اهداء 26 دستگاه آمبولانس به سیستم بهداشت و درمان منطقه ها محروم کشور

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، رئیس بنیاد مستضعفان از اهداء 26 دستگاه آمبولانس به سیستم بهداشت و درمان منطقه ها محروم کشور اطلاع داد.

اهداء 26 دستگاه آمبولانس به سیستم بهداشت و درمان منطقه ها محروم کشور

به گزارش خبرنگاران، سید پرویز فتاح در مراسم اهداء 26 دستگاه آمبولانس به سیستم بهداشت و درمان منطقه ها محروم کشور به وسیله بنیاد مستضعفان با بیان اینکه یکی از خدمات بنیاد مستضعفان در طول چند سال اخیر، خدمات بهداشتی و درمانی به ویژه در دوران کرونا بوده است، گفت: اعلام نیازی که به ما از طرف وزارتخانه کردند، بخشی معطوف به کمبود آمبولانس می شد.

وی اضافه کرد: ما سفارش دادیم، زیرا تاکید ما این بود که از کارخانه های داخلی خریداری گردد، زیرا بعضا آمبولانسها را از خارج وارد میکنند. خوشبختانه بنیاد اینها را از ایران خودرو خریده است و سپس تجهیز و تبدیل به آمبولانس شده است.

وی با بیان در این مقطع 26 دستگاه را تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می دهیم، اضافه کرد: در گذشته هم آمبولانس هایی داده شده است که در مجموع 61 دستگاه به وسیله بنیاد و اهدا بانک سینا یا سایر شرکتهای زیرمجموعه خریداری، تجهیز و تحویل وزارتخانه نموده است.

فتاح با بیان اینکه از امروز بهره برداری برعهده آنهاست، گفت: تمام این آمبولانس ها مجهز است؛ به غیر از هزینه خرید خودرو، تمام تجهیزات را نیز بنیاد خریداری نموده است.

وی بیان نمود: بعضی از این آمبولانس ها به آن مرکز جامع سلامتی که خود بنیاد ساخته است، می رود.

فتاح با بیان اینکه 41 مرکز جامع سلامت را بنیاد ساخته است، به تفاهم نامه ای که بنیاد با وزارت بهداشت داشته است اشاره نمود و اضافه کرد: همه آنها با آمبولانسهای امروز مجهز می شوند و حداقل یک آمبولانس دارند و ممکن است بعضی از آنها دو آمبولانس را داشته باشند.

وی اضافه کرد: بعضی از موارد به مراکزی می فرایند که به وسیله وزارتخانه ساخته شده و آمبولانس نداشته است. تمام این آمبولانسها به منطقه ها محروم می فرایند و ماموریت ما برای منطقه ها محروم و مراکز جامع سلامت هم در همان منطقه ها به وسیله بنیاد احداث شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: به نظر می رسد این اقدام در منطقه ها دور دست که دچار حوادثی می شدند، حتما موثر خواهد بود. بنیاد مستضعفان این راستا را ادامه می دهد.

فتاح در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص هزینه آمبولانسها بیان نمود: حداقل حدود یک و نیم میلیارد تومان برای خرید خودرو داده شده است و بیش از 500 میلیون تومان برای تجهیزات هزینه می گردد و لذا حداقل هر خودرو برای بنیاد دو میلیارد هزینه داشته است و امید است که موثر باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 12107

به "اهداء 26 دستگاه آمبولانس به سیستم بهداشت و درمان منطقه ها محروم کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهداء 26 دستگاه آمبولانس به سیستم بهداشت و درمان منطقه ها محروم کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید