اقدام فوری فرانسه برای محافظت از نیروهای خود در سوریه

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، دفتر ریاست جمهوری فرانسه بیان کرد که این کشور در ساعات آینده اقداماتی برای محافظت از نیروهای نظامی و مدنی خود در شمال شرق سوریه انجام می دهد.

اقدام فوری فرانسه برای محافظت از نیروهای خود در سوریه

سوریه

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر ریاست جمهوری فرانسه بامداد دوشنبه پس از نشست اضطراری کابینه دفاعی دولت این کشور در بیانیه ای اظهار داشت که پاریس برای تضمین امنیت نیروهای نظامی و مدنی خود در شمال شرق سوریه در ساعات آینده اقداماتی را انجام می دهد.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه یکشنبه شب گفت که در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان و دونالد ترامپ رئیسان جمهوری ترکیه و آمریکا خواهان توقف فوری حمله آنکارا به شمال سوریه شده و به آن ها گفته است که این حمله ممکن است باعث ایجاد بحران انسانی گردد.

ریاست جمهوری فرانسه

مکرون در کنفرانس خبری مشترک با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان توضیح داد: خواسته مشترک ما این است که این حمله متوقف گردد. این حمله خطر ایجاد وضع انسانی ناپایدار و بازگشت داعش در منطقه را به دنبال دارد.

فرانسه پیشتر در واکنش به حمله نظامی ترکیه به نیروهای کرد در شمال شرق سوریه اظهار داشت که فروش سلاح را به آنکارا متوقف می نماید.

ترکیه چهارشنبه گذشته حمله نظامی خود را در شمال سوریه کلید زد و اردوغان گفت که این حمله نظامی عملیات چشمه صلح نام داشته و علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) است.

حمله ترکیه به شمال سوریه به رغم مخالفت های گسترده منطقه ای و جهانی صورت گرفت.

ارتش ترکیه از سال 2016 به این طرف در دو عملیات سپر فرات (3 شهریور 95 تا 9 فروردین 96) و عملیات شاخه زیتون (30 دیماه 96 تا 4 فروردین 97) با همکاری گروه های تروریستی مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرد.

رئیس مرکز آشتی طرف های درگیر در سوریه اظهار داشت: بیش از 100 هزار نفر از ساکنان محلی که از مناطق جنگی گریخته اند، خود را به شهرهای حسکه، قمیشلی و مناطق اطراف آن رسانده اند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1165

به "اقدام فوری فرانسه برای محافظت از نیروهای خود در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام فوری فرانسه برای محافظت از نیروهای خود در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید