوم از کاربران خواسته که برای بهترین تنظیمات از سرعت اینترنت 3 مگابیت در ثانیه استفاده نمایند.

مهم ترین تفاوت ها آن ها این است که زوم به صورت پیش فرض رزولوشن 1080p را فعال نمی نماید و در عوض باید به صورت دستی چنین کاری را انجام دهید. در غیر این صورت در بهترین حالت این برنامه تماس تصویری را با کیفیت 720p انجام می دهد. در رابطه با کیفیت صدا هم این موضوع عمدتا به کیفیت میکروفون شما برمی گردد

محدودیت شرکت نمایندگان

یکی از ویژگی های مهم سرویس های تماس تصویری به خصوص برای برگزاری جلسات آنلاین، محدودیت تعداد شرکت نمایندگان در هر تماس است. نسخه رایگان اسکایپ اجازه حضور 50 نفر در هر تماس را می دهد و با بهره گیری از نسخه پولی می توانید این تعداد را به 250 نفر برسانید. از طرف دیگر، نسخه رایگان زوم به کاربران اجازه می دهد که در هر تماس 100 نفر حضور داشته باشند و در نسخه پولی هم شاهد محدودیت 1000 نفری هستیم که عدد بسیار بزرگی محسوب می گردد.

احتیاج یا عدم احتیاج به اکانت

اسکایپ قابلیت جدیدی به نام Meet Now را معرفی نموده که به کاربران اجازه می دهد بدون احتیاج به ثبت نام یا دانلود برنامه، از این سرویس برای تماس های تصویری بهره ببرند. این ویژگی به نوعی از زوم گرفته شده که کاربران می توانند به وسیله مرورگر خود بدون احتیاج به اکانت یا دریافت برنامه از امکانات این سرویس برای تماس تصویری استفاده نمایند. هر دو سرویس لینک های منحصر به فردی ایجاد می نمایند تا کاربران با کلیک بر آن بتوانند وارد جلسه موردنظر شوند.

دیگر ویژگی ها

سرویس های زوم و اسکایپ روی هم رفته ویژگی های مشابهی دارند. هر دو سرویس از قابلیت اشتراک گذاری نمایشگر، امکان ضبط جلسات، ذخیره سازی در فضای ابری، ارائه وایت برد، اشتراک گذاری فایل و دیگر موارد بهره می برند در این زمینه، سرویس زوم تقریبا حرف بیشتری برای گفتن دارد و امیدواریم اسکایپ هم قابلیت هایی مانند گروه بندی شرکت نمایندگان جلسات، امکان دست بالا بردن مجازی و دیگر مشخصه ها را ارائه کند.

سازگاری

خوشبختانه اسکایپ و زوم در زمینه سازگاری با پلتفرم های مختلف سرویس های فوق العاده ای محسوب می شوند. به غیر از پلتفرم های ویندوز، macOS، لینوکس، اندروید و iOS حتی به وسیله مرورگر هم می توان از هر دو سرویس استفاده کرد. از آنجایی که به غیر از کامپیوتر به وسیله گوشی هم می توانند از این سرویس های تماس تصویری بهره برد، در هر شرایطی امکان حضور در جلسات مجازی وجود دارد.

امنیت

زوم و اسکایپ از رمزگذاری دوطرفه برای تماس ها استفاده می نمایند اما اخیرا سرویس زوم به دلیل بعضی مسائل امنیتی مورد نقدها گسترده ای قرار گرفته و به همین خاطر به مدت 90 روز ارائه ویژگی های جدید به حالت تعلیق درآمده است. با وجود کوشش مهندسان این شرکت برای بهبود این موضوع، اما خبرهایی مانند فروش 500 هزار اکانت زوم در اینترنت باعث شده کاربران زیادی نگران امنیت این سرویس شوند. به همین خاطر کاربرانی که از بابت امنیت نگرانی زیادی دارند، احتمالا ترجیح می دهند تا اطلاع ثانوی از اسکایپ استفاده نمایند.

در نهایت کدام سرویس مناسبت تر است؟

اسکایپ و زوم رقبای بسیار نزدیکی به حساب می آیند. هر دو دارای امکانات خوبی هستند ولی زوم به خصوص برای کسب وکارها و اهداف مربوط به کار از امکانات بیشتری بهره می برد. اگر همین چند ویژگی بیشتر زوم نسبت به اسکایپ برای شما اهمیت زیادی ندارد، در نهایت مهم ترین تفاوت آن ها به بحث قیمت گذاری برمی گردد.

قیمت پایه اشتراک زوم 14.99 دلار برای میزبان است اما نسخه رایگان آن هم حرف زیادی برای گفتن دارد و امکانات زیادی به ارمغان می آورد. در کل خرید اشتراک زوم برای افرادی مناسب است که می خواهند بیش از صد نفر در تماس تصویری حضور داشته باشند یا اینکه نمی خواهند با محدودیت تماس تصویری 40 دقیقه ای روبرو شوند.

از طرف دیگر، برای نسخه پولی اسکایپ هر نفر باید ماهانه حداقل 5 دلار برای اکانت Office 365 بپردازد که با این کار می توانند به برنامه های مختلفی دسترسی داشته باشند. بسیاری از شرکت ها در سطح دنیا از سرویس های پولی Office 365 استفاده می نمایند و بسیاری از آن ها بدون شک ترجیح می دهند برای تماس تصویری هم بدون احتیاج به پرداخت پول بیشتر از خدمات همین شرکت بهره ببرند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 2554

به "اسکایپ در برابر زوم؛ کدام یک برای تماس تصویری مناسب تر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکایپ در برابر زوم؛ کدام یک برای تماس تصویری مناسب تر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید