انتقاد تند از مدل چینی مجلس برای طبقه بندی دسترسی به اینترنت! (تور چین)

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، حسین علی افخمی مدیر گروه ارتباطات دانشگاه علامه و کارشناس شبکه های اجتماعی معتقد است طرح طبقه بندی دسترسی به اینترنت یک اقدام اشتباه و محکوم به شکست است.

انتقاد تند از مدل چینی مجلس برای طبقه بندی دسترسی به اینترنت! (تور چین)

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، حسینعلی افحمی مدیر گروه ارتباطات دانشگاه علامه اعتقاد دارد طرح طبقه بندی اینترنت نمی تواند راه چاره درستی برای دسترسی به اینترنت باشد و از همین ابتدا محکوم به شکست است. او در این باره به خبرنگاران می گوید:الان سیاستی که در ایران در میان مسئولان مربوطه اتخاذ شده در حقیقت مدلی چینی است اما باید گفت که نمی گردد چین را الگو قرار داد این کشور دو تفاوت عمده با ایران دارد؛ یک آنکه یک نظام برنامه ریزی شده ای است با یک سیستم تک حزبی کمونیست و یا سوسیالیست که قدرت تصمیم گیری و اجرایی را آن حزب دارد و قدرت قانون گذاری را نیز در اختیار دارد اما در ایران ما نه حزب واحدی داریم که قدرت مطلقه داشته باشد و در وهله دوم نظام رفاه عمومی ما نیز مانند کشور چین نیست که بهداشت رایگان داشته باشد.

این پژوهشگر حوزه ارتباطات در ادامه می افزاید:ما از نظر امکانات و دسترسی به موهبات الهی در این کشور نابرابر هستیم و حال به این نابرابری اگر طبقه بندی اینترنت را نیز اضافه کنیم به نقطه انفجار خواهیم رسید؛ طبقه بندی دنیای مجازی در فضای اجتماعی ایران جوابگو نخواهد بود و اگر چنین طرحی ارائه شده است قطعا از همین حالا شکست خورده به شمار میرود. با چه ملاکی می توان گفت که چه افرادی نباید به اینترنت بین الملل دسترسی داشته باشند؟ قطعا این نابرابری که در دسترسی به وجود خواهد آمد مشکل ساز خواهد شد.

4141

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 آبان 1401 بروزرسانی: 2 آبان 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 14182

به "انتقاد تند از مدل چینی مجلس برای طبقه بندی دسترسی به اینترنت! (تور چین)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد تند از مدل چینی مجلس برای طبقه بندی دسترسی به اینترنت! (تور چین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید