امیرعبداللهیان دخالت های آمریکا در نیکاراگوئه را محکوم کرد، تاکید بر توسعه تجارت از جمله صادرات دارو، اوره، گاز، پتروشیمی به نیکاراگوئه

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، وزیر امور خارجه کشورمان تحریم های آمریکا علیه نیکاراگوئه بویژه تحریم های اخیر کنگره و بعلاوه دخالت های خارجی در امور داخلی نیکاراگوئه را محکوم کرد.

امیرعبداللهیان دخالت های آمریکا در نیکاراگوئه را محکوم کرد، تاکید بر توسعه تجارت از جمله صادرات دارو، اوره، گاز، پتروشیمی به نیکاراگوئه

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه ملاقاتهای خود در حاشیه هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل، روز پنجشنبه به وقت محلی با دنیس مونکادا وزیر خارجه نیکاراگوئه ملاقات و در مورد روابط دوجانبه بحث و گفتگو کرد.

وزیر خارجه نیکاراگوئه در ابتدای ملاقات، سلام گرم رئیس جمهور کشورش را برای رئیس جمهوری ایران ابلاغ کرد، و ضمن اشاره به اینکه گفتگوی تلفنی دو رئیس جمهوری بسیار مثبت و سازنده بوده است، از حمایت های جمهوری اسلامی ایران تشکر و آمادگی نیکاراگوئه را برای همکاری های گسترده در زمینه های مختلف اظهار داشت.

وزیر خارجه نیکاراگوئه بعلاوه خواهان برگزاری هر چه زودتر کمیسیون مشترک دو کشور شد.

وزیر امور خارجه کشورمان هم با اشاره به تاریخ مبارزاتی دو کشور و اینکه دو ملت، پیروزی انقلاب خود را در فاصله کم و نزدیک به هم تجربه نموده اند، از این واقعیت به اسم عامل نزدیکی بیشتری دو ملت یاد کرد.

امیر عبداللهیان تحریم های آمریکا علیه نیکاراگوئه بویژه تحریم های اخیر کنگره و بعلاوه دخالت های خارجی در امور داخلی نیکاراگوئه را محکوم و آمادگی خود را برای همکاری بیشتر برای مقابله با تحریم های ظالمانه آمریکا اظهار داشت.

وزیر خارجه در مورد روابط دوجانبه هم با اشاره به سطح خوب و رو به پیشرفت روابط سیاسی ابراز امیدواری کرد: روابط مالی هم به سطح روابط سیاسی ارتقاء یابد. در همین رابطه از برگزاری کمیته مشترک و کمیسیون مشترک مالی استقبال می کنیم.

امیر عبداللهیان بعلاوه بر ضرورت توسعه تجارت دو کشور از جمله در حوزه صادرات اوره، گاز، کالاهای پتروشیمی و دارو به نیکاراگوئه تاکید کرد.

گفتنی است، دو طرف در مورد آخرین شرایط تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 9628

به "امیرعبداللهیان دخالت های آمریکا در نیکاراگوئه را محکوم کرد، تاکید بر توسعه تجارت از جمله صادرات دارو، اوره، گاز، پتروشیمی به نیکاراگوئه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان دخالت های آمریکا در نیکاراگوئه را محکوم کرد، تاکید بر توسعه تجارت از جمله صادرات دارو، اوره، گاز، پتروشیمی به نیکاراگوئه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید