خبرنگاران 600 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی یزد بستری هستند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، یزد - خبرنگاران - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به افزایش مراجعه مبتلایان کرونا به مراکز درمانی گفت: هم اکنون 600 فرد مبتلا به این ویروس در بیمارستان های 10 شهرستان استان بستری هستند.

خبرنگاران 600 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی یزد بستری هستند

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به خبرنگاران سید ابراهیم سلمانی اضافه کرد: همچنان پذیرش بیماران در بیمارستان های استان در یک شبانه روز سه رقمی است و در حال حاضر ، 94 نفر به دلیل وخامت حال در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

سلمانی بدون اشاره به تعداد افراد متوفی در 24 ساعت گذشته اظهارکرد: در شبانه روز گذشته، 164 فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان پذیرش شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از مردم خواست شیوع کرونا را جدی بگیرند، شیوه نامه های بهداشتی را رعایت و از برگزاری دورهمی های خانوادگی و از حضور غیرضروری در شهر جدا خودداری نمایند.

هم اکنون شرایط هشت شهرستان از 10 شهرستان استان یزد در شرایط قرمز کرونایی واقع شده است.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در دنیا منتشر شد؛ به طوری که سازمان دنیای بهداشت در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری دنیای) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی به وسیله دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می گردد.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدی را در دنیا به وجود آورد.

کارشناسان همچنان توصیه می نمایند مردم اصول سه گانه شفا یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

در تاریخ 30 بهمن 98 وزارت بهداشت بیان کرد که نتایج آزمایش اولیه 2 مورد مشکوک ابتلا به کرونا در قم مثبت گزارش شده و این موضوع خود مقدمه ای شد برای تایید حضور ویروس کرونا در ایران و تدابیری که احتیاج بود در سطح ملی و استانی اندیشیده گردد.

حدود 80 درصد افراد مبتلا بدون احتیاج به درمان خاصی از این بیماری بهبود می یابند، بعضی گزارش ها نشان می دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز تعیین نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 7975

به "خبرنگاران 600 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی یزد بستری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 600 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی یزد بستری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید